5 mei 2025, 20:25:22

nutribird

Gestart door Hanna, 4 april 2003, 13:39:57

« vorige - volgende »

Hanna

Hallo

Vandaag mag ik een jong valkje halen.  Ik moet het dan nog een tiental dagen met de hand voeren.  Ik weet dat nutribird heel goed is, maar ik heb gezien dat er twee soorten bestaan voor valkparkieten?  Namelijk G14 en G18.  Welke moet ik precies kopen?  Ik dacht G14?

Paul

Hoi Hanna,
Nutribird is goed in elk geval maar ik weet niet welke soort je moet hebben.
Op het pak zal wel staan voor welke vogelsoorten het is en tot en vanaf welke leeftijd, daar heeft het mee te maken.
Ik gebruik zelf lorivoeding van CeDe en mijn valkje is daar prima groot mee geworden en dat is een stuk goedkoper ook nog.
Op de andere kant van het pak staat iets van handopfokvoer voor jonge vogels.

Groetjes,  Paul

Hanna

Hallo Paul

Bedankt voor de reactie.  Het zal toch CéDé worden, want de dierenhandel hier in de buurt heeft geen nutribird.
Intussen is mijn nieuwe vogeltje hier al.  Ik zal hem Niels noemen.  Heb al wat handopfokvoer van de kweker meegekregen, maar het lukt nog niet zo goed om hem te voeren.  Nu ja, hij moet nog even wennen aan de omgeving en aan Fabio, want die is wel heel erg nieuwsgierig naar de nieuwe bewoner.  Ze weet met zichzelf geen blijf, maar ze is er heel lief tegen.  Ik denk wel dat die twee het goed met elkaar gaan kunnen vinden.

Hanna