17 mei 2025, 14:58:45

Slim of toeval?

Gestart door Daphne, 29 maart 2005, 17:57:43

« vorige - volgende »

Daphne

Hej hallo allemaal weer, kheb WEER een vraag... :D

Vaak als fifi op de bank zit, en een van de honden komt aan lopen, en die gaat aan d'r snuffelen, zegt Fifi: Kom maar...of kom dan...... , ik vraag me af of dat toeval is, of dat ze af en toe wel een beetje weten wanneer ze iets moeten zeggen, ik zelf denk dat het gewoon toeval is, maar je weet maar nooit, zoi heeft ze wel meer van dat soort dingetjes, als ik binnen kom lopen, dan begroet ze me altijd met: hoooooi.....kom maar.... Zonder dat ik het dan tegen haar zeg, Misschien weten jullie wel of het nou echt toeval is, of dat ze toch wel een beetje slim zijn.....Bedankt! ;)

Tara

Hoi Daphne,

die woordjes worden vaak aangeleerd terwijl het ook uitgeoefend wordt, daardoor kan het zijn dat hij die woordjes ook een beetje snapt en weet wanneer hij ze moet gebruiken.

Groetjes, Tara

Daphne

Ja, dat zou natuurlijk ook kunnen, ik vind het altijd wel grappig ;D

~Natas~

Hoi Daphne,

Is jou valkje een man of een popje.
Als fifi een man is dan heb je een grote kans dat je hem kan leren praten.
Dit kan duiden op zijn 1e woordjes zijn en dat dit dus GEEN toeval is.
Als je hem/haar wilt leren praten moet je makkelijke woorden leren waar veel klinkers inzitten omdat dat hard klinkt.
En vooral dezelfde woordjes blijven herhalen.
Ik heb zelf ook aan pratende valk en die van mij leert SUPER snel.
Succes ermee  ;)

Groetjes,

Natas[/color][/b]

Paul

Hoi Daphne,

Ik denk niet dat een valkje weet wat een bepaald woord betekend.
Vaak zien ze het in combinatie met iets en dan zeggen ze dat woordje.
Mijn rosella hoorde als mijn vriendin de telefoon opnam altijd haar naam en als nu de telefoon gaat zegt hij meteen haar naam.
Hij weet dat op de telefoon die naam gaat volgen en roept hem dan dat is echt lachen :)
Geef je je valkje een koekje of iets dergelijks en je zegt altijd lekker koekje als je hem wat geeft dan zal hij op een gegeven moment als je het koekje voorhoud dat ook zeggen omdat het de combinatie kent.

Groetjes, Paul

aletta@wanadoo.nl

HOI
ik weet niet of het toeval is,ik heb thuis ook een valkje en twee poezen als de valk uit zijn kooi is en bij me zit en er komt een poes aan dan zegt hij ooh ooh poesje.

GR sandra  :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Paul

Hoi Aletta,

Ik denk dat hij dat van jou heeft overgenomen als je dat tegen de poezen zegt en hij weet dat dat daarmee gekoppeld is.
Dus als hij de poezen ziet zegt hij dat omdat jij dat ook zo zegt tegen de poezen en dat doet hij dan gewoon na.
Maar dat is al zeker een vorm van slim zijn vind ik.

Groetjes, Paul