14 mei 2025, 20:08:16

Taxco en Chica

Gestart door PB, 31 maart 2005, 00:35:15

« vorige - volgende »

Gerda

18 april 2005, 21:31:29 #45 Last Edit: 7 mei 2005, 10:56:01 by Gerda_T
Wat een leuke foto's. Chica is al helemaal gewend, lijkt het. Ze zitten zo gezellig bij elkaar uit de bak te eten. En die spagetti, heerlijk he?? Bij mij eten ze ook dolgraag rijst. Maar het blijft allemaal aan hun snavel plakken, dus wordt het schudden voor hen en soppen voor mij ;D ;D ;D

Groetjes Gerda

zazoe

Hoi Petra,

wat een mooie foto's zeg, en wat is Chica moooi :o
(en ook lekker brutaal zo te zien  ;D )

Zo te zien wordt het nog wel wat tussen Taxco en Chica, al houdt hij op de meeste foto's nog gepaste afstand  ::)

Blijf vooral zoveel foto's maken, ik vond ze erg leuk om te zien :)

Ankie

Hoi Petra.

Wat een leuke foto's en wat een prachtige beestjes heb je !!!
Begint Taxco al een beetje te wennen aan zijn vriendin?
Ik neem aan dat je ze in aparte kooien heb zitten, maar is het wel de bedoeling dat ze samen in een kooi gaan ?

Groeten van Zazou en Ankie + familie

Cor_en_Petra

Wat een prachtige foto's van Taxco en Chica zeg, Petra! Wat is Chica een prachtig valkparkietje zeg! Bijdehandje hoor! En zoveel eten al! Dat doet Cheeky bij ons ook, het lijkt wel of die de hele dag door(vr)eet! Alleen geen groenvoer. Mogen ze ook rijst hebben dan? Ik had begrepen dat dat uitzet in hun maagje?
Groetjes van (Cor &) Petra

Gerda

19 april 2005, 12:55:10 #49 Last Edit: 19 april 2005, 12:58:30 by Gerda_T
Ze mogen best wat rijst hebben, maar ze krijgen maar een paar korrels per persoon. Rijst heeft dezelfde structuur als pasta, het is eigenlijk alleen maar zetmeel (met wat vitamines). Af en toe krijgen ze ook een piepklein stukje brood, maar ook niet teveel. (Als ze rijst krijgen dan krijgen ze geen brood.) En lang niet elke dag.
Je kunt trouwens ook nestjes mie geven (ongekookt) ze kunnen ermee spelen en aan knabblen!!!
Groenvoer moesten ze ook leren eten. Ik snijd de wortel in lange dunne sliertjes. Dan gaat het eerst als een touwtje door hun bek en spelen ze ermee, maar daarna eten ze er stukjes van op. Zo doe ik ook met appelschil. Ze zijn hier ook dol op basilicum. Niet teveel anders krijgen ze diarree.
Dus alles met mate.

Groetjes Gerda

Rianne

Wat een leuke foto's, wat een doerak! :)

Cor_en_Petra

Citaat van: Gerda_T op 19 april 2005, 12:55:10
Ze mogen best wat rijst hebben, maar ze krijgen maar een paar korrels per persoon. Je kunt trouwens ook nestjes mie geven (ongekookt) ze kunnen ermee spelen en aan knabblen!!!
Groenvoer moesten ze ook leren eten.

Bedankt voor de tips! Gaan we proberen bij Cheeky! C&P

Lin

He petra,

Ik beland nu pas weer in je dagboek. Wat apart om een valkje zonder een grote kuif te zien weer. Maar chica wordt dus wel een ondeugd?  Wat een leuke fotos. Je kan wel zien dat het lekker genieten is bij je.

Groeten,Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

PB

Hallo allemaal,

Eindelijk weer eens een reactie van mij (nog wel op het werk).
Ik heb de afgelopen dagen weer gewerkt en 's avonds college gehad dus niet echt tijd om te schrijven. Ik heb wel hier en daar weer wat gelezen.

Met Chica gaat het dus heel goed, van knuffelen moet ze niet zo veel hebben. Daar gaan we dit weekend met de nodige trosgierst aan werken. Aan d'r wangetjes aaien vindt ze het minst erg. Chica d'r kuif begint al weer aardig aan te groeien, er zijn op dit moment nog niet echt parels in te zien, maarja hij is nog niet in volle glorie hersteld. Ook qua gedrag is nog niet echt in te schatten wat het geslacht is. Alhoewel wij er nog wel van uit gaan dat ze een popje is.

Ik zak vanavond of morgen nog eens wat foto's plaatsen voor de fotoverslaafden onder ons. Chica is nu een week bij ons en het lijkt al veel langer. Gisteren heeft ze sperzieboontjes (uit blik) gegeten, vond ze erg lekker.

Ze is behoorlijk levendig en valt ook al voor de plantjes. In huis ze zit graag op alle dingen waar Taxco nooit van houdt zoals een touwladder en touwringen. Taxco doet het nog steeds niet zo veel en lijkt nog steeds bang voor d'r te zijn. Hij is nog steeds erg ontwijkend en wil niet echt bij haar in de buurt zijn behalve als er een onweerstaanbaar hapje te halen valt. Chica lijkt nog steeds bij hem om voer te bedelen, althans ze maakt van die hele zachte geluidjes om zijn aandacht te trekken als hij in d'r buurt zit. Het klinkt een beetje als dat je heel voorzichtig tussen je voortanden doorfluit. Als Taxco in de andere kamer zit laat ze behoorlijk van zich horen en kan ze behoorlijk schreeuwen om haar ongenoegen daarover te uiten.

We proberen d'r toch echt wat momenten voor ons zelf te hebben zodat ze tam blijft en wat knuffeliger zal worden. Want ze is erg op Taxco gericht, maar misschien als hij haar accepteert zal ze daar wat minder mee bezig zijn en komen ze gezellig saampjes bij ons zitten.

Zo dat is in de loop van de middag nog een heel verhaal geworden!

Oh ja Petra, hier krijgen ze ook wel rijst Taxco ruikt het gewoon als we het klaar maken en wordt al helemaal opgewonden ervan. Ik denk dat je alles met mate moet geven, dus ook rijst en pasta, ook aardappel zijn ze hier verzot op. Van Taxco wisten we dat al maar sinds gisteren ook van Chica. Taxco is ook gek op stengels droge spaghetti en de pitjes van paprika's.

Hoi Ankie en de rest van de familie van Zazou. Ja het is de bedoeling dat ze in een kooi komen te zitten en dat gebeurt ook al nagenoeg. Taxco gaat dan gewoon zo ver mogelijk van Chica weg zitten, daar is de kooi groot genoeg voor...

Ennuh ja Rasta het is nu nog best druk als ze allebei uit de kooi zijn, dan moet je overal ogen hebben. Zeker omdat als Taxco wegvliegt, Chica d'r achteraan stuift... ;D

Sinds Chica d'r is, is Taxco wel weer heel lief naar ons toe, zijn territoriale gedrag is weer over. We hebben ook zijn kooi verplaatst wat er ook aan toe kan hebben bijgedragen, omdat ie altijd een holletje dacht te hebben achter de bank. Het is weer een echte kroelkont.

Heel veel groetjes,

Petra, Taxco en Chica.

Lin

hey,

wat een lang verhaal!
Leuk om te lezen dat het goed gaat met chica. Begint al lekker aan alles te knagen en mee te doen. Alleen wel een beetje spijtig dat het tussen Taxco en chica niet zo wil vlotten. maar wel weer gezellig dat Taxco nog zo lief is.

en ik ben een foto en dagboek verslaafde, dus kom maar op met de fotos!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Astrid

Hoi Petra,

Ach jee, het is wel te hopen dat ze echte maatjes van elkaar gaan worden, bij sommige klikt het meteen en nu bij jou nog niet, maar ja 1 week is wel kort ook al lijkt het lang.

Leuk om te horen wat andere valkjes lekker vinden,
zal ook eens gaan kijken met die paprika pitjes, Pepper
is nog jong en heeft het nog niet zo op groenten en fruit,
maar sinds kort heeft ze wortel leren eten, een paar hapjes
dan, oh ja en mais vind ze ook wel aardig.

Groetjes,
Astrid

Cor_en_Petra

Ha Petra,

Met Taxco en Chica komt het vast wel goed joh, een week is nog erg kort. Zolang ze elkaar maar heel laten ;) ;) ;)

Chica is natuurlijk een wat drukker tiepje dan Taxco misschien gewend is. Knuffel ze maar lekker veel en vaak! Wie weet word je op een ochtend wakker en knuffelen ze elkaar! You never know!

Ik weet niet hoe je bent begonnen met ze bij elkaar zetten, maar bij Cheeky en Queeny hebben we ze niet IN de kooi gezet, maar op een vrije stok erboven, zodat beiden voldoende ruimte hadden om zich terug te trekken. Na een aanvankelijk even aftasten, volgden ze elkaar elke keer en na een tijdje zaten ze zelfs lekker naast elkaar van de trosgierst te eten  ;D

Ik ben heel benieuwd hoe het inmiddels is. Is Chica al knuffeliger geworden naar jou toe?

Liefs van Petra & Cheeky

PB

6 mei 2005, 22:25:19 #57 Last Edit: 6 mei 2005, 22:30:00 by PB
Hallo allemaal,

Na een periode van afwezigheid op het forum ben ik er weer.
Ik zal proberen weer wat vaker te schrijven en aanwezig te zijn want dit lijkt natuurlijk niet meer op een dagboek  :o Naja letterlijk een dagboek zal het wel niet worden daarvoor heb ik het nu gewoon te druk. Op dit moment werk ik namelijk fulltime, studeer ik deeltijd 2 avonden in de week en ben ik op zoek naar een nieuwe baan. Jullie kunnen het wel raden als ik even nix te doen heb zit ik m'n armen te laten relaxen van de vele pc-arbeid. Nu met dit lange weekend vrij dus eindelijk even m'n dagboek bijwerken.

Met Chica gaat het steeds beter, ze wordt steeds bijdehandter, ze vliegt al als een professional (eigenlijk beter als Taxco, die veel meer klautert). Ze klautert nog niet zo goed in de kooi. Ze is heel speels en kan zich met van alles en nog wat vermaken. Ook heeft ze inmiddels de planten ontdekt. Die staan tegenwoordig afgedekt omdat ik anders geen planten meer over houd  ;D

Eindelijk dan ook de beloofde foto's

Hier een hele serie van chica op haar favo plekjes in huis, de touwringen, mijn muziekstandaard en een lampsnoertje als schommel gebruikt.

Weer ff lekker spelen met bal met belletje, vindt ze ook nog altijd interessant om gooi en smijtwerk mee te doen.

aan de vliegtraining door middel van lekkere snoepjes

FF lekker knabbelen aan het overhemd van gyuri, heeeerlijk

Eens even naar het beeldscherm kijken.

En weer wat beelden van Chica de alleseter. Alles wat gezond is gaat door dat snaveltje naar binnen. Een dankbaar gezicht :) We dachten dat we met Taxco misschien iets verkeerds deden, maar die eet gewoon weinig gezonde dingetjes. Chica lust echt alles wat je haar voorzet of aanreikt...

Hebben jullie al enig idee wat het wordt, man of vrouw?
Het kuifje is nu inmiddels niet meer gepareld. Op de plekken waar ze op haar kopje is geplukt lijken het meerendeel gele veertjes te komen. Echter toen ze zich deze week uitgebreid aan het poetsen was zag ik bij haar stuitje een nieuwe knalgele veer uitkomen rara...
Aan het gedrag is ook nog nix te merken, ik noem haar nog steeds een ze. Ze is heel rustig, maar doet volgens mij wel de grasjes na van Margreet en kan aardig krijsen als Taxco in de andere kamer zit... Afwachten dus denk ik.

Hier nog een paar schattige foto's van de twee samen.
Echter echt samen dingen doen is er niet bij. We houden ze dan ook maar weer meer gescheiden en hopen dat Taxco toch wat meer naar d'r toe gaat trekken. Taxco lijkt soms wel meer naar ons toe te trekken. Echt vervelen doet ie niet zo lang ze maar niet stoort tijdens het sexen of het eten dan kan die wel eens dreigend haar kant uit happen. Echter dan zet ze ook haastig een paar stapjes opzij hoewel ze zich van geen kwaad is bewust ;) Op zich kunnen ze dus tegenwoordig wel in een kooi en samen los in huis, Chica vliegt alleen nog steeds continue achter Taxco aan tenzij je een lekker hapje voor d'r hebt. Bij Chica gaat de liefde absoluut door de maag!

En nog een paar laatste schattige kiekjes van Taxco

Zo ik hoop het weer een beetje goed gemaakt te hebben en ik zal in de loop van het weekend ook weer even jullie dagboeken bijwerken.

Oh ja Petra & Cheeky, we hebben ze niet meteen in een kooi gezet en in het begin vond Taxco, Chica echt geweldig en ging ie haar het hof maken enzo. Maar vanaf het moment dat ze samen los waren moest ie nix van die achtervolgster meer hebben.

Ach ja we wachten het maar even af en anders komen er in een nieuw huis toch nog 2 schatjes bij, dan moet er toch altijd wel eentje bij zijn waar Taxco het mee kan vinden?
We wachten geduldig af het heeft waarschijnlijk gewoon wat meer tijd nodig omdat Taxco toch al 3 jaar het rijk alleen heeft gehad.

Oh ja Chica heeft trouwens gisteren voor het eerst echt de oogjes dicht gedaan bij het kroelen. De meeste pennetjes zijn nu veertjes geworden op dat mooie koppie dus ja.

Nou ja voor nu heel veel groetjes

Petra, Taxco en Chica

Ankie

Hoi Petra

Leuk om weer over Taxco en Chica te lezen ;D
Was inderdaad een tijd geleden, maar je kan het maar druk hebben, dan komt het er niet van.Snap ik best. Ben blij dat het goed gaat tussen die 2 .Taxco zal inderdaad wel wat tijd nodig hebben. 3 Jaar alleen en nu ineens een vriendje of vriendin is ff wennen.Zazou is ook helemaal gek op planten en af en toe (als hij zijn bui heeft) doe ik nix anders dan hem uit mijn planten plukken.Ik heb vandaag zelfs een bosje bloemen in mijn vitrinekast moeten zetten omdat die dondersteen er niet af kon blijven :o :P.
Leuk om te lezen hoe verschillend 2 valkjes kunnen zijn. De 1 een lekkerbek, de ander niet, 1 vliegen, de ander klauteren ,grappig is dat ;D ;D :D

Geniet van je vrije weekend en geniet van je mooie valkjes.
Prachtige foto's trouwens, vooral die ene waar Chica haar of zijn vleugels strekt. Mooi gedaan  ;D

Knuffies van Zazou,groet van Ankie en de rest

Cor_en_Petra

Tijd niets van je gehoord of gezien! Leuk dat je weer paraat staat met leuke foto's. Jammer dat Taxco en Chica nog even moesten wennen aan elkaar, maar gaat het nu weer wat beter? Grappig he, dat elk valkje zijn eigen favoriete plekjes heeft! ;)
Fijne vrije dagen!
Cheeky & Petra