3 mei 2025, 22:40:30

krijsen !!!

Gestart door sofie, 23 november 2006, 18:01:37

« vorige - volgende »

sofie

Hoi,

Ik heb al enkele maanden een valkparkiet, de laatste weken krijst hij veel in zijn kooi, waarom weet ik niet maar het is zeer vervelend, hij krijgt regelmatig aandacht en heeft veel speelgoed in zijn kooi die ik regelmatig vervang door ander.  Maar daar ik op een appartement woon is dit gedrag zeer ambetant en laat ik hem dan los maar dan gebeurd het nog dat hij dit doet buiten de kooi.  Wie kan er mij helpen of is dit een periode gedrag want hij tikt nu ook met zijn bekje overal op.

HELP MIJ AUB  :-\

Sofie en Pierlo

Paauwtje

Als eerste het is dus een mannetje.
Is het echt krijzen of meet fluiten.
Verder zal hij jouw waarschijnlijk zien als soortgenoot omdat hij alleen is.
Waarschijnlijk doet hij het dus niet als hij aandacht krijgt.
Meestal is de beste remedie negeren maar in dit geval zou ik zeggen ga op zoek naar een maatje voor hem.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Anja

Hoi Sofie,

Misschien heb je iets aan de info op onderstaande link.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,14942.0.html

Groetjes Anja

sofie

bedankt voor de snelle reactie, als ik een nieuw maatje zou aanschaffen voor pierlo op wat moet ik dan letten, khoop dat ze dan niet alletwee volop gaan krijsen want dan zie ik het helemaal niet meer zitten !!!
Als hij uit zijn kooi is dan krijst hij niet meer, dan zit hij constant bij mij of rond mij.  Hij krijst ook als ik weg ben want dat hoor ik als ik thuiskom.

Sofie en Pierlo

Lin

23 november 2006, 21:15:21 #4 Last Edit: 23 november 2006, 21:17:15 by Lin
Met een maatje gaan ze juist minder schreeuwen omdat de aandacht dan op een andere partner wordt gericht.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bowie90

Een baasje is natuurlijk leuk voor de valkparkiet. Maar je zal nooit een soortgenoot kunnen vervangen. Als hij een maatje heeft kan hij hier mee spelen en zal hij waarschijnlijk wel minder gaan krijsen.  :)