29 maart 2024, 02:53:15

donny heeft een vriendinnentje

Gestart door moon_midushi, 27 maart 2005, 16:37:19

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Moon_midushi,

Jij hebt ook niks fout gedaan de grootste fout ligt bij kwekers die de valkjes te jong en met te weinig informatie wegdoen.
Ongeveer de helft van de handgevoerde valkjes red het niet omdat het toch best wel secuur werk is wil je ze goed voeren.
Je hebt te maken met de temperatuur, de dikte, de krop moet leeg zijn en je mag niet te snel voeren.
Daarom kan een spuitje ook erg gevaarlijk zijn.
Ik heb met Kleintje hier 3 keer gehad dat ze stikte in de pap omdat ze te gulzig slikte en ik heb haar toen kunnen redden door mond op snavelbeademing te geven maar dat is ook meer geluk dan wijsheid dat dat gelukt is denk ik.
Meestal gaan handgevoerde valkjes dood aan kropverzuring omdat de krop niet helemaal leeg is na een nieuwe voeding gaat het dan gisten in de krop en dat is levensgevaarlijk.
Ik denk niet dat Paulie te weinig heeft gegeten want ze at ook al trosgierst en zaadjes.
Ik heb ook wel eens gehad dat een jong plotseling een hersenbloeding kreeg toen ze 5 weken was en daar kan je gewoon niks aan doen.
Het schijnt dan Albino's en lutino's daar het meeste risico bij hebben maar of dat zo is weet ik niet zeker.
Als je een jong neemt wat elke dag in de handen is genomen dan worden die ook heel tam en lief dat scheelt weinig met een handgevoerde hoor.
Alleen als een valkje hier blijft worden ze minder tam omdat ik er zoveel heb en ze trekken dan sneller naar de andere valkjes toe helaas.
Dus wat dat betreft klopt het hier wel als ik een valkje met de hand groot breng dat die dan voor ons hier tammer blijft.
Maar er zijn zat kwekers op het forum die ze handtam afleveren en dan zijn ze door de ouders grootgebracht.
De jongen die hier weg gaan zijn ook volledig aan handen gewend en die zijn echt niet bang en heel erg lief.

Groetjes, Paul

Lin

Hoi,

Ik ben het helemaal met Paul eens. Ik vind het heel erg dat die kweker een valkje aan je meegeeft die nog niet zelfstandig kan eten. Dat is vragen om problemen. Ik hoop niet dat het iemand van het forum is. Sterkte.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

moon_midushi

ik weet zelf niet wie het is alleen dat die gen uit heemskerk komt.... maar die vrouw waar ik paulie vanheb gehad zal er  achter aan gaan en vragen of die kweker er meer last van had dat er mischien meer zijn overleden...
dus daar wacht ik ff op ik wil ook graag weer eentje er bij mis paulie zo erg.......al had ik paulie vanaf zaterdag bij me maar was al zo aan paulie gehecht....
maar een ding is wel ik wil er eentje er nog bij ,maar moet wel een beetje op mijn paulie lijken aan de staat aan allebei de kanten een witte veer en 2 kleine vlekjes op paulie de kopje zat ook wit  dus als iemand zo jonkje heb en weg wil doen hoor ik het graag wel jong ....

Ed

Hoi,

Wat er wat er gebeurt is ik was een paar dagen weg dus van daar de late reactie. Maar dat moet een rot gevoel zijn maar ik zag toch dt je een nieuwe nam die wel al zelf eet echt goed van je hoor. En jij kon er niks aan doen dat is een fout van de kweker geweest die mag ze nooit zo weg doen. Sterkte

Groetjes
Ed

moon_midushi

ik heb net bericht gehad van me pleegmoeder en ze hebben een anderen paulie..
paulie 2 6 half week oud eet zelf en is veel meer in de veren als paulie 1.
paulie 1 is dus veel te vroeg weg gegaan en was te jong daarom is paulie 1 overleden...

moon_midushi

er werd gezegt dat paulie 1 4 a 5 weken was maar als het goed is dat redden paulie 1 niet ,dus toch veel te vroeg weg gehaald bij de moeder.