4 juni 2024, 02:15:52

Yeni's vriendjes...

Gestart door Anja, 4 februari 2006, 15:17:42

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Mara,

De logeetjes blijven nu nog 1 week. We zijn nu op de helft maar ik kan ze nu al niet meer missen.

Hoi Dorothé,

Tja dan zal je er echt naar toe moeten.

Hoi Hennie,

Gezellie dat je ook komt lezen en foto's komt kijken. Is de kan koffie leeg? ;D ;D ;D ;D
Ja je leert je valkjes kennen aan de snoetjes die ze trekken. Gelukkig maar. jij ook een hele fijne dag.

Hoi Marjon,

Het is geen shampoo maar 98% gel. dat gebruik ik ongeveer 2 keer per maand hooguit.
Ik heb een plantenspuit gekocht voor mijn valkjes die ik vul met lauw water. daar doe ik dan 1 à 2 druppeltjes Aloë Vera bij. Ik zet de plantenspuit op nevelstand en dan sproeien maar.

___________________________________________________

We hebben vanmorgen de kooi schoongemaakt en de indeling weer veranderd. Ook hebben ze nu rode peper gekregen. Zal kijken of ik straks wat foto,s kan maken van de bekkies.
Yunah plukt Yeni heb ik het idee. Zo hard dat ze schreeuwt van de pijn. Ze loopt dan weg maar Yunah gaat haar achterna.

Vanmorgen hebben nog een paar foto's gemaakt.


Bo met het stokje van Doggy


Yelo speelt met mijn ketting.


Yara en Bo met het speeltje van Doggy.


Yelo proeft van de koffie.


Dirkje


Yunah en Yeni

Groetjes Anja

hennie

Hoi Anja,

Leuke foto's hoor!  Geef ze de vrijheid en ze doen zulke leuke dingen!! Zijn ze bij jou ook niet bang van de honden?

Ik wilde een plaatje plakken van een dampende pot koffie ( om je lekker te maken) maar helaas....het is te lang geleden en ben het verleerd. Moet er dus nog weer even op mijn gemak voor gaan zitten.

Heb je weleens koffie Amaretto gehad van Nescafé? Echt heel lekker. Gewoon een zakje in een mok, kokend water erop, roeren en dan......een superdot slagroom!   ;D

genieten....

groetjes, Hennie

Anja

Hoi Hennie,

Ik ben niet zo'n koffie drinker. Ik heb liever thee.

Mijn valkjes zijn niet bang van mijn hondjes. Doggy wil met elk valkje spelen en Pukkie moet er niet veel van weten.


Zoals beloofd hier enkele rode peper snoetjes.


Yelo


Yona


Ik wilde een foto van Yahoo maken maar.....hup daar was Yona.


Yobi


De achtergrond was eigenlijk de foto maar wie kwam daar weer aan...............juist Yona


Yahoo


Yelo


Yobi




Yeni




Bo en ook zij heeft van de peper gegeten.














Yeuntje




Yeni




Yona




Yiba


Yeuntje


Nikkie



Groetjes Anja

Dafrinja

Hoi Anja!

Hihihihi wat is dat me er eentje zeg die Yona! Ik moest wel lachen toen ik t zag  :D Die wil gewoon op de foto om zn rooie neus te laten zien!!! Ook grappig vind ik je valkje op de achtergrond van de laatste foto van Yona, foto 5. Die heeft net zn bek wijd open  :D :D
Oja, wat kijkt Yona daar trouwens chaggie op zeg  :o ??? ::) :-X ;D ;D
Leuke foto's weer.

Groetjes!!!

Dafrinja en Gizmo

Romy

Hoi Anja

Je hebt erg mooie foto's gemaakt  :-*, zoals altijd heb ik er heel erg van genoten (ik val een beetje in herhaling he  :P , maar het is gewoon zo!)

Ik ben benieuwd hoe de opvangvalkjes zullen reageren als ze terug weg moeten... Dan zullen ze hun vriendjes en de valkjesfluisterares moeten missen  ;D

Groetjes
Romy

Anke

Hoi Anja,
Joepie weer foto's om te kijken bij thuiskomst ;D
Wat zijn ze weer mooi.
Ik vraag me af, wat is dat rode ding in het hok? Een apart gevormd etensbakje?
Heerlijk hoor die valkjes met rode make up ;D
Enne... als je logé's weg moeten, dan vraag je toch gewoon bezoekrecht! ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

6 juli 2007, 18:58:00 #2406 Last Edit: 6 juli 2007, 19:00:45 by Anja
Hoi Dafrinja,

Ze kijkt niet blij nee. Dat komt omdat ik steeds zei ga eens weg jij hoeft niet elke keer op de foto ;D ;D ;D ;D

Hoi Romy,

Geeft niets hoor als je in herhaling valt. Het wordt gewoon afkicken voor de logeervalkjes. En het zal erg stil voor ze worden.

Hoi Anke,

Dat rode ding (er hangen er 2, in iedere hoek 1) dat is een kakbak voor knaagdieren. Ik heb die in de kooi hangen en doe daar vanalles is om te eten. Zal een duidelijke foto voor je plaatsen.



Dat bezoekrecht dat heb ik al dus daar hoef ik niet om te vragen.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Anja

Waanzinnig mooie foto's weer. Nog even...

Mara

Anke

Hoi Anja,
Dank voor de foto van de bak. Hee dat is een goed idee ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Mara,

Dank je wel. Ja nog 2 daagjes en dan gaan we naar Chantal.

Hoi Anke,

Graag gedaan hoor.

Nou Dirkje heeft zojuist ook van de rode peper gegeten.


Niet heel goed te zien maar ook hij heeft een beetje oranje aan de snavel.





Groetjes Anja

Bies

Hi Anja,
Wat een ongelooflijk mooie foto's heb je weer gemaakt. Een geweldig gezicht die rode snuitjes  :D :D ;D

Die rode bak (kakbak) die je gebruikt is een goed idee. Yello eet nog niet echt fruit en groenten, maar misschien later wel en dan zal ik er toch eens over gaan nadenken. Als jouw valkjes zo onder de rode peper zit, maak jij dat dan schoon of doen ze dat zelf?

Ik ga morgen ook de tuinen bezoeken voor dat aloë vera spul.
Ik heb ergens gelezen dat het niet goed is om een jong valkje te besproeien/douchen. Weet jij of iemand anders per wanneer je je valkje ongeveer mag douchen/besproeien. Yello is nu ongeveer 13 weken oud. Op welke leeftijd zijn ze eigenlijk volwassen?

Naar welke dierenwinkels ga jij meestal om spulletjes/eten te kopen voor jouw valkjes? Bij ons in de buurt zitten alleen kleine dierenwinkeltjes en die hebben niet zo heel veel voor vogeltjes. Nu ben ik op zoek naar een grotere, maar ik kan er bij ons geen vinden (daar baal ik wel van). Ik heb wel wat spulletjes via internet gekocht, maar dat is toch duurder dan dat je het in de winkel koopt.

Groetjes,
Marjon


                            Groetjes Marjon

                       Boekje Yello en Punky

Anke

Dirkje kan erg netjes eten ;D ;D ;D
Maar ja hij is dan ook gast he. Die horen zich netjes te gedragen ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Marjon

Ik wil even reageren op je vraag over dierenwinkels, ikzelf ga over het algemeen altijd naar de Dobey dierenspeciaalzaken en naar de Faunaland dierenwinkels. Verder de Boerenbond (Welkoop) en Intratuin zijn ook goed als het op speeltjes aan kunt. En verder heb ik gehoord van de Ranzijn en de Jumper (in Duitsland Freshnapf genaamd).

Mara

Anja

6 juli 2007, 20:56:55 #2413 Last Edit: 6 juli 2007, 21:38:58 by Anja
Hoi Marjon,

Ik ga altijd naar de Jumper. Zal de link plaatsen dan kun je zien of die bij jou in de buurt zit.

www.jumper.nl

Jou valkje is 13 weken. Dan zijn ze hier al in de douche geweest hoor. Niet echt door en door nat natuurlijk. Yelo is van 26 maart en die gaat sinds ze hier is ook in bad hoor. Volgens mij is een valkje met ongeveer 1 jaar volwassen maar zeker weten doe ik het niet.

De snaveltjes en veertjes maak ik nooit schoon, dat gaat vanzelf na een paar dagen weer weg.

Hoi Anke,

Dat is waar . Een goede opvoeding heeft ie gehad ;D ;D ;D ;D

Hoi Mara,

Dank je wel voor het antwoorden.

Groetjes Anja

*Yvon

Hoi hoi

Jouw valkjes kunnen ook alles gebruiken he? ;)
Van speeltjes tot sieraden.  ;D
En de foto's met rode snaveltjes........
Ze zijn dan net van die bloeddorstige monstertjes,
maar wel hele lieve dan.  ;)


Spiegelbeeldfoto(bijna)  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >