28 april 2024, 21:22:54

kooi spijlen verkeerd ?

Gestart door gonnie, 1 april 2005, 20:17:56

« vorige - volgende »

gonnie

1 april 2005, 20:17:56 Last Edit: 3 april 2005, 11:33:02 by gonnie
hallo
heb ik vandaag een afspraak gemaakt met iemand van marktplaats om naar een kooi te gaan kijken waar ik al een tijdje achteraan zit nu is me dat gelukt , kijk ik zonet nog even op marktplaats naar de foto om nog even te genieten, zie ik tot mijn schrik dat aan de voorzijde en achterzijde de spijlen verticaal zijn, de recht kant en linkerkant zitten de spijlen wel netjes horizonyaal nu is mijn vraag dus of dat wel kan en hebben mijn valkjes er dan wel genoeg aan, de afmeting v.d kooi is 93x69x1.60 dus groot genoeg dat wel ,maar de spijlen gaat dat wel is dat verstandig ??
groetjes gonnie




Anita1

 :-\ oeff.
zou het echt niet doen meiss,en afbellen.hopelijk ben je niet al geweest..een valkje klimt nl heel erg graag,en dak kan niet met verticale spijlen.ook al mag ze er veel uit..je bent toch ook wel eens weg..en dan vind ik het wel beperkt.maar dat is mijn mening hoor..
jij moet doen wat je goed lijkt..maar ik zou er niet voor kiezen.want een kooi moet toch lang mee..succes met je keuze,en laat me weten wat je gedaan hebt.knuff anita

gonnie

hoi Anita

ik was op een reaktie aan het wachten ik kan die meneer nog wel even bellen, aan de rechterzijde en linkerzijde zitten wel horizontale spijlen ,of had je dat wel al begrepen ,het is eigenlijk erg jammer ,er zat een speelplaatsje op, en genoeg ruimte voor meer valkjes, wel bedant dat je zo snel reageerde heel lief.

Groetjes Gonnie




margreet

hallo Gonnie,

Een perfecte kooi gezien de afmetingen, volgens mij moet het wel kunnen als je de 2 kanten met verticale spijlen vrijhoud, en b.v. etensbakjes e.d. aan de andere kant hangt, valkjes klimmen inderdaad graag maar klimmen ook graag via touwen takken e.d. naar boven, als het inderdaad een mooie kooi is voor een goede prijs zou ik hem niet laten lopen, maar dat is mijn mening.

groetjes Margreet

carco

Hallo Gonnie

Met verticale spijlen kunnen ze ook goed klimmen hoor.
Ik heb een broedblok gekocht waar verticale spijlen inzitten en dacht eerst ook van..oeps.
Maar ze hebben er totaal geen last van (eerst moesten ze wel even wennen en gleden steeds naar beneden, maar dit was snel over) , en als er dan ook ''goede'' spijlen tussen zitten zou ik hem daarvoor niet laten lopen.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




bobbie

Hoi,

Ik zou het ook gewoon doen hoor die kooi. Je kan ook laddertjes aan de verticale kanten hangen. Touw vinden ze ook inderdaad geweldig. Het is een prima maat voor de vogels.

Ik zou het doen.

groetjes, Nel :)

gonnie

Hoi  Bobbie ,Magreet,carco

Ontzettend bedankt ,ik heb zeker nog niet afgebeld het is een kooi die normaal zo`n 400euro kost en ik kan hem voor 100euro kopen  dus is een koopje ,wel een beetje beschadigd maar hij is niet voor niks tweedehands, morgen ochtend rijden we om 9.30 aan en ik hoop om 14.00 uur weer thius te zijn ,jullie reakties waren op dit moment erg belangrijk voor me. ik laat morgen nog even weten of het echt helemaal door is gegaan, hoop van wel.

Groetjes Gonnie




tommy

hoi gonnie,

Ik heb zelf ook een kooi gehad met aan de voorkant en achterkant vertikale spijlen.
Daar zaten toen 4 valkjes in.
Ik heb eigenlijk niets speciaals gedaan toen en heb niet gemerkt dat ze er hinder van ondervonden.
Nu heb ik een voliere om dat me vogels zijn uitgebreid.

grt Annemieke

hoop dat de kooi bevalt
en zou hem daar niet voor laten

Paul

Hoi Gonnie,

Gewoon doen met die kooi hoor zeker als aan de zijkanten horizontale tralies zijn.
Ik heb een kamervolliere met alleen vertikale tralies en daar klimmen ze net zo makkelijk in omhoog en dat zijn nog dunne spijltjes zelfs.
Je kan ook zat leuke klimdingen neerhangen dan hebben ze extra houvast dus het is helemaal geen probleem dat ze vertikaal zijn.
De kooi heeft mooie maten en echt niet elke kooi heeft aan vier kanten horizontale tralies die grote broedkooi van mij is echt een kooi voor valkjes en die heeft aan de zijkanten ook vertikale tralies dat heeft ook met de constructie van de kooi te maken.
Plaats even een foto als je hem hebt ik ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst.

Groetjes, Paul

gonnie

hoi Paul

helaas heb ik op dit moment nog geen middelen om een foto op de site te zettem maar misschien kan ik binnenkort iemand regelen.
Groetjes gonnie




Anita1

 oh,lees nu pas echt dat et aan de zijkanten is..oooooooow gelijk kopen!!!
dacht juist alleen verticaal aan de zijkanten.neeee dan heb je wel een goede kooi.sorry,meiss helaas fout gelezen
veel plezier met je kooi knuff anita :-*

Riny

Hoy allemaal
Ik heb ook een kooi waar aan de voor en achterkant de spijlen verticaal zitten.
Ik heb er echte takken in gemaakt en nu hebben ze er geen last meer van.
Groetjes Riny :D :D :D

KoosjeTweety

Hoi
Mijn nieuwe Kooi heeft ook verticale, net als mijn huidige kooi.
Maar mijn huidige heeft alleen maar verticale tralies. En voor Bobbie is dat toch wel een probleem.
Hoewel hij wel steeds beter went in deze kooi. Hoop ik toch dat deze andere kooi (zelfde als Riny toch?) wat beter is voor Bobbie.

Hij heeft deze tralies echt nodig.
En voor mijn vogels heb ik alles over :)
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

Riny

Hoy Petra
Daar hoef jij je geen zorgen over te maken.
Ik heb echte takken in de kooi gedaan en daar kunnen ze lekker op klimmen .
En aan de zijkanten zijn de tralies wel horizontaal.
En als jij van deze kooi spijt krijgt neem ik ze graag van je over.
Jij bedoelt toch die donker bruine kooi van Marktplaats?
Groetjes Riny ;D ;D ;D

gonnie

hoi beste mensen  ;) :) ;) :)

Ben helemaal happy, kooi opgehaald  ,ik hoefde geen moment meer te twijfelen toen ik de nieuwe kooi zag, ze kunnen nog naar hartelust klimmen ,aan de voorzijde maak ik net als Riny zegt klimtakken en er is nog genoeg plaats voor in de kooi en voor nog een of twee ladders meer, maar eerst met dettol ontsmetten, en wat mijn lieve mannetje heeft gedaan toen ik even lag te rusten [ben op het moment nogal grieperig] de kooi behandeld en de voorkant een nieuw likje verf gegeven want dat was nogal beschadigd, [we hebben uiteraard opgelet wat voor verf ] Heb ik nou een lieve man of niet.
alleen weet ik niet of ik zal wachten met het in gebruik nemen , over een tijdje krijg ik een nieuw valkje van Essie en misschien is het beter mijn nieuw valkje in de nieuwe kooi te laten , en als ze een paar weken gescheiden van elkaar hebben gestaan om dan mijn huidige valkje in de kooi te laten in verband met  eigen teritorium willen hebben ,mijn fransje zit al vanaf Augustus alleen. nogmaals bedankt voor de snelle reakties .

Groetjes Gonnie