4 mei 2025, 22:58:02

kiemvoer

Gestart door PB, 28 maart 2005, 13:19:41

« vorige - volgende »

PB

Hallo

Ik had al eerder vandaag hierover geprobeert een berichtje te posten, maar kan hem nergens meer vinden dus hier volgt het nog een keer helaas dus mogelijk dubbel.

Ik was aan het surfen bij een aantal shops op internet en kwam een kiemzaad automaat tegen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik maak nl. bijna nooit kiemzaad omdat dat hier zo'n geknoei oplevert met verschillende bakjes (veel ruimte op de vensterbank en dat heb ik niet ;) ) en een vergiet dat gaat roesten als het te lang vochtig blijft. Ik dacht misschien is die automaat een oplossing?

Anders houd ik me aanbevolen voor tips hoe jullie kiemvoer maken. Ik zal hier nog even de link plaatsen:
http://www.birdshopping.nl/toebehoren.html

Riny

Hoy Petra
Ik heb precies dezelfde kiemzaad automaat.
Het werkt prima.
Ik doe in het onderste schaaltje de hoeveelheid kiemzaad die ik nodig heb met water, het moet helemaal onderstaan.
Dat laat ik 24 uur staan.Daarna spoel ik het heel erg goed af.
Dan doe je het afgespoelde kiemzaad in een van de andere bakjes,dat laat je zo staan .
Na 1 dag zie je al dat het zaad gaat kiemen.Voor je het gebruikt moet je het weer overdreven goed afspoelen.
Ik doe er altijd wat verse kruiden en eikrachtvoer doorheen.
Hier smullen ze er van!!
Veel succes Riny :D :D :D

PB

Ah dankje dan ga ik er denk ik snel zo eentje aanschaffen!

Paul

Hoi Petra,

Ik heb ook dezelfde en kweek er gras in soms voor de valkjes.
Ik heb tot nu toe maar 1 bakje gebruikt maar je kan er meerdere vullen zeker voor alleen kiemen heb je dat aardig wat zaadjes en het werkt best schoon en simpel.
Ik heb er alleen 30 euro voor betaald en op de beurs staan ze voor 10 euro  :o
De prijs op de site die je gaf valt dus erg mee vind ik.
Ik zou het zeker proberen ik vind het wel goed werken.

Groetjes, Paul