7 mei 2025, 15:44:16

schudden met hoofd

Gestart door mo, 9 april 2003, 02:49:12

« vorige - volgende »

mo

ik heb een paar vragen,zodra ik tegen deze valk praat schud hij zijn hoofd het lijkt op stress is dat ook een teken van  stress?.in zijn kooi doet hij het niet.hij is twee jaar zag ik op zijn ringetje kan je dan je valk nog leren praten? hij is wel na twee dagen al tammer geworden hij bijt niet meer en gaat rustig bij mij zitten en kroelt zelfs al een beetje tegen mijn wang.hij zit nu bij onze vrouwtje van september2002.wanneer is zij geslachtsrijp?
alvast erg bedankt groetjes van monique een valkparkietenfan.

Tara

Hoi Monique

wat dat schudden betreft weet ik het niet, zeker niet als het op stress lijkt, maar op je andere vragen weet ik wel antwoord :). Ik heb nu een witmasker valkparkiet een tijdje geleden bijgekocht. Op zijn ringetje staat dat hij van 1994 was. Hij was ook niet tam enzo. Dit is hij nu al een beetje en nu hij zo oud is heeft ie nog leren fluiten, maar dat was van een andere valkparkiet (al mijn mannetjes fluiten) dat hij dat leerde. Maar mijn eerste valkparkiet was ook al oud, weet niet hoe oud, weet alleen oud, hij had geen ring, hij is supertam gekomen en kon praten en erg veel fluiten, erg mooi trouwens. Dit leerde ie door telkens hetzelfde tegen hem te zeggen/doen. Je vrouwtje van september kun je het best inzetten voor de kweek in september 2003. Dan zijn ze al tamelijk geschikt voor een nestje, maar zelfs dan kan het nog eens fout gaan, maar ik heb hier nu ook een pop van (ik schat) augustus 2002, ze is misschien wel ouder, maar zij heeft nu een nestje en alle 5 bevrucht :).

Hopelijk heb ik je wat geholpen, groetjes, Tara

Paul

Hoi Monique,
Dat schudden met het kopje als je tegen hem praat is denk ik geen stress hoor.
Sommige valkjes hebben soms last van bepaalde hoge tonen geloof ik en als je dan van dichtbij tegen ze praat gaan ze met hun kopje schudden.
Ze doen dat bij meerdere mensen op het forum hier en daar zijn echt super tamme bij die dat doen.
Dus je hoeft je daar geen zorgen over te maken.

Groetjes,  paul

mon

hardstikke bedankt voor jullie lieve reacties ik ben erg gerust gesteld heel lief ik vind dit een geweldig forum en vind het hardtsikke leuk om met valkparkieten fans te praten ik zal me even voor stellen ik ben monique en ik ben 35 jaar heb sinds september2002 een vrouwtje valkparkietje,ze is vreselijk lief ze kroelt en flost je tanden,ze had 1 probleem haar staartje breek af heb nu een grotere kooi en hoop dat met de tijd haar staart weer mooi zal worden.ik heb nu sinds 3 dagen een man valk erbij van 2001 op zijn ring dus raak aardig in de valkenban.groetjes monique

Paul

Hoi Monique,
Die staart groeit wel weer aan hoor dat is geen probleem.
Als de staart op de helft gebroken is duurt dat wel tot de volgende rui waarschijnlijk maar soms trekken de valkjes zelf de afgebroken stukken eruit en dan komt het binnen een paar weken nieuw terug.
Misschien dat je nu ook met dat koppeltje kleine valkjes krijgt, ik heb ook sinds dit jaar 2 jongen gekregen en dat is heel erg leuk om mee te maken :-)
Veel plezier met je valkjes in elk geval maar dat zal zeker lukken hoor ik al :-)

Groetjes, Paul