20 juli 2025, 01:05:08

mijn viggo!

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 8 april 2003, 19:27:51

« vorige - volgende »

Jaimy(op school)

Hey Lin,

tja..ik heb wel veel pech idd..niet leuk, maar gelukkig zijn er ook leuke dingen..zoals het nieuwe baby valkje dat ik nu heb..de man zei dat ze 3 weken waren..maar ik gok ze een week of 5/6..omdat ze al een beetje vliegen!!  ;D Hij/Zij heet Jess en het is een super schattig lutinootje! Echt een schatje is het..vandaag of morgen komen ook de eitjes van Jewel en Viggo uit..dus moet het goed gaan.. :-X

Groetjes Jaimy

margreet

hallo Jaimy,

Dacht al waar is Jaimy gebleven?, jammer van de drie jonkies, hoop voor je dat alle narigheid echt voorbij is.
Even over de lutino, vreemd dat je niet weet hoe oud ze is, als ze nog zo jong is moet ze toch nog worden gevoerd, daar is toch een schema voor? Mijn oudste jong kwam met 28 dagen uit het blok en kon al aardig vliegen. Dus 4 weken kan ze ook zijn. Zou het toch nog even navragen 3 a 4 weken of 6 weken is echt een groot verschil. Verder veel succes ermee

groetjes Margreet

Lin

Hoi Jaimy

Ik zal het ook even navragen want je zal het toch moeten voeren. En een beetje houvast is wel belangrijk. Maar waarom heb je eigenlijk niet gewacht totdat ie zelfstandig at? Want nu kan je misschien allemaal problemen krijgen. Ik hoop dat het wel allemaal gaat lukken. :)

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Jaimy_en_Viggo

Hey Lin en Margeet,

Hij zei 3 weken en nu zijn ze dus 4 weken. Ik voer ze gewoon 3 keer per dag en er staan ook zaadjes bij ze (waar ze af en toe aan knabbelen) Ze vliegen echt veel, ze willen de hele tijd bij me zitten, echt vet lief. Waarom ik ze zelf voer, omdat ik die tijd heb en ik ze aan me wil laten wennen en goed tam wil krijgen. Dus het maakt niet uit of hij ze nou voert of ik, dan wil ik het liever zelf doen.  :P

De eitjes van Viggo en Jewel zijn nog niet uit gekomen, dat gebeurd denk ik deze week. De voliere is nu bijna af. Kunnen ze lekker rond vliegen.

Aidan blijkt nu een popje te zijn en de opkoper waar ik hem vandaan heb zei dat het een man was..ach ja..maar dat maakt me niks uit, want nu kan ik Nyko houden en kunnen ze koppels vormen.  ;D

Dat was het voor nu!

Groetjes Jaimy

Lin

Hey,

Nou ik hoop dat ie net zo tam wordt als jij wil. Echt lief dat ie dan naarje toe komt. Wat grappig dan dat Aidan dan wat anders blijkt te zijn. Hoe kan dan dat opkoper dat dan dacht?

Groeten, Lin

Jaimy_en_Viggo

omdat die opkoper een dombo is? nee gien..ik weet het niet..door haar stoere kleuren?  ;) Ik vond haar al veels te rustig voor een man..maar dit is veel leuker..want zij en conan vormen nu een koppel..en laten we eerlijk zijn..het is een mooi koppel!  ;D ;)

De twee lutinootjes gaan super goed. Ik heb ze in in een kooi in de kamer staan met nica.

Groetjes Jaimy

Lin

hey,

Mooi dat ie het fout heeft, nu heb je dus een koppel. Kan je eens fotos plaatsen van de twee lutinos? Maar op 15 april heb je nog 1 lutino baby. Ik heb even gemist, waar de tweede vandaan komt.  ???

Groeten, Lin

Jaimy_en_Viggo

Hey mensen,

Ik ben weer terug van weggeweest!

Weer veel gebeurd. Chico (een van de lutinootjes) in nu bij zijn echte eigenaar..maar is nog steeds niet van de pap af ;) dus hij gaat straks over op de gekraakte pellets :P Jess is helaas overleden aan een onbekende reden, volgens de dierenarts waarschijnlijk een bacterie ofzo..hij ging heel langzaam achter uit..en dan ging het weer beter..zo :censuur als je niet kan achter komen wat het nou is..:( 

Latino is verkocht samen met duo..een lutino fallow..die mocht eigenlijk niet verkocht worden..omdat ik er mee wou kweken..maar goed..dan had ik er zelf maar bij moeten zijn..en ze zitten nu in een buiten voliere..dus dat gun ik ze zeker..

Ik had twee fallows en heb er nu dus nog een..dito..gaaf beestje..en de bruine gloed wordt steeds duidelijker. Ook heb ik een heel gave, mooie, prachtige geparelde pop! van marktplaats gekocht..ze heeft zelfs spikkels op haar masker..zo gaaf :)

Ik ben nu koppels aan het maken..en apart te zetten...

Lady..(vriendinnetje van latino die dus verkocht is) heeft nu een nestje in haar eentje..  ??? mischien omdat ze tientje mist..maar ik ga haar eraf halen..want stel dat er jongen uitkomen..kan ze die niet in haar eentje opvoeden..dat haalt ze niet..maar ik vind het wel heel sneu voor haar..voel me zelfs een beetje schuldig!  :-[ 

Ook heb ik een 7 weken oud valkje...eet al zelfstandig..ben ik nu aan het tam maken voor een docent van mijn oude school :) Dessy heb ik haar/hem/het maar even genoemd..heeerlijk beestje..zou hem/haar/het bijna zelf houden  ;)

zo..dat was het wel eventjes..

Wordt vervolgt!

Groetjes Jaimy en haar bende!

Lin

Hey,

Nou is Jess overleden. Wat zal je dan overstuur zijn geweest omdat je de oorzaak niet weet.

Kan je misschien fotos plaatsen van de nieuwe fallows?  En wie is Dessie, die ken ik niet ( of is dat een domme opmerking?) ook graag fotos!!

Groeten, Lin

Jaimy_en_Viggo

Ja, het is heeeel rot om niet te weten wat het nou was..want het broertje dat ik er ook bij had zitten..heeft het wel overleefd..mischien was jess al ziek..hij was best mager toen hij mij me kwam...

Dessy is een nieuw wildkleurtje dat ik voor mijn docent nedelands aan het tam maken ben..ze komt hem donderdag ophalen..tis echt een scheetje..en was ook zo tam..hij zit nu naar me te knipogen  ;D (lekker aan het doezelen op de computer)

Foto's volgens snel Lin ;)

Groetjes Jaimy

Jaimy_en_Viggo

Dessy is net opgehaald door haar nieuwe maatje :) ze konden het goed samen vinden, dus dat vind ik heel fijn.

Mondo (zo heb ik het valkje gedoopt waarvan de rug niet helemaal goed is) wordt zo mischien ook opgehaald, om toch een mooi leventje te krijgen. Ze wilde hem/haar eerst zien. Ze eten goed en zijn lekker actief, dus het zat er waarschijnlijk vanaf de geboorte, maar ik vind het wel sneu voor de kleine..ookal snapt die niet waarom ik dat vind ;) Vliegen doet hij wel goed, maar lopen gaat volgens mij ook een beetje moeilijk.

Ook heb ik gisteren voor de laatste ronde de broedhokken opgehangen. Bij nyko en charlie
                      Jewel en Remy
                      en Conan en aislin (mijn nieuwe geparelde)

Ook zit Nakeo en Aylon op de eitjes van lutnio (die net verkocht is) en Lady. Weet niet of ze bevrucht zijn, maar ik geef ze een kansje.

Viggo is druk een nieuwe vriendin te zoeken en dat doet hij samen met Pim en Dito..die ook nog geen maatje hebben. Charety is in niemand geintreseerd en wacht denk ik tot Nica weer thuis is..Lady wil zich ook nog niet echt binden..vindt het zeker lekker om even vrijgezel te zijn..net als Aidan..die lekker van het warm weer geniet en altijd even blij is als ik met de plantenspuit langs kom :P

Zo..dat was het weer eventjes!

Lin

Citaat van: Jaimy op 13 juli 2005, 20:50:23
Dessy is een nieuw wildkleurtje dat ik voor mijn docent nedelands aan het tam maken ben..ze komt hem donderdag ophalen..tis echt een scheetje..en was ook zo tam..hij zit nu naar me te knipogen  ;D (lekker aan het doezelen op de computer)

Foto's volgens snel Lin ;)

Groetjes Jaimy

Hey,

Ik wist wel dat er een valkje daar heen ging maar nu snap ik de link. Wat een geruststelling om te weten dat het goed gaat met Dessy. en met de andere koppels gaat het ook goed zo te lezen. Alelen sommige moeten elkaar nog even vinden. maar waar blijven de fotos nu  ;)

Groeten, Lin

Jaimy_en_Viggo

Hier zijn dan eindelijk wat foto's!

De valken-flat  ;D lekker loeren met zijn alle naar dat rare mens met een flits-kast in de voliere  ;)

Tientje..het geadopteerde jonkie van Nakeo. Latino (de biologische vader) en lady (biologische moeder) waren een koppel, maar toen had in latino verkocht..en toen ging Lady opeens eitjes leggen en in haar eentje zitten broeden..  ??? dus heb ik de eitjes onder Aylon en Nakeo gelegt en toen is er eentje uitgekomen..die Nakeo nu heel goed verzorg met echte vader-liefde  :)

Dit is Pim! Hij kan allemaal vreemde geluiden maken en is altijd heel erg vrolijk en blij om me te zien.  :) Pim..je bent een engeltje  :-*

Stoere Conan..die nu met Aidan in een broedhok zit.

De jonge cinnamon "Cannel" echt een dametje..Ze is net nieuw in de groep..ik heb haar samen gekocht met Mik..die links van haar zit (de witmasker geparelde) Mik is echt een schatje en heel rustig..en heeft op haar achter hoofdje de letter "m" als bont plekje (hier zo snel mogelijk ook een foto van)

een hele broedse Jewel..  :D Ze heeft samen met Remy nu twee jonge..maar ook dit zijn weer jonge van andere koppels..van charlie en Nyko..die besloten opeens dat ze toch maar geen zin hadden om papa en mama te worden en hebben toen alle jonge laten dood gaan..behalve eentje leefde nog..en die heb ik overgelegd. Pufff...tis wat met die valkjes.

en mijn super mooie cinnamon lutino! Dito!
Gaaf issie he! Zijn bruine gloed wordt nog steeds donkerder.

Zo..dat waren ze weer eventjes :)

Liefs Jaimy en haar valken Bende

Christine

wat een mooie foto's om allemaal een  :-* aan te geven

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Jaimy_en_Viggo

wel he  ;) die van jou zien er ook vet lief uit...allemaal ook tam?