11 mei 2025, 04:50:42

Taxco en Chica

Gestart door PB, 31 maart 2005, 00:35:15

« vorige - volgende »

Gerda

Wat een leuke foto's. Het geeft meteen een indruk van het valkenleven bij jullie. Wat gezellig.
En inderdaad wat is Chica een makkelijke eter. Hier zijn ze kieskeurig, eten wel wortel, komkommer, spercibonen, maar alles moet wel in leuke, dunne reepjes worden gesneden, anders eten ze het niet.

Nou maar hopen dat ze langzaamaan wat meer aan elkaar wennen. Hier heeft het ook maanden geduurd hoor voor ze ontspannen met elkaar omgingen. Dus, wanhoop niet!!!!

Groetjes Gerda

PB

hallo allemaal,

Gisteravond een heel gezellige avond gehad met Chica!
Ze heeft bijna de hele film op mijn schouder gezeten en had alleen maar oog voor mijn oorbellen, bril en gekroel. Heerlijk was dat, ze kan alleen af en toe helemaal in mijn nek klimmen en dan die nageltjes... en ja natuurlijk neemt ze per ongeluk ook m'n oor wel eens mee met knabbelen. Maarja het was heel gezellig ik mag haar bijna overal aaien, op d'r buikje, d'r kopje, pootjes en haar nek en ruggetje. Geweldig wat een knuffelbeestje gaat dit worden!

Overdag heeft ze eigenlijk alleen oog voor Taxco, die zit nu bij m'n vriend in de slaapkamer en dan gaat Chica toch tekeer en dan zeg ik je kan toch ook vliegen, ga Taxco maar zoeken. Dat doet ze nu trouwens ook als het haar echt te lang duurt... Haar richtinggevoel is nog wat minder ontwikkeld ofzo het duurt een paar rondjes woonkamer voor ze naar de andere kamer vliegt :D

Verder heeft ze vanmorgen in de vlucht tegen de muur gescheten en niet zo zuinig op ooghoogte  :o :o :o

Nouja dat was weer even een korte update.

---------0000000000-----------------------------

Hoi Ankie en de rest, inderdaad erg leuk om te ontdekken dat ze allemaal eigen karaktertrekjes hebben. Het is trouwens ook leuk om de overeenkomsten te ontdekken en te zien. Hoe ze bijv. hun hals rekken om iets te bekijken waar ze naar toe willen vliegen en als ze hun behoefte kwijt moeten, hoe dat kontje dan naar achteren gaat ;)

Hoi Cheeky en Petra,
Zoals je kunt lezen gaat het nog wat langzaam, maar ach Taxco blijft tam en een echte kroelkont en Chica wordt dat nu ook langzaam aan. Ze schreeuwen wel steeds op elkaar in andere kamers. Ik denk dat Chica gewoon iets te graag wil en dat als ze zich wat meer "hard to get" zou opstellen Taxco geïnteresseerder zou zijn. Maarja we hebben de tijd, het komt vast wel een keer dat ze saampjes zitten te kroelen.

Hoi Gerda,
Tja kennelijk gaat eten bij de een makkelijker als de ander. En dat wennen, ze zoeken het zich maar fijn samen uit. 's-nachts en als we weg zijn zitten ze over het algemeen niet in één kooi. Taxco kan soms nl. onverwacht reageren en wil niet hebben dat ie Chica een keer echt pijn doet, nu is het nog alleen dreigen en een beetje happen. Maarja dit gebeurt met name als ze echt te dicht bij komt tijdens bijv. sexen of eten.
Ik had gehoopt dat Taxco niet meer zou sexen als Chica er was, maar voorlopig zit ie nog in z'n oude patroon. Ben ook bang dat als ik zijn sexobject (die beer waar chica op zit op een van de foto's)  weghaal dat ie agressief/gefrustreerd wordt.

Nou ja geduld dus want eigenlijk gaat het steeds beter.

Groetjes,
Petra en een pootje van Taxco en Chica

PB

Hoi,

Ik moet nog ff wat kwijt hier. Eventjes een vraag aan de mensen met 2 valkjes of meer ;) Chica hier zit vaak van die zachte bedelgeluidjes te maken. Taxco reageert daar vaak averechts op. Zonet hing ze aan de tralies en koppie naar achteren naar Taxco om kusjes/eten? bedelen. Op dit soort acties reageert ie dan een beetje blazerig en vervolgens trekt ie zich terug op en andere stok en weert hij haar ook van die stok. Nu zitten ze weer rustig trouwens. Chica is dus gewoon een brutaaltje denk ik want ze eet heel goed enzo.
Als we ze uit elkaar zetten dan gaan ze weer op elkaar zitten schreeuwen en 's avonds wil chica niet naar de andere kamer mee. Ze is nog heel rustig en gaat wel mee maar als ze daar is dan schreeuwen en op de deur zitten richting Taxco, dan kost het toch wel wat moeite om haar in de andere kooi te krijgen. Maarja we willen Taxco gewoon wel zijn rust gunnen door ze niet continue samen in een kooi te zetten.
Iemand  nog tips?

Groetjes,

Petra, Taxco en Chica

Ankie

Hoi Petra

Helaas kan ik je geen raad of advies geven  :P.
Maar Taxco is het niet gewend om met soortgenootjes samen te zijn .3 Jaar alleen is een hele poos en ik denk dat hij tijd nodig heeft. Ik hoop dat iemand anders je wel kan helpen. ???
Wat ik heel leuk vindt is dat je Chica overal mag aaien ;D ;D
Zazou wil alleen over zijn koppie en in zijn nekkie geaaid worden. :)Ik probeer hem wel eens verder te aaien maar hij heeft daar snel genoeg van en komt dan weer met z'n koppie naar je vingers toe. Is wel een heel schattig gezicht hoor ;D :D ;)
Fijn dat Chica zich verder niet laat intimideren door Taxco.
Trouwens, even over die nageltjes: kan leuk worden van de zomer :P :P :P :-[ :-[.Met blote schouders enzo.
Ik hou mijn hart vast ;) ;) :( :o 8) ::) :P :-[ :-\ :-*

Knuffies van Zazou, groet van Ankie en de rest

bobbie

He Petra,

Zoveel dagboeken en verhalen te lezen dat ik weleens iemand vergeet  :-[ .

Wat een leuke foto's zeg van je birdies. En Taxco naast Einstein op de Intemediair  :D :D, koel joh een lezend intellectueel valkje  8).

Ja, je "probleem".

Mijn eerste valkje, Jopie, ging zichzelf plukken toen ik weer ging werken. Hij miste mij. Naar de dierenarts, die adviseerde een valkje erbij te zetten.

Al gauw bleek Jopie geen vogel-vogel te zijn maar een mensen-vogel. Hij moest niets hebben van die andere gevleugelde. Nog een en nog een erbij. Het hielp niet. Jopie bleef plukken. Die heeft onze vogelarts van ellende in laten slapen  :'( .

Chica wil dolgraag contact en nabijheid van Taxco. Zoiets kan je niet forceren inderdaad.

Ik heb ook 2 papegaaien. Dinky is bang voor Bobbie en ze kunnen er samen mar een halfuur tegelijk uit. Dan zijn ze heel lief voor elkaar, poetsen elkaar etc. Maar na een halfuur begint Bobbie te plagen. Dat is een dondersteen. Vaak neem ik dan 1 van de 2 bij me. Maar ik moet echt de vogelkamer niet uitgaan want dan gaan ze naar elkaar roepen. Ze kunnen dus ook niet zonder elkaar. Met afleiding heb ik ze binnen 5 minuten weer bij elkaar en is er niets aan de hand want ze hebben ineens wat anders te doen.

Ik denk dat er bij Taxco wat moet groeien, gevoel voor Chica. Ik denk dat je je gevoel moet volgen Petra. Als jij op een bepaald moment denkt: hier doe ik goed aan, dan moet je dat doen. Neem bv Taxco eens bij je in plaats van Chica. De keer daarop Chica weer. Je kan dan gewoon in de kamer blijven, afleiding aanbieden etc. Je weet maar nooit. Maar liever niet altijd dezelfde valk bij je nemen. Afwisselen is beter denk ik.

Als je vragen hebt hoor ik het wel Petra. In ieder geval ben ik blij dat ik je dagboek weer in ben gedoken.

Succes, Nel :)

Ria

Hallo Petra,

Gluren bij de buren noem ik dit. Ik kom bijna om in de dagboeken dus lees ze wel allemaal. De ene keer wat uitgebreider en soms vluchtig. Het valt niet mee om ze allemaal te lezen. Maar via jouw reactie in die van mij kwam ik dus hier even buurten en tja nu kom ik zeker vaker terug. Chica doet me denken aan mijn Beau. Die mist namelijk ook haar kuifje. Dat begint wel een beetje aan te groeien maar een kuif heeft ze nog steeds niet. Vond het leuk om je dagboek gelezen te hebben.

En dat bedelen dat doet Beau hier ook bij de anderen in de kooi. Ik denk dat ze wil kroelen maar niemand wil dat met haar kennelijk. Mij vind ze nog niet interessant genoeg. Ik probeer het wel maar echt heel lang blijft ze helaas nog niet zitten. Maar dat komt nog wel, die heeft het te druk met vliegen als ze uit de kooi is. Kroelen de valkjes wel onderling ?
Komt misschien vanzelf.

Groetjes,
Ria

margreet

hallo Petra,

Leuk om te lezen dat het goed gaat met chica, met Jill haar zusje gaat het ook erg goed, is een heel lief valkjes geworden en houdt ook erg van knuffelen, kan haar gewoon oppakken met mijn hand om haar vleugels dat doet haar niets, ze zit nog steeds apart in een kooi, wel in de huiskamer omdat de ouders op eitjes zitten, komen v.d.week uit (spannend weer).
Ook Jill maakt bedelgeluidjes, en wordt ook af en toe nog gevoerd door de vader, mag niet van mij want ze is tenslotte al negen weken, Misschien bedelt Chica wel om eten, dit gaat vanzelf wel over. Toen ik Nicky kreeg was Toby 9 maanden en het heeft wel 10 maanden geduurd voordat ze interesse in elkaar kregen, elkaar kroelden en achterna vlogen.Ze zaten wel samen in een kooi, maar maakten elkaar niet af. Chica is nog jong en wil misschien aandacht van Taxco, die er op dit moment geen zin in heeft. Zelf zou ik het wel aandurven om ze samen te zetten kunnen ze toch aan elkaar wennen. Mits ze elkaar niet afslachten, maar dat gebeurt niet zo gauw. Als je ze nog steeds apart houdt wennen ze nooit aan elkaar. Succes ermee, en we horen wel weer hoe het verder gaat met Chica en Taxco.
Leuke foto's trouwens, ze lijken echt sprekend op elkaar (Chica en Jill)

groetjes Margreet

Lin

Hey,

Waarom wil je ze niet bij elkaar in de kooi zetten? Roepen ze beide naar elkaar of niet? Als ze dat wel doen kan je ze wel bij elkaar houden. Dan willen ze graag bij elkaar zijn. Als ik vroeger de pop meenam dan werd het mannetje helemaal gek.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

PB

Hallo allemaal,

Tja ik kan wel weer meteen beginnen met excuses dat ik zolang niet online ben geweest. Heel erg was dat ik zelfs pas dit weekend ontdekte dat Chica d'r zusje onverwacht is overleden met de pinksteren. Inmiddels is duidelijk dat het een soort keelontsteking door een verkeerd geschoten strootje of zaadje moet zijn geweest.

Nu heb ik zelf ook nog slecht nieuws. Gisteren is er een ongeluk gebeurd met Chica. Ze kruipt altijd op de deur en dan in het uiterste hoekje bij de scharnieren, ik jaag haar d'r altijd weg maar ze is daar niet weg te slaan, mooi overzichtspunt over de slaapkamer. Nouja Gyuri kwam terug de slaapkamer in en gaf de deur een zwiep. Chica schrok daarvan en vloog weg. Hoewel de deur bijlange na niet dicht was zat haar staart er kennelijk toch al klem en die is toen helemaal eraf gegaan  :'(  :'( :'( zoooooooo zielig.

Echt waar op zo'n moment kun je jezelf wel iets aandoen zeker omdat ik het altijd al eng vind dat ze daar zitten maar ik krijg het ze niet afgeleerd... Gelukkig geen bloederige taferelen of zo en zelf heeft ze nog geen kick gegeven. Het ziet er nu zo absurd uit! Ze lijkt er echter zelf nog het minste om te geven ze vliegt zo mogelijk nog sneller als daarvoor. Maar zo vreemd dat werkelijk alle staartveren weg zijn! Kunnen ze die dan net als een hagedis "loslaten" ofzo? Ook die wat kortere dekveren zijn nl. weg. Zeker aangezien de deur echt nog niet dicht was, maarja op die punt misschien toch wel. En tja als het Taxco was geweest denk ik niet dat het was gebeurd die schrikt van dat soort dingen niet en blijft gewoon zitten. En had Gyuri het gezien dat ze daar zat maarja als, als....

Baal hier echt erg van ons is nog nooit eerder zoiets stoms gebeurd waarvoor je ook altijd oplet en wordt gewaarschuwd...
Enige bijkomstigheid is dat we nu wat sneller zekerheid hebben over de vraag of chica misschien toch een man is. Qua gedrag is het nog niet duidelijk. Haar kopje wordt wel al steeds geler.Maar misschien is het wel de bontfactor die ze heeft achja we zullen dat nu wel sneller weten.

Taxco en Chica zitten inmiddels al wel een paar weken samen in een kooi en zolang ze niet tegelijk wil eten gaat dat goed. Maar het gedrag van Taxco verandert niet in positieve zin, dus dat blijft zorgelijk... Ik zou er dus misschien nog wel 1 of 2 bij willen in de hoop dat, dat beter gaat , dat er gewoon geen klik is tussen deze twee en dat een nieuwkomer dat kan veranderen. Maarja we houden nog maar even geduld, want meer is op dit moment gewoon niet mogelijk qua ruimte en vakantie-opvang.

Foto's volgen als ik tijd heb, want foto's ben ik gewoon blijven maken hoor. Ik heb ook een filmpje van Chica's broddelgeluidjes maar weet niet hoe ik dat voor jullie zichtbaar kan maken.

heel veel groetjes,
Petra, Chica en Taxco

margreet

hallo Petra,

Kan me voorstellen dat je bent geschrokken, gelukkig zijn het alleen maar veren, die komen wel weer terug, een ongelukje zit in een klein hoekje, dat zie je maar weer, bij mijn jonkies zitten geen verassingen, op dit moment duidelijk 2 popjes, zeer geel gepareld en 2 mannetjes, donkergrijs tot zwart, de vijfde zit nog niet zo goed in de veren, moeilijk te zien. Geef ze de tijd om aan elkaar te wennen, als ze elkaar al accepteren in de kooi ben je al een eind op weg, Als bij Chica de hormonen mee gaan spelen kan het wel eens anders worden. Ze is nog erg jong. Wil graag een foto van Chica zien zonder staart, zal wel geen gezicht zijn.

groetjes Margreet

Gerda

Hoi Petra,

Wat zielig voor jou dat CHica alle staartveren kwijt is. Zij lijkt er gelukkig niet van onder de indruk.
Inderdaad is het zo dat bij zoiets de "veerfolikels' (veren zitten net als haren aan miniscule spiertjes vast) loslaten, dus de veren er uit vallen. Dus het heeft haar gelukkig geen pijn gedaan.
Is wel een apart gezicht, een valkje in 'blote kont'. Misschien kun je er nog een leuke foto van maken.

Ja een ongelulk zit in een klein hoekje, maar het is gelukkig goed afgelopen.

Groetjes Gerda

Ankie

Hoi Petra

Da's lang geleden. Leuk dat je er weer bent ;D.
Volgens mij heb ik het verhaal over het zusje van Chica ergens gelezen,weet niet meer waar,lees ook zoveel.
Het is gelukkig geen groot ongeluk wat er met Chica is gebeurd, maar je schrikt je rot. :o  Wij hebben het een keer gehad met ons vorige grasje. Kwam een heel mooi staartje terug. Dus dat gaat helemaal goedkomen hoor.  ::)
Taxco is wel lang alleen geweest he? Dus hij zal wel tijd nodig hebben.Is Taxco ook veranderd naar jullie toe?
Laat Ed dat maar niet lezen dan ;D.
Met filmpje plaatsen kan ik je niet helpen ,dat lukt ons nl. ook niet. Maar foto's willen we grag zien en zeker van Chica d'r blote kont. Wel gemeen he? ::).

Nou tot gauw, hoop ik.

:-* van Zazou ,groet van Ankie

PB

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties!
Er volgen snel wat filmpjes van Taxco die mijn schoen toezingt (hij heeft een voeten + schoenen fetisj) en van Chica die wat broddelt.
Ik heb mijn vriend nl. zover dat ie op zijn website een plaatsje gaat aanmaken waar ik wat filmpjes kan dumpen die jullie dan kunnen zien. Nog ff geduld, ik heb morgen nl. weer tentamen en 16 juni weer (dat is dan de laatste voor dit collegejaar, ben blij dat het er bijna opzit).

Zal proberen snel eea te plaatsen!

Oh ja mijn muzieklessenaar is inmiddels tot speelboom gebombardeerd. Zoals jullie misschien hadden ontdekt is dat Chica d'r favoriete plekje. Nu zag ik haar vaker naar de sleutels van de balkondeur halsreikend uitkijken. Nu heb ik twee sleutels aan een touw op gehangen aan de lessenaar en door een oogje paste ook precies een schommeltje. Chica had het meteen ontdekt en vond het geweeeeeeeldig. Toen nog een belletje ergens vanaf gesloopt en opgehangen en het feest was compleet!

Inmiddels heeft Taxco de plek ook al ontdekt!!

Groetjes,
Petra, Taxco en Chica

Petra en Cheeky

Ha Petra, Taxco en Chica,

Leuk jullie weer terug te zien na lange tijd! Wat een verhaal zeg van Chica d'r staart. Ben heel blij te horen dat ze er zelf niet zoveel pijn en last van heeft, want ik zou me ook rotschrikken! Tja, je schrikt je natuurlijk echt rot als ineens de staart weg is! Dan kun je jezelf wel voor je hoofd slaan, maar dit soort dingen gebeuren hoor! Daar doe je helemaal niets aan!

Ben net als de anderen heel benieuwd naar een foto van Chica zonder staart.... zal wel een heel raar gezicht zijn!

Groetjes van Cheeky & Petra

Rianne

Gelukkig blijft Chica er zelf heel relaxed onder :) Maar ja het is denk ik wel een sneu gezicht. Gelukkig groeit het allemaal weer aan!