20 juli 2025, 01:04:49

mijn viggo!

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 8 april 2003, 19:27:51

« vorige - volgende »

Christine

Jazzy en Ricky wel maar Fien en Flutty niet binnenkort hopelijk nog twee tamme bij als ik het geslacht van kleine Ricky helemaal weet dan ga ik lekker opzoek voor een mannetje voor Jazzy en misschien ook een mannetje voor Ricky ??? wie weet

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Jaimy_en_Viggo

leuk hoor :) haha nog twee erbij..bij jou heeft het valken-virus dus ook al toegeslagen  :D :P

Christine

ja 4 valkjes in één jaartje ssst allé binnenkort 6 valkjes in één jaar maar ja binnenkort voliere zetten bij men vriend en dan terug valkjes kweken, verkopen en kopen hihi zo blijf ik wel verder maar ik ga het houden met 6 valkjes hopelijk blijft het met twee minder tamme en vier super tamme  :D :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lin

Hey,

die lutino op de eerste foto helemaal links vind ik wel prachtig. Mooie staart een mooie geel en oranje wangen. Prachtig, leuk om de hele valkenbende te zien. Gelukkig geen enge ziektes daar.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Nog een foto van een cinnamon lutino, al had ik hier eerder gekeken had ik het niet hoeven vragen bij 'mutaties'. Wel apart om te zien.

Jaimy_en_Viggo

Zozo, daar waren we weer!

We zijn de vogelkamer helemaal aan het leegmaken en schoonmaken...om die hardnekkig bloedluis eindelijk is weg te krijgen..want ze zitten zelfs achter het behang!! Zo ranzig..gelukkig zijn de oudere vogels er niet ziek van..maar de jongen uit het laatste nestje hebben het helaas niet gehaald..doordat ze werden leeggezogen, kregen ze telkens een enorme groei-achterstand...

ik had een witmasker mutatie jong (wit dons) die was bijna 3 weken oud..maar het leek wel of hij 3 dagen oud was! Ik heb hem eruit gehaald om hem  nog een beetje op te lappen, maar het was al te laat..echt rottig..  :-\ Dus vandaar dat de houten voliere eruit gaat..en we nu aan het sparen zijn voor een metalen. Maar eerst dus heel die kamer leeg en ontsmetten..wat een werk! Maar het is wel nodig..alle vogels in de broedhokken en kooien..lekker naar elkaar schreeuwen..echt feest hier :P

Tientje, het adoptie-jonkie van Nakeo en Aylon is ondertussen al bij zijn nieuwe eigenaar. Mijn oude school. Het is een argarische school met dierenverblijven. Daar zit hij niet, maar hij wordt wel elke les meegenomen door Meneer Plegrim (docent dierverzoring) En na schooltijd gaat hij met hem naar huis.

Ik mis hem best wel, want het was echt een super lief diertje..kwam helemaal uit zijn kooi geklommen..over de grond gelopen..op de bank geklommen..om met je te kunnen knuffelen!! WHAA!! IK MIS JE KLEINTJE!  :'( Ik moet maar snel eens gaan kijken hoe het met hem gaat..en hem weer eens lekker knuffelen..Tis, jammer..maar je kunt niet al je vogels houden..helaas.. :-\

Zo, dat was het weer voor nu!

Groetjes Jaimy en haar engeltjes!

Jaimy_en_Viggo

Zooo...was ik weer..ik ben wel vaak te vinden op valkparkiet.com de laatste tijd he :P

Dat komt een beetje omdat ik 25 weken zwanger ben..en mijn baantje in de wassette heb opgegeven, omdat ik daar 8 uur achter elkaar moest staan..en dat lukte me helaas niet meer. Dus nu werk ik alleen nog in de avond uurtjes bij TPG post op het sorteer-centrum (waar Peter als monteur werkt :P )

Dus ik zit zo'n beetje de hele dag thuis te hangen..af en toe de stad in..boodschapjes halen..schoonmaken..schoonfamilie op bezoek..op internet..pufff...niet echt spannend dus..Ik ik voelde me zo eenzaam..dus ik dacht..ik haal die lieve Nica uit de voliere om me gezelschap te houden.. :)

Zo gezegd zo gedaan..Nica zat bij me..en begon me toch te krijsen..zovan..ik wil terug!! ik ben net de popjes hier aan het versieren!!! aaaahhh...krijs!! paniek..dus ik Nica weer terug gezet..en eenzaam op de bank gaan zitten..tjonge..

Ik hoopte dat mijn valkjes snel weer een nestje zouden krijgen..maar dat zat er zeker nog niet in..(i.v..m bloedluis)

Dus eigenlijk..om een lang verhaal kort te maken..haal ik deze week een jong valkje bij Lique en Peter vandaan..een kale..want die werd geplukt door zijn ouders.. :) gezellig..een valkje in de huiskamer..puff..achteraf had ik Modo ook best kunnen houden, maar ik ben blij dat hij een goed huisje heeft :) Het had gewoon zo moeten lopen, denk ik  ;)

Dus binnenkort meer..over Harley..het kale valkje :P

Groetjes Jaimy

Rianne

Linda en ik hebben de kale valkjes ook gezien, jeetje wat waren die geplukt zeg. :( Heb je 'm een truitje aangetrokken? :P

Jaimy_en_Viggo

hihihi...mischien moet ik er wel eentje breien he? Anders wordt die nog ziekjes..en dat moet niet..het valkje is nog niet bij mij..Maar ik zal hem goed verzorgen hor ;) Hij heet trouwens Harley :)

Groetjes Jaimy

Rianne

En wat voor mutatie is het? Eentje die je nog niet hebt? ;)

Jaimy_en_Viggo

Het is een Cinnamon bonte. Nica is ook cinnamon bont..maar die heeft alleen bont op zijn achter hoofdje..Harley (zover hij veren had) wat meer en heeft een geler koppie :) het wordt vast een heel mooi valkje :D

Jaimy_en_Viggo

Hallo Allemaal!

Vandaag belde mijn oud docent Nederlands opeens. Ze heeft een tijdje terug een valkje bij me gekocht. Dessy (nu Dizzy) en ze vroeg of ze me kon ophalen, zodat ik kon zien hoe het met haar ging en om weer te kortwieken.

Zo gezegd zo gedaan. Wat wordt Dizzy een heerlijk valkje. Nergens bang voor, maar een super eigen willetje  ;D alles willen pakken wat ze ziet..mee willen eten en drinken..echt een scheetje!

We waren lekker kopje thee aan het drinken..terwijl mevrouw Jansen vertelde over Dizzy. In badje wilde Dizzy niet. Nu heeft ze zo'n hoog badje..die je in de kooi kunt hangen (je kent ze vast wel) Dus ik stelde voor om een lage schaal op tafel te zetten met een klein laagje water erin, om eens te kijken wat ze daar van vond (ze was zo vreselijk nieuwsgierig naar alles, dat ze dit vast en zeker interssant zou vinden) en ja hoor..eerst op de rand..en meteen pootjes in het water  ;D lekker rondspatten met haar snavel..en zich bol maken..ze durfde nog niet helemaal los te gaan, maar dit was al erg lief om te zien  :D "Nou, weten we dat ook weer",moest mevrouw Jansen lachen :) zo leer je iedere keer weer wat bij..en zo is het ook :)

Nica zit nu weer bij me en is zijn liedje weer aan het fluiten..wat een gezelligheid bij elkaar..wat zal het stil zijn zonder mijn valkjes!!

Groetjes Jaimy

Jaimy_en_Viggo

Zoo, daar waren we weer eventjes. :)

Nica zit nu lekker vaak bij me..zonder dat hij schreeuwt naar de andere  ;D echt gezellig..Ik merk gewoon dat hij het ook weer heerlijk vindt om zo vaak bij me te zijn..dan zet ik hem hier op de tafel naast de computer..dan gaat hij eerst een kwartiertje..zijn hip sprongetjes maken..(vleugels breed..voorover hangen en met twee pootjes tegelijk naar voor springen en dan "pruu", roepen  ;D ) en dan echt een uur lang al zijn liedjes voor me zingen om vervolgens in slaap te dommelen.. :-* echt zo gezellig..  :P Hij wil ook opeens veel gekroeld worden.. (onder zijn kin) wat hij eerst niet zo graag wou..hihihi..ja pubers worden ook groot he :P

Harley is helaas nog niet bij mij :( hij eet en drink al wel zelfstandig, maar hij zit de hele tijd maar een beetje op de grond, inplaats van op de stokjes..ik hoop niet dat er iets is..en dat hij maar snel hierheen mag komen..zodat ik hem lekker tam kan maken en hier lekker warm in de woonkamer kan zetten om verwend te worden  ;D

Dat was het weer eventjes...voor nu!

Groetjes Jaimy en haar valkjes: Viggo, Nica, Aylon, Charlie, Nakeo, Nyko, Jewel, Aislin, Lady, Conan, Aidan, Ditto, Pim, Mik, Goldie en Canel!   8) 8)

Rianne

Klinkt grappig, wat Nica doet. Heb je daar geen filmpje van? ;D

Jaimy_en_Viggo

zal ik eens snel gaan regelen..want het is echt zo grappig om te zien :P