29 april 2024, 05:52:27

kooi spijlen verkeerd ?

Gestart door gonnie, 1 april 2005, 20:17:56

« vorige - volgende »

KoosjeTweety

Citaat van: Riny op  2 april 2005, 15:33:52
Hoy Petra
Daar hoef jij je geen zorgen over te maken.
Ik heb echte takken in de kooi gedaan en daar kunnen ze lekker op klimmen .
En aan de zijkanten zijn de tralies wel horizontaal.
En als jij van deze kooi spijt krijgt neem ik ze graag van je over.
Jij bedoelt toch die donker bruine kooi van Marktplaats?
Groetjes Riny ;D ;D ;D


Riny ik denk dat ik van deze kooi geen spijt zal krijgen hoor ;)
Ben hem in gedachte al aan het inrichten :) Maar indd die bruinen van mp :)

Van die andere heb ik indd spijt :) Maar daar vind ik vast wel weer een huisje voor :)
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

gonnie

3 april 2005, 11:32:32 #16 Last Edit: 3 april 2005, 11:52:19 by gonnie
Hoi allemaal

Door het berichtje wat hierboven staat krijg ik denk ik geen antwoord meer op mijn vragen {zie vorige pagina laatste stukje] misschien dat dat nu wel gaat gebeuren ?
alvast bedankt , ben zeer blij met mijn nieuwe kooi.

Groetjes Gonnie




Riny

Hoy Gonnie
Er hebben toch heel veel mensen gereageerd en gezegd dat het wel kan.
Als je maar zorgt dat waar de horizontale spijlen zitten dat die kant vrij blijft.
Ik heb zelf ook zo een kooi en heb aan de kant van de verticale spijlen takken van een notenboom erin gemaakt.
Die zijn mooi kronkelig en ze kunnen even goed klimmen.
Hopelijk is je vraag zo beantwoord en anders horen we het graag van je.
groetjes Riny :D :D :D

gonnie

Hoi Riny

Ja dat is zo maar ik bedoel eigenlijk het laatste stukje v.d. eerste pagina daar heb ik nog andere dingen bij geschreven. kijk je nog even?
gonnie




Riny

Hoy Gonnie
Vroeger heb ik ook valkjes binnen gehad.
Toen heb ik hier geen problemen mee gehad maar dat kan ook gewoon mazzel zijn geweest.Maar ik kan me wel voorstellen dat je hierdoor problemen zou kunnen krijgen.Maar over het algemeen zijn valkjes toch heel vriendelijk tegen over elkaar en verdraagzaam.
Nu heb ik alles in een grote voliere zitten dus denk ik dat er andere mensen zijn die hier meer ervaring mee hebben als ik.
Ik hoop voor jou dat ze snel reageren.
Groetjes en succes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Gonnie,

Ik denk dat je gewoon de kooi in gebruik kan nemen hoor.
Als je een ander valkje erbij neemt moet je die zonder meer een tijdje appart houden en daarna kan je ze buiten de kooi aan elkaar laten wennen en als dat goed gaat kan je er gewoon een andere bij zetten.
Ik heb hier ook valkjes erbij gezet en dat heeft eigenlijk nog nooit problemen gegeven hier.
In een heel klein kooitje heb je veel meer kans dat het fout gaat maar ze hebben hier lekker de ruimte en dan gaat het vaak heel snel al goed.

Groetjes, Paul

gonnie

Hoi Paul
bedankt , we gaan nu kijken of fransje er uberhaubt in wil ben benieuwd, de kooi is echt prachtig 100euro is echt een spotprijsje geweest ik heb heel veel geluk gehad vind ik.

Groetjes Gonnie




Riny

Hoy Gonnie
Mogen we een keer een foto zien van je nieuwe kooi.
Ben wel een beetje nieuwsgierig.
Groetjes Riny :D :D :D

gonnie

Hoi Riny

Ik ga er mijn best voor doen maar dat kan nog wel even duren, want zelf heb ik de middelen nog niet,het is oficieel een echte papagaaien kooi wit ,in de winkel kost hij ongeveer 400euro aan de ene kant heb je een speelplank boven op de kooi  met bakjes en ladder en toegang via een schuifdeur naar de kooi, aan de rechterkant een spits dak van spijlen aan de voorzijde is een deur die je net als boerderijdeuren half open kan zetten , de kooi heeft een afmeting van93 brx69 diepx160 hoog ,erg lux dus . Mocht je  hem graag zien en dat geldt natuurlijk ook voor Paul dan moet je nog even geduld hebben of aankomen in Mierlo  en onder genot van een kopje brabantse koffie met moorkop een kijkje komen nemen. ;D ;D
Jullie zijn van harte welkom.

Groetjes Gonnie




Riny

Hoy Gonnie
Dan ben je bijna mijn buurvrouw.
Ik woon in America in Noord limburg.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

bobbie

Hallo Gonnie,

Lees net pas dit item weer.
Wat betreft je vraag over ingebruik nemen van nieuwe kooi:
zelf ben ik er een voorstander van om het bij elkaar doen inderdaad in de kooi van de nieuwe valk te laten plaatsvinden, maar wat Paul zei ik ook waar: in een ruime kooi is dat eigenlijk niet nodig en kan je ook de nieuwe in de kooi van de eerste valk doen. Ze hebben elkaar dan ook al enkele weken kunnen zien en dat scheelt ook.

Heel veel plezier met je nieuwe kooi, zo te horen zal dat wel lukken.

Groetjes, Nel :)

tommy

Citaat van: gonnie op  3 april 2005, 20:52:01
een kopje brabantse koffie met moorkop . ;D ;D
Jullie zijn van harte welkom.

Groetjes Gonnie


Hoi riny,

Da zal toch wel een bosche bol moeten zijn he. ;)

groet Annemieke

gonnie

hoi

Ja ,maar die verkopen ze hier ook, ;D ;D

Groetjes gonnie




gonnie

hoi allemaal

Fransje is al aardig gewend in zijn nieuwe kooi, de eerste twee dagen was heel vreemd voor hem dat kon ik goed merken ,intussen hebben we de kooi verder gevuld met meer speeltjes en een groot gevlochten touw waar hij heel graag op,klimt, je kan nu zien dat ie gewend is ,als fransje er uit wil gaat ie voor het deurtje zitten , dat vind ik wel makkelijk dat kon bij die andere kooi niet .

Groetjes gonnie




bobbie

Hallo Gonnie,

Klinkt goed ;D Die Fransje boft maar weer.

Groetjes, Nel :)