16 mei 2025, 17:03:46

wat gebeurt er mee?

Gestart door carco, 31 maart 2005, 12:08:11

« vorige - volgende »

carco

Hallo

Je ziet zoveel meldingen staan van gevonden huisdieren dat ik me afvroeg wat er mee gebeurt als de eigenaar niet wordt gevonden.
Ik bedoel als ik bv. een poes vind zal ik hem niet houden i.v.m. mijn andere dieren, maar vaak vinden deze via een asiel wel een huisje.
Maar nu ik best veel vogels zie bij gevonden, vraag ik me af wat gebeurt daar t.z.t mee?
Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!

Tara

Hoi Caroline,

dat beslissen de vinders toch een beetje zelf, als men een valkje vindt en de eigenaar wordt niet gevonden, gaan sommige (meestal valkenliefhebbers) het valkje zelf houden.

Toen mijn eerste valk weggevlogen was en men mij contacteerde dankzij de advertentie in het krantje zeiden ze dat ze'm naar een kennis hadden gedaan die ook een valkje had, dus vaak doen mensen die zelf geen valkjes hebben een gevonden valkje naar een kennis.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Caroline,

Ik heb een valkje en dat was bij de dierenambulance binnengebracht en die houden ze dan 2 weken daar en meld er geen eigenaar dan zoeken ze er een nieuw baasje voor.
Ze vragen daar dan geen geld voor maar vinden het wel leuk als je een donatie doet voor de dierenambulance omdat dat allemaal op vrijwillige basis is en ze krijgen zo weer wat extra geld om iets extra met de dieren te kunnen doen.
Zo komen toch veel dieren aan een nieuw baasje gelukkig.
Zeker tamme vogels zullen snel een nieuw baasje vinden.

Groetjes, Paul

bobbie

Hoi Caroline,

Zelf ga ik altijd rond de zomermaanden langs bij ons asiel. Als daar valkparkieten zitten die niet zijn opgehaald zoek ik adressen voor ze. Als dat lukt haal ik ze op. Een donatie is inderdaad op zijn plaats. Ik observeer altijd wel de vogel een tijdje: is ie tam, is het een volierevogel etc.

Ik heb al hele leuke tamme vogels geplaatst en zie die ook regelmatig terug.

Als een vogel niet wordt opgehaald en ik of iemand anders kan er geen adres voor vinden, is er bij ons in de buurt een kweker die ze na een week of 6 ophaalt.

Zo is dat bij ons geregeld.

groetjes, Nel :)

carco

Hoi

Dit is inderdaad goed geregeld, maar nu heb ik dus 2 advertenties geplaatst van amivedi, komen die vogels dan ook in een asiel terecht of gaan die naar een vogelopvang ofzo?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Paul

Hoi Caroline,

De vogels die bij Amivedi aangemeld zijn zitten vaak gewoon bij mensen thuis die ze gevonden hebben en in veel gevallen als de vogel niet wod opgehaald houden die mensen ook zelf de vogel.

Groetjes, Paul