5 mei 2025, 01:32:47

kogelfontein

Gestart door PB, 28 maart 2005, 21:50:55

« vorige - volgende »

PB

Hallo ik was nog es even aan het shoppen. Heeft iemand ervaring met een kogelfontein? voor als je er eens een nachtje niet bent? Kunnen valkjes daar ook van drinken?
Lijkt me nl. dat het wat minder gauw bevuilt dus sowieso beter?

Graag jullie commentaar
ah wederom te vinden op http://www.birdshopping.nl/Drinkfontijnen.html

Groetjes,
Petra

margreet

hallo petra,

Ik ken alleen kogelfonteintjes bestemd voor knaagdieren. Het lijkt mij niet te kunnen voor parkietachtigen. Een valkje schept zijn water, aan die fonteintjes moet je zuigen. Maar wie weet heeft iemand andere bevindingen.

groetjes Margreet

PB

Hoi Margreet,

ja dat was ook mijn eerste reactie inderdaad, vandaar deze post. Maar omdat het allemaal om vogelproducten gaat op deze site dacht ik toch maar eens even te informeren.

Groetjes,
Petra

Ik zag dat het trouwens weer rustig is bij jou thuis, houden zo!
Hoop dat de kleintjes gewoon gevoerd blijven worden bij de ouders.

KoosjeTweety

De kweker war mijn valkjes vandaan komen heeft indd die flesjes als ook voor de knaagdieren hangen.
en de vogels drinken er goed uit!
Voordeel hier van is dat ze geen eten in de waterbakjes kunnen doen :)
Mijn aga;s doen dit... En ik weet dat ook Kakarikies hier een handje vanhebben, heb het bij de valkjes nog niet opgemerkt.
Maar naar mijn idee is het dus wel mogelijk
Ik heb zelf een gewoon flesje dat met het tuitje naar binnen in de kooi gaat... staan ook op die site de bovenste zegmaar
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

PB

Nou, voor die goeie 2 euro kan ik het dan wel eens proberen.
Over het algemeen knoeit Taxco hier ook niet zo heel erg met het water, meer dat ie drinkt, eet en weer drinkt en dan de zaadjes die zijn blijven plakken in het water achterlaat.
dus soms is het de volgende ochtend wel viezig water.

Groetjes,
Petra

Paul

Hoi Petra,

Er zijn verschillende modellen ik denk zelf dat de flesjes met een kogel iets minder makkelijk voor ze zijn.
Ik heb flesjes van de welkoop deze heb je voor knaagdieren en vogels en die zijn op een klein detail na het zelfde.
Daar zit een soort uitstekend pennetje aan en dat is bij de vogels langer.
Het ziet er bijna zo uit als een kogelflesje maar er steekt een pennetje uit als ze dat bewegen komt er water uit en door aan het pennetje te likken krijgen ze water binnen.
Dat lijkt me zelf makkelijker voor ze dan een kogeltje.
Deze zijn ook echt speciaal voor vogels bedoeld.

Groetjes, Paul