20 juli 2025, 00:04:10

mijn viggo!

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 8 april 2003, 19:27:51

« vorige - volgende »

Petra en Cheeky

Ha Jaimy,

Volgens mij is het weer veeeeeeel te lang geleden dat ik bij je ben komen buurten!  ;)

Gefeliciteerd met Harley... jammer dat hij zo geplukt wordt/werd, maar meestal trekt dat vrij snel weer bij, gelukkig! Jammer dat hij nog niet bij je mag komen, maar ik kan me voorstellen dat hij dan eerst helemaal beter moet zijn! Ik hoop voor je dat dit snel het geval is!

Verder gefeliciteerd met je zwangerschap! Gaat alles nog steeds goed?

Grappig, het verhaal van Dizzy! Lief dat hij ineens wel in een lage schaal wilde stappen om te badderen! Wat zal die mevrouw daar blij mee zijn geweest en wellicht ook ontroerd!

En dan lekker kroelen met Nica... ook niet vervelend! Zeker niet als je wat meer vrije tijd hebt... een beetje kroelen is dan voor beide partijen een feest!  ;D

Nou meid, ik ga je in het vervolg wat beter bijhouden!

Groetjes,
Petra

Jaimy_en_Viggo

Hey Petra!

Gezellig dat je weer langs bent geweest  ;D

Ik heb Harley zonet bij Lique en Peter opgehaald..het kale kippie  ;) Zijn veertjes beginnen al door te komen, maar het meeste is nog dons. Op een stokje zitten vindt hij een beetje raar, maar als ik hem erop zet blijft hij wel zitten..sterker nog..hij komt er helemaal niet af  :-\ Hij heeft ook hele kleine pootjes..(grasparkiet grote) en hij heeft er moeite mee zich vast te houden..dan begint hij wild te fladderen. Dus dat gaan we even oefenen, zodat hij daar wat handiger in wordt.

Hij zit nu voor het toestenbord zich te poetsen..en rond te kijken..af en toe kijkt hij me zo schuin aan..zo van.."en jij bent?"  ;D Hij kijkt wel een beetje moe uit zijn oogjes..maar tis ook allemaal even wennen..al die nieuwe dingentjes en mensen :) Hij gaat nu lekker zaadjes eten..wat een scheetje..ik weet zeker dat we dikke maatjes zullen worden  :-*

Wordt snel vervolgt!!

Groetjes Jaimy

Jaimy_en_Viggo

Nou Harley is al aardig gesetteld bij ons :)

Hij zit nu lekker te doezelen op de vensterbank. Hij heeft lekker veel gegeten..zaadjes..wat trosgiest en een stukje brood..hihi hij eet heel hyper actief..alsof hij bang was dat we het zelf wilde opeten  ;D Eerst zit hij een tijdje in het bakje te graven met zijn snavel en dan pas eten..de knoeikont :P

Hij heeft ookal gezellig met mij naar dr Phil gekeken (hij vond het niet zo interesant..want hij zat liever te poetsen :P ) bank helemaal wit van de schilfers  :o komt natuurlijk van al die nieuwe veer-hulsjes :) 1 keer blazen en ut is weer weg ;)

Hij is wel lekker actief en heeft alles in de gaten..vanmiddag probeerde hij zelfs iets te fluiten leek wel  :o dus dat gaat wat leuks worden..hihi.

Groetjes Jaimy

Petra en Cheeky

Wat ontzettend lief dat Harley zich al zo snel thuis begint te voelen! Al zelf eten en rondstappen in de grote wereld... da's een heel goed begin hoor!

Wacht maar... de ondeugd zal dan ook snel boven water komen! Als een valkje zich zo snel thuisvoelt....!

Groetjes,
Petra

Jaimy_en_Viggo

Hahaha, ja harley voelt zich hier echt de koning..zo gedraagt hij zich tenminste wel  :-X zo'n eigen willetje..en de hele dag eten :P

Tis echt een kleine haaie baai..de hele tijd happen en blazen..ik hoor hem echt de hele tijd denken..stomme :censuur, ik heb jou helemaal niet nodig :P Maar als hij dan eindelijk rustig bij je zit..is het wel goed..

Maar hij is echt hyper actief..de hele tijd aan alles zitten en onderzoeken..en af en toe iets willen fluiten :)

Hij zit nu op de computer tafel..waar hij al 3x vanaf gegeleden is, omdat hij te druk is met andere dingen :P Lekker te poetsen..ik zal binnenkort eens foto's maken, voordat hij al zijn veren weer heeft. :)

Jaimy en haar dieren-bende + Vriend :P

Lin

Hey

wat leuk dat harley er is! Gefeliciteerd! Het zou kunnen zijn dat ik dat valkje gefilmd heb heel even. Dan moet je even zoeken in mijn dagbeok op de dag dat ik naira ging halen. Is misschien wel leuk om dat te zien. Maar wel jammer dat hij nog blaast naar je. Maar zo te horen zal dat wel snel over zijn met al die aandacht. Hoeveel valkjes heb je op dit moment? en hoe is het met de bloedluis, alles nu over?

Hoe verloopt je zwangerschap, nog wel goed toch?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Jaimy_en_Viggo

Hey Lin,

We zijn heel de vogelkamer aan het behandelen..dus al het behang er af..het zeil eruit..gaten dichtsmeren...oude voliere eruit...er komt nu verf op de muren en laminaat op de vloer..een een metalen-voliere..inplaats van een houten. Alle vogels zitten nu in broedhokken en dat vinden ze niet zo leuk..die willen natuurlijk lekker rond vliegen en bij elkaar zijn..dus ik hoop dat er een beetje vaart achterkomt, maar dan komt onze portemenee het wel toelaten deze weken ;) we doen ook stukje bij stukje.

Met Harley en mij gaat het al wat beter. Gisteren lekker gekroeld :) Tis wel een apart vogeltje..hij doet over 1 bakje voer..1 dag..en normaal doen daar 4 valkparkieten 1 dag mee, dus hij heeft een wormen kuurtje gehad. Hij is nog steeds super druk..je moet je voorstellen..hoe je valkje zich beweegd..als hij eet..of rond loopt..of poetst..en Harley doet dat ook..maar dan 3x zo snel :P echt grappig om te zien. Ik zal eens kijken in je dagboek of ik die kale kip voorbij zie komen :)

Met de zwangerschap gaat het super :) 27 okt heb ik een pretecho! dus dat is extra spannend. We willen ook weten wat het wordt, kunnen we leuke kleertjes halen, zonder dat we op te hoeven letten of de kleur wel goed is voor een jongen en meisje. :) Een verassing is het toch wel..of ik het nu al weet..of pas bij de geboorte..ja toch ;)

Petra en Cheeky

Ha Jaimy,

Wat lief dat Harley zo'n ADHD-valkje is! Dat herken ik hier ook wel een beetje in Cheeky hoor! Die heeft ook van die momenten, dan word je helemaal gek! ;) ;D Maar wel weer lief ook!

Fijn dat het goed gaat met je zwangerschap! Spannend hoor zo'n pretecho! Ben benieuwd wat het gaat worden! Wanneer ben je eigenlijk uitgerekend?

Succes met de vogelkamer! Hopelijk voor je valkjes, duurt het niet te lang en gaat alles lekker voorspoedig! Geniet er maar lekker van!

Groetjes,
Petra

Jaimy_en_Viggo

Hey Petra,

Ja, harley is zeker gezellig en interesant om naar te kijken :P

Ik ben 23 Januarie uitgerekend :)

Ja, ik hoop ook dat we er snel klaar mee zijn, kunnen ze weer lekker rondvliegen en bij elkaar zijn :) Want ze missen elkaar wel hoor!

Wat is jou bonte valkje trouwens gaaf..lijkt net offie een wenkbrauw heeft :P lief!

Groetjes Jaimy

Petra en Cheeky

Je bedoelt Chara's grijze "wenkbrauw"? hahaha, nu je het zegt! Het valt idd wel op zo!

Ik hoop voor jouw valkjes dat ze snel weer lekker de ruimte hebben om te vliegen! Dat betekent dan meteen dat jouw vogelkamer klaar is! Ga je er net zoiets van maken als Nel, of weer compleet anders? (of heb ik iets gemist?)

Groetjes,
Peet

Jaimy_en_Viggo

hey Petra,

Ik weet niet wat Nel gaat maken :P maar bij ons komt er een metalen voliere in van ongeveer 2 meter lang, 1,5 meter breed en 2 meter hoog..en daar wil ik natuurlijk allemaal gave dingen in hangen..zoals lange touwen en inklim dingen..want daar zijn ze hier dol op..in dingen klimmen en zich dan verstoppen :P

Groetjes Jaimy

Rianne

Hoi,

ik ben ook benieuwd naar foto's van Harley, het is alweer een tijdje terug dat ik hem/haar bij Peter en Lique heb gezien! :)

Lin

Hey,

wij waren 18 spetember bij lique en peter.

dit is het filmpje van de kale valkjes.

http://www.youtube.com/?v=-AmLSrE71XU

zit ie erbij?

Groeten, Lin

Jaimy_en_Viggo

hihi..ja volgens mij wel :P Als ik even naar snel naar de snavels kijk..en de stand van de ogen..zit Halery volgens mij is het blok..maar tjonge..dan zul je hem al niet meer herkennen..ik denk nog 2 weken..en dan kun je niet meer zien dat hij geplukt werd :)

Lin

hey,

wel leuk dat het misschien je valkje is!

Groeten, Lin