27 juli 2025, 14:09:30

Jolanda's dag/weekboek

Gestart door jolandaW, 20 februari 2006, 19:06:26

« vorige - volgende »

jolandaW

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties.

Hoi Manja
De oorzaak is vermoed ik een hersenbloeding of ietsdergelijks.
Ze had natuurlijk al een tijd geleden ook iets dergelijks dat ze helemaal verlamd raakte en na een week of 2 was ze er weer helemaal.(staat op pagina 9  op 5 augustus heb ik net na gezocht)
Nu maakte ze gisterochtend om half zes een harde gil en viel ook weer neer waarbij ik het gevoel had dat het net als toen was.
Welis waar minder dan de vorige keer want ze kon nog op haar poten staan al was het wat wankel en vliegen was ook niet helemaal recht maar ongecontroleerd.
Toch merkte ik toen al dat er iets niet normaal was omdat ze steeds gekoppiekrauwd wilde worden wat ze anders eigenlijk nooit wilde.
Ze zat die nacht ook al niet op de eieren wat ook vreemd was
Heb haar gisteren ook niet zien eten en heb het waterbakje nog bij haar voor gehouden waar ze toen wel uit dronk.
Maar verder ging het wel met haar dacht ik.
Ja tot kwart voor twee gistermiddag ik haar weer een gil hoorde geven en weer een plof op de bodem van de kooi en toen was het echt mis.
Dus door het verloop denk ik toch dat het iets van hersenbloeding geweest is  maar zeker weet je het nooit

Scooby is er nu stil onder
Gisteren maakte ze hele vreemde piepgeluidjes alsof ze zat te huilen.
Ze is duidelijk uit haar doen en zit stil op de stok waar birdy altijd zat in de kooi.
Ze wil ook niet echt uit de kooi merk ik maar wel gekoppiekrauwd worden door de tralies heen.
Ik geef haar nu wel extra aandacht en ben gelukkig vrij van mijn werk vandaag zodat ik veel met haar kan doen.

Gisteravond heb ik Birdy begraven in de tuin naast een tuinkast die mijn vader gemaakt had voor mij toen hij nog leefde.
Ik vond dat wel een heel mooi plekje voor haar
Zomers staan er in de kast allemaal bloemen en swinters ziet het er ook gezellig uit met potjes en beeldjes.

Ik moet zeggen dat ik gisteren toch heel wat traantjes heb gelaten en dat ik haar heel erg mis.
Ze was nog veel te jong
Net 2 jaar

groetjes Jolanda

*Patricia*

Hoi Jolanda,

heel veel sterkte met het verlies. Geef scooby maar een extra knuffel. dat kan ze wel gebruiken.

Patricia

ManjaV

Hoi Jolanda,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je er heel verdrietig om bent. Het is verschrikkelijk om zo een lieverd te moeten verliezen, ik heb dit ook wel eens meegemaakt. Je bent dan zo gehecht aan het vogeltje.
Het klinkt heel mooi het plekje, waar je haar hebt begraven. Ik vind het ook heel zielig voor Scooby. Denk je dat zij misschien naar een ander valkje gaat trekken nu Birdy er niet meer is?
Gelukkig ben je vrij vandaag.
Misschien is het idd een hersenbloeding geweest. En ik weet nog goed dat ze dit eerder heeft gehad. Het is erg jammer dat ze hieraan is komen te overlijden. Wat is 2 jaar nu eigenlijk, toch geen leeftijd...
Nogmaals heel veel sterkte met het verlies van Birdy.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

jolandaW

Hoi Patricia,

Ja scooby krijgt vandaag extra knuffels van mij maar ik moet zeggen dat ze wel erg rustig is vandaag.

Hoi Manja,

Birdy zit nu alleen in de kooi want ze zat samen met Birdy binnen in huis.
Ik hoop dat ik straks van het voorjaar van Brinte en Cobus jonkies krijg want dan wil ik er daar 1 van in huis halen voor bij scooby in de kooi.
Nou is scooby geen vogel die makkelijk contact maakt met een andere vogel hoor en het heeft ook heel lang geduurd voor ze Birdy accepteerde.
Maar het laatste half jaar waren ze steeds samen en waar de een was kwam ook de ander.
Vond het heel leuk om te zien hoe ze ook de laatste paar maanden ging koppie krauwen bij Birdy terwijl Birdy dat altijd bij scooby moest doen en het nooit terug kreeg.
Scooby heeft al verschillende kooigenoten gehad maar moest er eigenlijk altijd weinig van weten.
Toch merk ik wel dat ze Birdy mist.

groetjes Jolanda

ManjaV

Hoi Jolanda,

Natuurlijk mist Scooby Birdy. Het was toch haar maatje in de kooi.
En wat lief dat ze uit zichzelf ook bij Birdy ging kroelen. Ja, ze zal Birdy erg missen. Ik hoop dat je snel kleintjes hebt, zodat je een vriendje of vriendinnetje bij Scooby in de kooi kan doen. Het zal wel weer even wennen zijn, maar na verloop van tijd zal Scooby het nieuwe valkje zeker wel gaan waarderen, denk ik. Het is toch beter dan alleen. Geef Scooby maar een kroeltje van mij. Dat kan ze wel gebruiken.  :-*

Groetjes,
Manja

jolandaW

Dat kroeltje ga ik meteen brengen ;D
Zal haar mee nemen achter de pc mag ze gezellig bij me zitten.

jolandaW

scooby zit nu bij me achter de pc en ze leeft helemaal op.
Nou moet je weten dat de pc vroeger in de woonkamer stond en ze altijd bij me zat als ik er achter zat (wat toen heel veel was)
Het lijkt wel of ze het herkend
Ze piept hard in mijn oren.
'kugrs

en wandeld als vanouds weer over mijn toetsenbord zoals de tekst hiervoor laat zien.
Ze vind het wel leuk dus.

groetjes Jolanda

ManjaV

Hoi Jolanda,

Gelukkig dat ze jou nog heeft. En op zo een manier leid je haar wel af! Ja, bij mij vinden ze het ook altijd leuk om over het toetsenbord te trippelen. :D

Groetjes,
Manja

jolandaW

Ja zolang het bij heen en weer huppelen blijft vind ik het goed maar van mijn laptop heeft zo ooit de toetsen los gepeuterd en dan vond ik toen wel minden.
maar dat was mijn eigenschuld want ik was er op dat moment even niet bij.
En ja als je ze niet in de gaten houd doen ze graag dingen die ze niet mogen en ik kan ze geen ongelijk geven ;D

jolandaW

Hallo allemaal.

Ik heb er een nieuw valkje bij
Donderdag kwam ik in de dierenwinkel in het winkelcentrum en ik dacht ga even kijken wat ze hebben zitten.
Nou zaten er 2 valkjes en 1 er van leek op Birdy.
Het was dus heel verleidelijk om haar mee te nemen maar ik wilde er toch nog even over na denken omdat ik hoopte dat ik van het voorjaar jonkies van Cobus en Brinte zou krijgen.
Maar toen ik thuis kwam heb ik het wel verteld dat er 1 zat die op Birdy leek.
Verder toch maar besloten nog even te wachten en scooby maar extra aandacht gegeven.
Nou kom ik gisteravond thuis van mijn werk en wat denk je????
Man niet thuis maar bij de buren en of ik ook ff kwam maar ik denk zal nog ff het licht aan doen bij de vogels in de kamer.
Zit dat zelfde valkje uit de dierenwinkel bij Scooby in de kooi.
Leuke verrassing van mij van mijn man dus en ik heel blij.

Ze heeft nog geen naam, dat moeten we nog verzinnen,
Ze is heel lief alleen nog wel erg bang voor mensen.
Ze is 3 maanden oud zeggen ze in de dierenwinkel.
Ze kan zich ook aardig laten horen.
Scooby is altijd er rustig en stil en Birdy was ook geen lawaaimaakster maar deze overstemd alle vogels in de kamer vooral als ik scooby uit de kooi heb gehaald.
Ik laat haar nog even in de kooi om te wennen en ze mag pas los als ik gordijnen heb want anders ben ik bang dat ze door de ramen heen wil. De andere zijn het allemaal gewend en weten dat ze daar niet door kunnen maar zij is nog te wild en beseft vast niet dat het ramen zijn.
Nou is de bedoeling dat de gordijnrails van de week wordt op gehangen en dat ik van de week gordijnen ga uit zoeken en volgend weekend wil ik ze gaan maken.
Dus eerst een weekje in de kooi wennen en dan mag ze er een keer uit om te kijken hoe ze dat vindt.
Ze eet goed en heeft op het knaagblok wat in de kooi hangt geslapen vannacht tegen de tralies aan.
Ik denk dat dat vertrouwd voelt want in de dierenwinkel zat ze ook tegen de tralies aan in een ring die daar hing.
Zal vandaag ook wat foto's proberen te maken en die er zo snel mogelijk bij zetten hier.
Scooby vindt het wel gezellig geloof ik want die wil weer bij de kooi in de buurt zijn waar zij is,

tot zo ver even mijn nieuws van het weekend.

Groetjes Jolanda

ManjaV

Hey Jolanda,

Wat een lieve verrassing van je man! :D :D :D En wat leuk voor Scooby! :D Hoe reageert Scooby op het nieuwe valkje?
En misschien is het nieuwe valkje een mannetje omdat hij/zij al zoveel fluit?
Ik ben heel benieuwd naar een foto en natuurlijk naar de naam die jullie het nieuwe valkje gaan geven!
Wat lief dat hij zo dicht tegen de tralies aan sliep. Ik hoop dat hij snel bij jullie gewend is.

Groetjes,
Manja

jolandaW

Hier even een paar foto's die ik net heb gemaakt van het nieuwe valkje.

groetjes Jolanda

ManjaV

Hoi Jolanda,

Wat een lieverdje! :D :D :D Hij/zij lijkt idd op Birdy! Op die Vitakraftsteen zitten ze bij mij ook altijd graag. ;D
Gelukkig heeft Scooby er weer een maatje bij, ik hoop dat jullie snel een naam hebben.
Leuk ook om die grasparkietjes ernaast te zien. Het ziet er gezellig uit!

Groetjes,
Manja

carco

Wat een lieverd zeg!
Maar durf je het wel aan deze gelijk bij je andere valk te zetten

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

jolandaW

Hoi Manja en Carolien,

Ja de grasjes staan naast de valkjes en dan staat er nog een klein kooitje met Rakker in het midden van de kamer maar Rakker gaat als het kan weer naar de voliere als het warmer is buiten.
En wat betreft het gelijk in de kooi zetten bij scooby zou ik dat normaal niet gedaan hebben (dat was teminste mijn voornemen) maar ja mijn man had haar er al in gezet dus laat ik het maar zo.
Ze trekt nu al erg naar scooby toe en scooby accepteerd het ook dus het is gewoon hopen dat ze geen ziektes heeft en het is dus een gok.

Verder heb ik net de 2 grasjes die ik in het tuinhuisje had weer terug gezet in de voliere want de medicijnen voor de diaree van bessie werken toch niet.
Heb ze nu weer 3 weken apart gehad maar er is geen verbetering en daar besie al meer dan 2 jaar diaree heeft en er niet onder lijdt en het ook niet besmettelijk is omdat er anders al meer vogels last van gehad zouden hebben heb ik besloten hem maar weer terug te zetten.
Vorig jaar winter heb ik hem ook de hele winter in de kamer gehad zonder dat dat of de medicijnen hielpen dus het hoort gewoon bij hem.
David het andere vogeltje wat ik voor de gezelligheid bij hem gezet had heeft het wel goed gedaan dat apart zitten.
Of het door de medicijnen komt of iets anders weet ik niet maar ze zit niet meer met de kop tussen haar poten zoals ze ruim een half jaar gedaan heeft.

Verder heb ik Cobus en Brinte net uit de voliere gehaald en in een kamervoliere gezet in het tuinhuisje met een nestkastje er bij in de hoop dat het dit voorjaar of zomer wat wordt met eieren.
Toen ik Cobus wilde vangen zat hij net weer op een Lutino te wipwappen dus of hij het leuk vond dat hij weg moest uit de voliere weet ik niet.
Maar die lutino is niet geschikt voor nageslacht vind ik dus misschien maar beter dat ik hem daar heb weggehaald.
Verder gebruikt hij de Lutino alleen voor het wipwappen en Brinte voor het kroelen al begon hij de lutino ook wat meer aandacht te geven buiten het wipwappen om.
We zullen zien wat het wordt dit jaar.

groetjes Jolanda