28 april 2024, 07:50:38

Nina en Wuppie's nest

Gestart door ziralioness, 2 april 2005, 11:18:31

« vorige - volgende »

Rianne

Je kan even zoeken of je op je digitale camera een Macro functie hebt, vaak is deze afgebeeld met een bloemetje. Zorg dan wel voor voldoende licht, dan hoef je niet te flitsen en da's wel zo prettig voor je pluizige wriemeltjes! :)

ziralioness

Van vele foto's zijn er helaas maar 2 gelukt, dus twee fotootjes vandaag. :D



Ziehier het oudste jong... :P Zoals je misschien ziet begint het vliesje rond de ogen te verdwijnen; het zal niet lang meer duren voor ze open gaan denk ik. :D



En hier beide; het jongste kuiken ligt vooraan. :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

bobbie

Hoi Ziralioness,

Wat een belevenis he ;D Wat een schattige kleintjes.

Ik blijf het volgen.

groetjes, Nel :)

Lin

Hey,

Ach hemeltje wat een droppies nog. Ze zien er goed gezond uit. En wat een mooie fotos, toch gelukt! zijn echt mooie fotos. Had je nog antwoorden op mijn vraag? Eigenlijk hoeft het niet meer want ze zien er super uit.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ziralioness

Sorry Lin, ik had even over je vraag heen gelezen...  ;D

Zoals je ziet worden ze inderdaad aardig vetgemest...  :P De oudste is van vrijdagavond en dus nu een week oud, de jongste is vannacht een week oud. :D Hoeveel ze wegen weet ik niet, want ik heb ze nooit gewogen. Om dat te doen zou ik ze mee naar beneden moeten dragen, naar ons keukenweegschaaltje aan de muur, langs katten en een hond, dus dat heb ik niet gedaan... ;)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Lin

Hey

Maakt niet uit, ik denk dan kan ik even kijken of het gewicht goed is. Maar ik zou dan ook niet gaan wegen geen risico nemen!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ziralioness

Ach Lin, denk maar zo; als het spul goed gevoed word en lekker groeit, is het zowieso in orde.

Ik las dat jij zelf Tinco (hielp?) voeren... dan is het gewicht natuurlijk interessanter. Maar ga ook hier er maar van uit; als het jong goed eet en lekker groeit, gaat het de goede kant op. :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

9 april 2005, 21:39:13 #37 Last Edit: 9 april 2005, 21:46:09 by ziralioness
Wat ik helemaal vergeten was te zeggen;

Een paar dagen terug heb ik Kiko en Sparky saampjes apart gezet. Dit, omdat Kiko het blok wel ERG mooi vond, en er soms in ging. Gevolg; een woedende Nina die dan ook het blok in STOOF, een hoop gekrijs, Kiko die het blok uitvlóóg en daarbij wat veren verloor.  ;D ::)

Hopelijk gaan die 2 dan nu ook eens koppelen, want ik word er maar moe van... dit lijkt al het 2de mannetje te zijn dat Kiko niet moet!!!  :-\

Nu kwam ik terug van de studie vrijdag, verteld mijn moeder me dat ze Ricky in het blok had zien zitten!! Gezien Ricky nu eenmaal niet helemaal normaal is ben ik direct naar boven gerend. En ja hoor, sissende Ricky in 't blok!!
Gelukkig had hij de jonkies geen kwaad gedaan, maar ik heb hem direct apart gezet in mijn andere kooi... (toch een geluk dat die nog niet verkocht was)

Dus... Nina en Wuppie zitten nu met z'n tweeen in die grote voliere.  ;D Af en toe roept het hele spul wat naar elkaar, maar het geeft wel ff wat rust. :)



Het (zucht... HOPELIJK!) toekomstige koppel in de kooi...



De ''valkenflat'' :P

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Lin

He,

tja de liefde kan je niet dwingen! Het is gewoon weer afwachten.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

gonnie

Hoi

Wat ziet er dat allemaal leuk uit ,al die foto`s mooi, je hebt hele mooie valkjes, veel sucses .

Groetjes Gonnie




ziralioness

Bedankt!!!  :D

Nee, de liefde valt inderdaad niet af te dwingen... het zou jammer zijn als het niks werd tussen die twee.
Als dat zo is, zal ik op zoek gaan naar een ander mannetje en Sparky dan ruilen. Ik zal Sparky missen, maar NOG een extra valkje kan ik helaas niet aan beginnen, en ik gun Kiko zó een eigen mannetje. ;)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Lin

He,

Ik zou niet telkens een ander vakje erbij gaan zoeken. Dat is niet zo goed voor de valkjes die je haalt en weer weg brengt. Ik zou het gewoon gaan accepteren of een zoeken van hetzefde geslacht of een jong valkje.

Groeten Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ziralioness

12 april 2005, 14:37:40 #42 Last Edit: 12 april 2005, 14:44:23 by ziralioness
Vandaag de jonkies weer even uit het blok gehad; de oogjes zijn bij beide al een stukje open!!! :D Ze zijn nu beide kaal, maar je kan al de vleugelpennetjes zien zitten op de vleugeltjes en de kontjes.. :P

Voor ik het vergeet; de oudste is vandaag 11 dagen en de jongste 9 dagen.

Ik heb met mijn camera foto's genomen (ik moet echt de portretfunctie vinden op mijn camera... zoveel nét onscherp...) en mam met de hare. :D En aanschouw het resultaat. :D

Eerst mijn onscherpe foto's:



Beide baby's; de oudste ligt onder, de jongste boven. Zie je de spleetoogjes bij de oudste...? ;)



De oudste; PIEP!!



Het jongste jonkie, ook met spleetoogjes. Zo jammer dat deze onscherp is, want hij zit er zo lief bij... :D



De jongste; ik heb genoeg van al die foto's, ik ga... op naar m'n broertje/zusje!



Lekker warm tegen elkaar aan... yep, ze hebben hier en daar wat plekjes op de rug!  :(  Hoe dat komt durf ik niet te zeggen, maar gelukkig zijn ze verder uitstekend gezond en lijken ze er niet veel last van te hebben. :D



Twee kleine ALIENS... :D



Het oudste jong, die ik liefkozend ''soepkipje'' noem... ;)

Nu mijn redelijk scherpe foto's:



De oudste ligt weer onder... die oogjes!!! :D



Hmmm lekker warm zo saampjes....



*smelt* ;)

En hier dus mam's foto's... die heeft de goede functie op haar camera gelukkig WEL gevonden. :D



Soepkippuhhh!! ;) :P



Zo te zien de oudste; zie die spleetogen... ;)



Ik gok de jongste; dit ligt toch niet zo lekker....   :-\



Nogmaals twee soepkippies!!! :P



Links de oudste en rechts de jongste; opnieuw zijn de oogjes van de oudste goed te zien. :D



Oudste onder en jongste boven, en bij beide de oogjes goed te zien!!! :D Ahhhww.... cute!!



En tot slot een prachtige closeup (van een lelijk mormeltje hihi) van het oudste jong... :D
Die ogen...! Ik heb ze ook al ietsje wijder open gezien. :D

Met andere woorden; het gaat geweldig met het tweetal!!!!! :D

Ik heb trouwens geen andere eieren meer zien liggen nu ik erover denk; misschien hebben ze ze in een hoekje gedrukt of zelfs opgegeten??

Groetjes,
Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

KoosjeTweety

Wat zijn ze weer leuk zeg ;)
SOEPKIPPEN!! hoe kom je er op :)
Als je het maar niet in de soep gaat gooien he :)

Gaat super zo te zien:)
Veel geluk he voor je het weet zijn ze weer groot ;)
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

ziralioness

Het lijken gewoon net van die kale soepkippetjes...  ;D
Ja ze groeien hard, ik ga ze wel missen strakjes, je hecht je toch wel aan ze...  ::) Ik heb vandaag de oudste zelfs onder zijn kinnetje gekriebeld, vond ie heerlijk....  :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...