13 mei 2025, 07:18:39

Nestje(s) Marianne 2005

Gestart door Marianne, 29 maart 2005, 20:20:56

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Marianne
Heb je gevoeld aan het kropje of het soms hard aanvoelt?
Als je durft zou je hem een druppel  lauwe lijnzaadolie in zijn snaveltje kunnen laten lopen.
Daar leegt het kropje sneller door.
Groetjes Riny :D :D :D

Mandy

Ik zal je maar voorzichtig feliciteren met de jonkies nu het 4e jong dood is en het met de 3e wat minder gaat... :-\
Ik hoop dat het witte donsje het toch gaat redden en dat de andere 2 gele donsjes mooi groot mogen worden. :)
Een beetje meehelpen met pap voeren wil inderdaad wel helpen. Dat heb ik nu ook met een nest van 5. De eerste week moest ik jong 4 en 5 pap bij voeren maar nu niet meer, nu doen de ouders het prima zelf.
Succes. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

Vanmorgen was het andere witte donsje ook gestorven.
Zijn krop was nog net zo gevuld als toen ik hem eten had gegeven en dat was al geen goed teken natuurlijk.
De pap in zijn krop was niet hard maar ik zag ook, nu het dood is, dat zijn lichaampje helemaal donker paars was.

Met de andere twee gaat het goed.
De oudste heb ik vandaag geringd en de jongste had een lekker volle krop van paps en mams gekregen. Heeft het pap geven aan hem gisteren in ieder geval wel heel goed gedaan.
Als ik nu het blok opend zijn er 2 koppies omhoog en ze beginnen al een beetje te krijsen. Bij de oudste zie je nu al spleetjes bij de oogjes dus die gaan snel open.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marianne

Goedemorgen...

Al een tijdje niets meer geschreven, maar geen nieuws is goed nieuws.
Het gaat lekker met de 2 kleintjes en ik zal snel een foto maken.
Vanmiddag , als ik thuis kom van mijn werk, ga ik de jongste eens ringen.
De oudste heeft al flink wat grijze pinnetjes bij de vleugels en het kuifje en staartje zijn ook al goed zichtbaar.
Het gaat nu dus goed.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lin

Hey,

ach nou dan denk je het voeren gaat goed heb je dat weer! Wat erg voor je. Is het kalkgebrek dat de pootjes zo gekleurd zijn?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Marianne

Citaat van: Lin op 22 september 2005, 19:56:06
Hey,

ach nou dan denk je het voeren gaat goed heb je dat weer! Wat erg voor je. Is het kalkgebrek dat de pootjes zo gekleurd zijn?

Groeten, Lin

Hoi Lin,

Pootjes verkleurd?

Van het dode valkje was zijn lichaampje paars, uitgedroogd leek het wel.

Groetjes Marianne

Lin

Oh nee, zie nu dat je het erover hebt nadat ie dood was. mmm dacht echt dat er wat anders stond. maar dat is natuurlijk altijd zo dat ze verkleuren. Ik heb niks gezegd  :-X

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Marianne

Hoi Lin,

Maakt niet uit hoor, ik vind het al leuk dat je reageerd in mijn dagboek.

Nou, de liefhebbers hebben er lang op moeten wachten maar ik heb dan eindelijk foto's gemaakt van de twee kleine valkjes.
Ik ga ze nu uploaden en plaatsen. Dus nog eventjes geduld......

Marianne

24 september 2005, 13:05:02 #248 Last Edit: 24 september 2005, 13:11:19 by *Marianne*

Hier zie je het tweetal samen op de bank.

Hier is het duo weer, maar dan op mijn hand.

Dit is de oudste van de twee, een duidelijke donkere wildkleur.

Dit is de jongste.

En hier nog een foto van de jongste. Ik weet het nog niet zeker maar dit wordt of een lichtere wildkleur of een cinnamon. Ze is in ieder geval duidelijk lichter van kleur dan de andere (kuifje en uiteinde van vleugeltjes)

Groetjes Marianne

Christine

ze zien er prachtig uit vooral het jongste jong is echt een droppie :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Marianne

Hoihoi,

Komen we vandaag thuis, is de jongste zijn kuifje kwijt en de oudste op zijn rug en nekje geplukt.
Ik heb ze beide nu ingesmeerd met uierzalf en hopelijk blijven ze nu van hun af.
Ik weet niet wie het gedaan heeft, Jewel of Dobey.
Er staat zelfs een tak van een fruitboom in zodat ze daar lekker aan kunnen knabbelen maar helaas aan de kleintjes.

Groetjes Marianne

Nelly

Hoi Marianne

Wat zijn het toch weer lieve kleine dotjes die valkjes van jou.
Ik vind ze alle twee even mooi hoor!!

Lilo zit hier nu een potlood te slopen, hij is dan ook een echte potloodsloper, het ziet er hier niet uit ( rommel dus)maar ja....hij is ook zo lief,( en die rommel ruim ik wel weer op.)

Groetjes en kusjes voor jullie alle vier.

Liefs, Ma

Riny

Hallo Marianne
Hopelijk helpt de uierzalf.
Jammer van de kleintjes dat ze nu een tijd gedeeltelijk kaal door het leven moeten,gelukkig groeit het wel weer aan.
Groetjes Riny :D :D :D

Bianca

Ik leg vaak een streng trosgierst in het blok, in eerste instantie voor de ouders tegen het vervelen maar als de jongen wat groter worden kunnen die ook alvast oefenen met knabbelen, en dan zijn ze een stuk sneller zelfstandig! ;)

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Marianne

Hoi Bianca,

Bedankt voor de tip.
Ik ga het meteen proberen.

Groetjes Marianne

ps: Nu ik ze elke dag insmeer is het al een heel stuk minder. De stukjes die ik vergeet, daar zie ik soms nog een bloedvlekje.