16 mei 2025, 13:33:41

Hulp bij het Ringen gezocht

Gestart door onno huijding, 13 april 2005, 19:22:44

« vorige - volgende »

onno huijding

Hallo allemaal.
Op 12 april kregen wij ons eerste jong.
En ondanks dat wij wel degelijk gelezen hadden, hebben wij aan het hele ringen geen aandacht besteed.
Na het lezen van de berichten in het forum, lijkt het ons als gezin,(zijn dus geen kweker !) zinvol om ons gelegenheids jong te ringen.
Zelf hebben we geen ringen, en eigenlijk ook de durf (nog) niet om zo'n jong te ringen.
Onze vraag is er iemand instaat, en kan dit ook zo maar om voor ons het jong te ringen ?
We wonen in Almere-Buiten (flevoland)

Alvast bedankt. Fam Huijding

bobbie

Hallo,

Natuurlijjk kan je deze vraag hier stellen.

Ik heb nog nooit geringd en ik woon niet in de buurt dus ik val af. Maar misschien kan je deze oproep ook plaatsen bij te koop/gevraagd. Dan klik je GEZOCHT aan, misschien dat er dan iemand reageert.

Veel succes (enne alles goed met de kleine?)

Groetjes, Nel :)

Kolkkie

Hoi,

Als je ringen zou willen van je eigen, dan ben je daar te laat voor.
Vogelverenigingen hebben iets van een maand nodig voordat je ze binnen krijgt.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Peter

Hoi,

Als je zelf ringen wil bestellen zul je eerst ergens geregisteerd moeten staan via een vogel vereniging. De ringen bestellen kan niet altijd zo maar, bij de ene club wel en bij de andere club kan het bijvoorbeeld maar 4 keer per jaar op vast gestelde datums.

Er zijn ook wel kwekers die ringen verkopen aan iemand die een paar jongen heeft en toch graag een ring wil plaatsen.

We hebben een kort intro filmpje hoe het er bij ons uitziet, ook zie je daar hoe er geringd wordt:
http://valkparkiet.demon.nl/valkparkieten.html

Groejes,
Peter

onno huijding

21 april 2005, 09:54:12 #4 Last Edit: 21 april 2005, 15:48:50 by Paul
Bedankt voor jullie reacties  ;)
We hebben maar besloten om niet te ringen.
Daar we toch geen kwekers zijn, maar gewoon van de spontane gelegenheid gebruik maken lijkt het ons niet zo erg.
Wel heeft het ons een andere vraag opgeroepen, maar die hebben we gesteld onder het kopje kweken.
zouden het fijn vinden, als jullie ook daarop reageren.

groetje's de familie huijding
en van :mousy,micky en nu ook goofy