10 mei 2025, 12:54:18

Help mijn valkparkietje wilt niet eten

Gestart door Verdenise, 29 maart 2005, 21:45:53

« vorige - volgende »

Verdenise

Hallo,

Ik heb sinds gistermiddag een valkparkietje van ongeveer 5 maanden. Sindsdien heeft hij nog niet gegeten...
Is dit normaal? Hij fluit al wel lekker sinds vanochtend en is ook niet meer zo bang.
???

Groetjes,

Denise

Tara

Hoi Denise,

ze moeten altijd eerst wat wennen hoor, dus is normaal dat je de eerste uren 'm niks ziet eten. Hoe weet je verder zo zeker dat ie nog niet gegeten heeft? Kijk maar eens in zijn eetbakje of je lege zaadhulseltjes ziet liggen.

Groetjes, Tara

Verdenise

Oke, ik wacht het nog even af..
Ik had namelijk begrepen dat ze snachts toch niet eten, en er is overdag altijd iemand thuis geweest.
maar bij het verversen van het voer zag ik geen lege hulsjes.
maar bedankt voor je reactie, ik hoop dat ie snel eet.

Groetjes,

Denise

Paul

Hoi Denise,

Mijn ervaring is ook dat als ze naar een nieuw baasje gaan in een vreemde omgeving dat ze een dag niet eten en de volgende dag gaan ze ineens als een bezetene eten :)
Ze kunnen in elk geval zonder problemen een dag zonder hoor maar houd hem toch even goed in de gaten.

Groetjes, Paul

Rianne

Misschien kun je proberen of hij/zij wat trosgierst eet? Dat vinden valkjes echt super lekker!

aletta@wanadoo.nl

Hoi denise
ik denk net zo als de andere al zeggen,dat jou valkje gewoon nog even tijd nodig heeft om te wennen.je zou het inderdaad eerst even kunnen proberen met trosgierst.

Gr sandra

Kirsten

Hoi Denise,

Ik heb dit eerder ook meegemaakt, het is inderdaad een kwestie van wennen, wat ik op een gegeven moment gedaan heb is trosgierst zo opgehangen dat ie er vanaf zijn favoriete stok bij kon,. nou dat kon die niet weerstaan ;D
Ook had ik het voerbakje op de grond gezet en daar kwam hij liever nog even niet merkte ik. Toen ik het hoger hing was hij er wel snel bij,..

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Verdenise

allemaal bedankt voor de tips!
Maar nu is hij inmiddels 4 dagen bij ons en pas sinds vanmorgen heeft hij zitten smikkelen van de trosgierst! Daar ben ik erg blij mee! is weer een pak van mijn hart, voor hetzelfde geld is hij zo getraumatiseerd dat ie niet meer wilt eten. Hij zit nu gelukkig ook niet meer op 1 plek en is lekker zijn kooitje aan het verkennen. Dus al met al is het toch goed gekomen! ;D ;D

Groetjes

Denise

Tara

Hoi Denise,

zie je wel, een kwestie van wennen :).
Gelukkig heeft ie nu al wat gegeten, komt allemaal wel goed :).

Groetjes, Tara