5 mei 2025, 11:30:49

lutino x lutino

Gestart door Saskia, 5 april 2003, 23:09:39

« vorige - volgende »

Saskia

Omdat Elmo Lutino is en Zoe Lutino gepareld,weet ik niet of het wel goed is om een nestje met ze te kweken vanwege de kale plek op hun hoofd.Zelf hebben ze niet zo'n hele grote plek en is het niet echt opvallend zichtbaar omdat de andere veertjes eroverheen vallen,maar ik heb gelezen dat de kale plek bij de kleintjes groter word.Nou weet ik dat Elmo z'n vader wildkleur is en z'n moeder lutino,dus het is geen zuivere lutino.Van Zoe weet ik niks van haar achtergrond.Of de plek dan minder intensief vererft weet ik niet.Ik zou er graag wat meer over willen weten.

Alvast bedankt

Paul

Hoi Saskia,
Bijna alle lutono's hebben een kaal plekje en dit is helemaal niet erg hoor.
Als je er een nestje mee krijgt en het zijn nog twee verschillende soorten ook heb je kans dat het best wel meevalt, misschien hebben de jongen juist wel weer meer veertjes op hun kopje omdat er ook wildkleur in de familie zit en dan heb je dus ook kans dat je een gewoon wildkleur valkje krijgt en die zal dan ook wel weer veertjes hebben.
Gewoon een kwestie van proberen en het zal niet echt veel erger zijn dan bij de ouders dat kale plekje.

Groetjes,  Paul