9 mei 2025, 07:45:07

valkje slaapt en eet veel

Gestart door Chico, 31 maart 2005, 20:10:36

« vorige - volgende »

Chico

ik heb sinds een 3-tal weken een valkje gekocht, hij zou zo'n 6 maanden oud zijn, hij (?) komt al uit mijn hand eten als ik in met de hand in de kooi ga, maar doet voor de rest niet veel, enkel veel eten en slapen, is dit normaal ?
Wat is nu trouwens de volgende stap om hem tam te maken, veel met de hand in de kooi gaan ?
Alvast bedankt voor eventuele reacties !!!

Paul

Hoi Chico,

Veel slapen kan komen dat hij niet echt lekker in zijn vel zit of ziek is maar je ksn ook gewoon een luie vogel hebben :)
Geef hem goeie voeding en zorg voor een kalkblok, sepia, vogelgrit en maagkiezel in de kooi.
Af en toe wat eivoer en een aantal keer per week groente en fruit dan heb je ook kans dat hij een stuk actiever word.
Ik zou als volgende stap proberen of hij trosgierst uit je hand wil eten.
Dat kan je lang uit je hand laten steken en als hij dat eenmaal eet steeds iets korter vastpakken tot hij het echt uit je hand eet.
Daarna kan je voorzichtig proberen of hij op je hand wil gaan zitten met wat trosgierst erbij.
Deze manier werkt heel vaak erg goed alleen nooit te snel gaan elke dag iets verder je merkt vaak vanzelf wel hoe ver je kan gaan.

Groetjes, Paul