4 juni 2024, 07:08:42

Valkjes ruzie

Gestart door Bowie90, 29 november 2006, 19:47:40

« vorige - volgende »

Bowie90

29 november 2006, 19:47:40 Last Edit: 29 november 2006, 21:07:38 by Bowie90
Hallo

Ik heb nu 2 valkparkieten
Indy, een wildkleur man, geboren in maart.
En Luna, een lutino man.
De man van wie ik Luna heb gekocht heeft gelogen over de leeftijd, maar ik vermoed dat hij zon 9maanden is.
Luna is hierdoor erg bang van handen, maar hij komt de laatste tijd steeds vaker bij me zitten, en durft op mn hand te stappen.
Ik dacht eerst dat Luna een vrouwtje was, maar dat bleek van niet.

Ze zitten samen in een kooi. Sinds 2 maanden kunnen ze niet meer zo goed met elkaar over weg, terwijl ze dat eerst wel konden!
Indy pikt vaak naar Luna zodra hij in de buurt komt. Ook als indy er langs wil, Moet luna maar aan de kant gaan.
Ze tijdelijk uit elkaar halen helpt ook niet echt. Ik heb dit een tijdje geprobeert door Indy in een andere kooi te zetten.
Wel heeft Indy nu de leeftijd om te gaan puberen..

Ook zit ik er over te denken om er nog een valkje bij te nemen, een vrouwtje.

Als iemand tips of opmerkingen heeft zijn die erg welkom!


Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bowie90

Dat was een foutje, ik bedoelde Indy Ipv Bowie. Bowie was mn valkje, maar is helaas weggevlogen vorig jaar zoiets:(

Lin

2 mannetjes kunnen tijden goed gaan, maar kan bij het opspelen van de hormonen problemen geven. dit kan ook zo weer voorbij zijn. Een pop is een goed idee maar dan heb je wel een valkje dat buiten de boot valt.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bowie90

Ik denk niet dat er echt een valkje buiten de boot valt.
Als ik een vrouwtje zou nemen, zou ik haar aan Luna willen koppelen. Luna is wat schuw en komt nu alleen bij mij zitten.

Indy is echt een kroelkip die het liefst de hele dag bij me is. Ook word hij jaloers als ik luna aandacht geef.

Mijn pubertjes.. ;)