2007 voor de katwijkse valkjes,kijk even bij herplaatsing

Gestart door eefje nieuwenburg, 4 maart 2007, 14:31:33

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

Hoi Astrid en Frank,
wij vonden het ook erg gezellig hoor,niks mis mee dat het wat later werd dan de bedoeling was ;D

ze zal vandaag wel op onderzoek gaan naar haar voerbakje dus dat zal allemaal echt wel goed komen.
Ik ben benieuwd hoe zij zich zal gaan laten zien bij jullie,ik hoor het graag!

groetjes eefje

Catmom

Hoi Eefje,

Na vanochtend geoefend te hebben met Nina (wat weer goed ging), heb ik Pino ook gierst uit de hand gegeven. Dat ging hartstikke goed, dus het vertrouwen begint al aardig te komen.

Rond een uur of twaalf leek ze wat in paniek te zijn. Op haar manier aan het roepen, onrustig heen en weer aan het klimmen en ook op de bodem heen en weer aan het lopen, met als gevolg dat het waterbakje wat we daar hadden neergezet, een beetje op een golfslagbad ging lijken. Maar gauw een drinkflesje opgehangen dus.  ;) Ik ben naar haar toe gegaan en heb haar geruststellend toegesproken. Ze probeerde zo dicht mogelijk bij me te komen. Toch maar m'n hand in de kooi gedaan en ze ging na een klein beetje aandringen op m'n vinger zitten. Ik heb haar op een ander stokje gezet en ze klom toen linea recta naar beneden, ging plompverloren in haar etensbakje zitten en ging zitten smikkelen. Er is dus geen twijfel mogelijk, ze weet haar voer te vinden.

Ze vindt het wel heel fijn als ze aandacht krijgt, want toen ik weer van de stoel afstapte, ging ze telkens kijken waar ik was. Ik denk dat we haar dus niet al te lang alleen gaan laten zitten, dat ze in de kooi van Nina wat meer uitdaging zal hebben en het daar beter naar haar zin zal hebben en zich niet zo alleen zal voelen. Ik kijk het vanmiddag gewoon rustig aan en dan besluiten we vanavond wat we doen: erbij of nog een dag wachten. Vooralsnog is ze - wat mij betreft - al aardig vrij en vreselijk nieuwsgierig.  :)

Groetjes, Astrid

Catmom

Hoi Eefje,

Geen idee hoe ik hier foto's kan toevoegen helaas.  :( Maar... Pino en Nina zitten bij elkaar. We hebben Pino op een stokje onderin de kooi gezet en ze klom direct naar boven. Nina viel bijna van háár stokje, haar oogjes rolden bijna uit haar bolletje. LOL Pino ging doodgemoederd bij Nina op het stokje zitten en maakte een krakend geluid, ging ook laag op de stok zitten. Onderdanig gedrag misschien? Nina liet het allemaal gelaten over zich heen komen en heeft op dat moment maar één keertje tegen haar geblazen.

Frank heeft de gierst er maar eens bijgepakt en beide overgehaald tegelijk ervan te happen. Dat ging hartstikke goed eigenlijk. Pino is voor de duvel niet bang, want ze zag Nina eten en dat wlde zij ook! Nina zette het op een lopen, maar later zagen we ze samen uit hetzelfde bakje eten. Nina van een ander stokje, haar nek verrekkend om bij het voer te kunnen en Pino makkelijk ervoor zittend. We hadden voor de zekerheid op twee plaatsen voer en grit neergehangen, voor 't geval Nina Pino de kans niet zou geven te eten. Maar ik denk eerder dat Nina de kaas van haar zaad zal laten eten, als ik het zo zie.  ;D

Pino zoekt in ieder geval vanaf het eerste begin toenadering en met Nina zal dat vanzelf goed komen, ben ik van overtuigd.  :)

Groetjes, Astrid

eefje nieuwenburg

hallo astrid,
ik heb via de mail gereageerd,heb het gister erg druk gehad dus had nog helemaal niet hier gekeken.

vanmiddag ga ik nieuwe foto's maken!

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

de foto's zijn allemaal bewogen of iig niet helemaal scherp,ik heb mijn best gedaan maar stilzitten is deze weken echt een probleem >:(

de jongen van dazzle,

de jongen van Vito,

en de beide dames die mogen verhuizen,beide geen zin om bij me te blijven,dat zijn 2 tantes hoor,de nieuwe baasjes gaan daar een hoop werk aan hebben vrees ik..... :-[

groetjes eefje

*Yvon

Hoi hoi

Ik volg stiekum al een poosje je jonge valkjes,ook de oudere natuurlijk.  ;)
Nou moest ik gewoon even zeggen dat je prachtige valkjes hebt.  ;D ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

eefje nieuwenburg

Dank je wel Yvon :-*
altijd leuk een compliment,voor de ouders dan wel natuurlijk,die doen het werk allemaal ;D

groetjes eefje

*Yvon

Hoi hoi

Ja ok,zij doen het werk,maar zonder goede verzorging kunnen zij niet zulk goed werk leveren.  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Marije

Hoi Eefje!
Ik ben weer in Nederland!
Vanmiddag komen wij jou kant uit, dus wil je me je adres PB-en? De tijd zal ik even laten weten als m'n ouders weer thuis zijn... ;)
Peertje ziet er erg mooi uit, ben héél blij dat ze vanavond lekker bij mij is! ;D
Groetjes!

Marije

Nog even de tijd... ;)
Is het goed als we al rond een uur of drie vanmiddag komen?
We moeten vanavond namelijk nog naar een verjaardag (zo kort mogelijk natuurlijk ;) :P)...
Groetjes!

Mara

Hoi Marije

Dus vandaag is het zover en kan jij je nieuwe valkje ophalen? Spannend hoor!

Mara

Marije

Idd!
Kan niet wachten! ;D Daarom vind ik het ook niet zo héél erg om weer terug in Nederland te zijn... ;)

Lois

Hallo Eefje!
Ze zien er mooi uit joh! En wat groeien die haaaard!!!  :o

Hallo Marije!
Heb je het lekker gehad op je vakantietje?
Heel veel plezier straks!

Ik heb nu een week vakantie.. Maar die begint bij mij al niet goed.. ik heb sinds donderdag buikgriep.. (vandaar dat ik er eventjes niet was  ;))
Groetjes Lois.

remi1990

Hoi Eefje,

Hij gaat er steeds mooier uit zien zeg :D

Laat hij zich ook al kroelen?

Geniet je een beetje van je vakantie? Je hebt in ieder geval mooi weer.

Groetjes Mirella

Marije

Hoi Eefje!
Even een update over hoe het gaat ;)...
Meteen toen ze thuis was en in de kooi zat (na per ongeluk even haar vleugels gestrekt te hebben :-\) ging ze lekker relaxed even eten en tegen Purrel kletsen. Toen gingen wij weg naar de verjaardag, maar toen we terugkwamen zat ze lekker te slapen. Vanochtend sliep ze nog steeds op/in d'r etensbakje en ging daarna weer wat eten. Net heeft ze wat trosgierst uit m'n hand gegeten en af en toe zat ze even op m'n vinger... :)
Gaat helemaal goedkomen dus! ;D
Groetjes,
Marije, Purrel en Peertje!