29 april 2024, 18:51:08

donny heeft een vriendinnentje

Gestart door moon_midushi, 27 maart 2005, 16:37:19

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Moon_midushi,

Ik zit in Rotterdam dus dat is wel een eind voor het ophalen van een beetje pap.
Maar ik denk dat de vogelkelder dat wel heeft staan die zit in Den Haag.
Je kan ook als ze geen Nutribird hebben Orlux nemen dat is hetzelfde en Kaytee heeft ook goeie handvoeding.
Maar de meeste hebben wel Nutribird staan.
Ik betaal ongeveer 9 euro voor een bus van 800 gram maar ik heb wel eens prijzen gehoord van 15 euro en dat is veels te duur dan.

Groetjes, Paul

moon_midushi

de prijs is net zo heel erg als paulie het maar eet..
maar  paulie eet nu wel parkieten zaadjes en drinkt water en een een beetje pap uit een bakje...en ik heb wat ik nu geef 100 gram was 4 euro maar maakt niet veel uit als dat anderen duurde is als paulie het maat eet...
maar het gaat wel de goeie kant op ook vlieg paulie lekker door het huis net zo als donny maar ik ga wel ff in de vogelkelder kijken.... al vast bedankt ...

Paul

Hoi Moon_midushi,

Als hij al zaadjes eet dan zou ik niet extra pap gaan halen want dan is hij heel snel zelfstandig aan het eten.
Let wel op dat hij de zaadjes ook echt pelt want soms spelen ze er alleen maar mee.
100 gram voor 4 euro betekend dat 800 gram 32 euro kost en Nutribird kost per 800 gram 9 euro dus dat is wel goedkoper alleen moet je dat per 800 gram kopen dat is de keinste verpakking.
Maar omdat Paulie ook al water drinkt en zaadjes eet ook al zijn het grasparkieten zaadjes dan zal hij niet erg lang meer pap eten.
Weeg Paulie in elk geval elke dag en komt hij iets aan of blijft hij op gewicht dan is dat al een teken dat hoe goed zelf eet want veel pap krijgt hij niet zo te horen.

Groetjes, Paul

moon_midushi

31 maart 2005, 20:56:52 #63 Last Edit: 31 maart 2005, 21:09:20 by moon_midushi
helaas is net paulie overleden...snik snik..
ik was vanmiddag ff thuis en was er niks aan de hand wel sliep paulie  veel maar verder  ging het wel goed ..
had wel gegetenen een beetje water gedronken....
later toen ik thuis kwam lag paulie te slapen maar normaal als ik  naar haartoe ga komt ze gelijk op me arm en maakt dan geluidjes dat deed ze nu niet was al erg zwak en deed vreemd...
ik heb gelijk pap gemaakt en geven opdat moment had paulie haar oogjes dicht en kukelde een beetje om  toen ik haar verder pap gaf ging haar oogjes open en probeerde een beetje  te bewegen.... keekt me ff aan en liet in eens heel zwak haar kopje vallen en werd stijf er ja helaas ik geloofde het niet en had hoop maar paulie is over leden....

moon_midushi

31 maart 2005, 20:58:53 #64 Last Edit: 31 maart 2005, 21:01:49 by moon_midushi
ik gaf paulie 2 a 3 keer pap er bij was ze niet zo gek op maar dacht van gaat wel ..
ook maakte paulie geluidjes en vloog al , sliep wel veel maarja is nog jong....en ineens is ze zo afgevallen en deed vreemd???

KoosjeTweety

OW jee wat is dit vrezelijk!
Je heb zo je best gedaan.....:(
Zit hier nu ook met tranen in mijn ogen meis..... jeetje......
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

moon_midushi

ik snap het ook niet ging zo lekker en vanmiddag was er nog niks aan de hand wel sliep paulie op het moment toen ik ff thuis kwam liet paulie aan me vriendin zien en die was er weg van..later kwam ik thuis en slipe weer ik ging naar paulie toe wat ik altijd deed ff me hand bij paulie en normaal werd ze  wakker en kwam gelijk op me hand om bij me te knuffelen  en dat deed ze nu niet dus ik heb gelijk pap gemaakt en in haar bekje gedaan at er van en deed weer de oogjes open dus ik had hoop ,maar helaas keek me ff aan en lag ze kopje neer.....

Paul

Hoi Moon_midushi,

Wat erg dat het met Paulie ineens zo afgelopen is het leek juist zo goed te gaan :(
Het gebeurd helaas vaak bij handgevoerde valkjes dat ze het niet halen.
Dat is ook de reden dat ik alleen valkjes wegdoe hier die al zelfstandig kunnen eten en die zijn dan net ze gewend aan mensen alleen door de ouders grootgebracht.
Je hebt in elk geval meer dan je best gedaan met Paulie.
Heel veel sterkte in elk geval.

Groetjes, Paul


moon_midushi

ja ik baal er erg van donny is ook best van slag ik hoop dat er ook weer eentje bij komt die dan het lieft op paulie lijkt ,maarja dat is afwachten maar er komt er wel eentje bij maar ik zie wel wanneer ben erg van slag nu en ik vraag me af wat heb ik fout gedaan en kon ik paulie echt niet redden..

KoosjeTweety

Je moet je zelf niet de schuld gaan geven meis.
jij heb gedaan wat je kon. Je heb hier heel veel hulp gevraagt en gekregen!
Het is heel jammer ik vind het vrezelijk voor jou!
Ik hoop dat je als je een ander valkje er bij neemt, wel zorgt dat deze al zelfstandig is voor je hem krijgt. Ook deze krijg je wel tam hoor.

Meid nogmaals heel veel sterkte !
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

moon_midushi

ja dat was donny ook toen hij bij ons kwam....

maar het ging wel redelijk en er werd gezegt dat als je zelf pap geeftdat ze dan veel makker worden....
en daarom  heeft die genen waar ik paulie van heb gezorgt dat paulie nog pap moest hebben ze bedoelde het goed en hoe vaak gaat het mis ik zei gisteren nog paulie gaat de goede kant op..maar komt het niet dat paulie in eens zwak was en met de kopje vreemd deed dat het te weinig eten heeft binnen gekregen ??

KoosjeTweety

Pff daar durf ik je geen antwoord op te gevenmeis.
Maar ik weet wel van hier op het forum dat de meeste kwekers echt liever de valkjes uit huis doen als ze geheel zelfstandig zijn.
Tuurlijk krijg je ze met pap nog wel makker. Maar ook met veel liefde en geduld lukt dat hoor.
Ik heb twee jonge valken recht uit de voliere vandaan, de ene komt wel al bij me en de ander nog niet. Maar ze zijn beide wel zelfstandig voor ze bij me waren gekomen.

Ik wens je veel succes met het vinden van een nieuw maatje voor je donny
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

SuzanneSs

Gecondoleerd meid. Ik vind het echt verschrikkelijk voor je, ik weet hoe je je voelt. Zelf heb ik achter elkaar ook 2 baby kakariki's verloren. Eén verhaal is precies zoals de jouwe. Even ervoor ging het nog harstikke goed, had dat beestje ook laten zien aan een vriendin die er ook helemaal gek van was. Een uur later toen ik kwam in de kamer zat hij bol, reageerde niet op me en was slapjes. Ik ook gelijk pap gemaakt, proberen eten te geven (maar dat moet je dus eigenlijk niet doen want dan kunnen ze stikken) maar hij kon niet eens slikken.. iets later liet hij ook het kopje hangen  :-[

Heel veel sterkte. Je hebt gedaan wat je kon en ik vind het schandalig van de kweker waar je hem vandaan hebt dat hij zo weinig informatief gaf, echt schandalig.

Sterkte met het verlies!

Lin

Ach wat sneu, vandaag ook al bij Lique een kleintje dood.Ik zit nu ook af en toe in stress met de allerkleinste van mij die moet ik af en toe ook bijvoeren.Nou wat ontzettend naar, je was zo blij met 'm Nou veel sterkte..

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

moon_midushi

suzanne weet je niet hoe en wat het is want ik merkte aan paulie dat ze toch een beetje het pap door aan het slikken was en toen ook ineens weer de ogen open deed.
maar het lijk er nu wel op dat  paulie ogen open deed om mijn gedag te zeggen zo voel ik het..snik snik..