11 mei 2025, 12:02:27

nieuwe valkparkieten

Gestart door rico, 6 april 2005, 13:07:31

« vorige - volgende »

rico

Hallo Allemaal

ik heb jullie hulp nodig. Sinds eind oktober hebben wij Rico bij ons in huis. Begin januari hebben we Cody gekocht. Rico was vanaf de eerste dag tam en cody is heel erg schichtig. Zo erg zelfs dat als wij thuis zijn, hij nooit in zijn kooi zit en als hij wil eten dan altijd met zijn poot in de deur zodat wij het deurtje niet kunnen sluiten....maar nadat wij al onze pogingen om hem tam te krijgen hadden opgegeven...kwam Cody vorige week opeens op ons afgevlogen en probeerde te landen bij mijn man om een stukje cake te eten, waar Rico al bovenop zat. Dus wij snel weer een stukje trosgierst gehaald en na heel lang aarzelen, denken en proberen zat cody opeens bij mijn man op zijn hand trosgierst te eten, nou een dag later trosgierst op schoot gelegd en ja hoor na heel voorzichtig gekeken en geaarzeld te hebben was hij er weer en gisteren kwam hij opeens zonder dat er wat te kanen was!!! Maar hij bepaald wat er gebeurd en wij moeten het niet zelf proberen want dan is hij weg......maar nu was ik gisteren in de dierenwinkel en daar stond een kooi met 2 valkparkieten van ca. 1,5 jaar oud. Ze willen niet graag uit hun kooi maar stappen makkelijk op je hand en zitten op je schouder etc. Het meisje in de dierenwinkel bleek de eigenaresse te zijn en moet afstand van ze doen vanwege een allergie...jullie snappen het al...ik ben verliefd op deze 2 valkjes....mijn man vind het ook wel leuk maar we zijn een beetje bang dat Cody en Rico het niet leuk zullen vinden en/of heel erg zullen gaan veranderen (wat wij eigenlijk niet willen). Kunnen jullie ons advies geven???  Ik mag al niet meer in de dierenwinkel komen van mijn man, omdat ik er vorige week nog een gratis cavia vandaan gehaald heb...dus je begrijpt het wel....moet trouwens zeggen dat de valkjes onze cavia ook erg interessant vinden. Ze zitten graag op zijn kooi, of dat nou is omdat ze hem gezelschap willen houden of dat ze gewoon op zijn kop willen poepen..dat weet ik niet. Als de cavia door onze kamer rent, dan houden de valkjes hem scherp in de gaten, het zijn dan net die tweede oude mannetjes op het balkon van de muppetshow!

bobbie

Hallo,

Het is alsof ik mezelf hoor praten :D.
Ik loop ook zo moeilijk voorbij dieren.

Zelf heb ik toen ik supertamme valken had een niettamme er bij gezet. Die is toch aardig tam geworden. Wel als het hem uitkomt, maar hij komt regelmatig bij me zitten en bij me eten. Bij het tammaken lukte heel weinig. Nu volgt ie de tamme valken naar mij en komt dus ook bij me zitten.
Pipo (zo heet ie) wil niet geaaid worden door me.

Zelf zou ik zeggen: DOEN.
Maar dat zal wel komen omdat ik ongeveer hetzelfde in elkaar zit als jij zo te lezen ;D

Het scheelt ook dat je man er achter staat, maakt alles veel gemakkelijker. Als je over mijn valkjes wilt lezen:

VERHALEN --->  DIPSY, PIPO, BEPPIE, COBUS EN YUKI.

Dan heb je een beetje idee hoe alles bij mij verloopt.

Succes bij het beslissen. Laat je het ons nog weten?

Groetjes, Nel :)

Rianne

Als je 2 kooien neemt en het ene stel en de ene kooi zet, en het andere stel in de andere kooi, kan er weinig misgaan denk ik. Als je ze dan om de beurt uit de kooi laat kunnen ze langzaam aan elkaar wennen.
Ik ben ook zo'n dierengek, als het aan mij lag woonde ik in de dierentuin!