9 mei 2025, 11:58:03

Mandysbeestenboel 1e ronde 2005

Gestart door Mandy, 24 maart 2005, 19:47:22

« vorige - volgende »

Karin

Jeetje zeg, wat een verschikkelijk nieuws ! Heel veel sterkte ermee ! Dat is wel heel erg onverwacht. Ik kan me voorstellen dat je er kapot van bent. Ik neem aan dat dat vrij nemen toch wel gaat lukken, kan me niet voorstellen dat ze zoiets kunnen weigeren.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♪ Marlies

Hoi Mandy,
Heel veel sterkte. Zoiets verwacht je toch niet bij zo'n jonge knul. Zou toch wel heel onmenselijk zijn als je geen vrij kunt krijgen voor een begrafenis.

Groetjes Marlies

Nicole

Hey Mandy.

Wat een mooi nieuws dat je eigen jonkie nu zijn eerste jong heeft.
Maar wat een triest nieuws van die jongen.
Ik hoop echt voor je dat je vrij kan krijgen.
Het is mooi om op die manier afscheid te nemen.
Ik wens jou en je familie veel sterkte toe.

Dikke Kus Kiko & Kika!

Kirsten

Hoi Mandy,

Wat een verschrikkelijk verdrietig nieuws, veel sterkte

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Joyce28

ooohh Mandy,wat verschrikkelijk :'(
Heel veel sterkte en aan alle nabestaanden
pfffff,geen woorden voor,wat erg

carco

Hoi Mandy

Gecondoleerd, en heel veel sterkte ermee. Het leven is vaak niet eerlijk met zulke dingen,onrechtvaardig zo'n jonge knul.
Ik kan me indenken dat je hoofd nu even ergens anders naar staat dan naar kweken, maar toch gefeliciteerd met je jonkies bij Idem en Dito!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Mandy

Bedankt allemaal.
Donderdag wordt hij begraven om 10.30 en eigenlijk had ik een vroege dienst maar heb die gelukkig kunnen ruilen voor een late dienst.
Na mijn dagdienst die tot 18.00 duurde ben ik om bloemen gegaan. Op de plek waar hij gevallen is, is nu namelijk een bloemenzee en toen ik daar stond en zijn foto zag en alle teksten en berichten las liepen de tranen over m'n wangen, vreselijk, onbegrijpelijk, zo jong, waarom... :'(
Bovenaan de berg van Woensdrecht is ook een bloemenzee, voor een jongen van 16 die vorige week is overleden, ongelooflijk, 2 jonge jongens in 1 week.
Donderdag zal wel een zware dag gaan worden. Woensdag is het avondwake maar ik weet nog niet of ik daar heen zal gaan...

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Maar goed, om weer even verder te gaan met mijn dagboek, met het jonkie is alles goed  :) alleen zag ik al wel meteen dat het met een eitje fout was gegaan.  :-\
Gisteren hoorde ik er nog getik uit, net als het 3e ei nu, maar het jong was in het ei overleden. Ik denk zelfs verdronken want het was erg vochtig en in de snavel zat ook vocht. En dat zou ook goed kunnen want vorige week was een erg vochtige week en gaf de vochtigheid ook 75% aan, dus dat is veel te hoog geweest, maar daar kan je weinig aan doen. Ik hoop dat het 3e ei morgen uit komt. ::)
Dit was trouwens een jong met donkere ogen, dus het zou een witmasker geworden zijn.

Karin

ach, wat jammer van dat jong  :'( Tja, als je buiten kweekt kun je er vrij weinig aan doen denk ik wat betreft de vochtigheid  ::) Ik duim dat het derde jong wel uit komt en een albinootje is !   ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

12 juli 2005, 22:54:05 #234 Last Edit: 12 juli 2005, 22:56:07 by Mandy
Het 3e bevruchte ei is gelukkig toch nog uitgekomen. :)
Helaas geen albino, het is een witmasker man en ik denk dat dit ook een cinnamon wordt. En ze worden goed verzorgd en dat is het belangrijkste.  ;)
Ook ben ik wel blij dat ze nu met z'n 2-en zijn, alleen is ook zo maar alleen.
Dit zijn ze  ;D ;

Ik heb donderdag trouwens toch maar zo geruild dat ik nu vrij ben, dat is beter denk, want om een uur later te moeten gaan werken is niet zo prettig denk, zal wel wat van slag zijn, gaat je niet in de koude kleren zitten. :-\
Hier is trouwens de site te zien die speciaal voor hem gemaakt is; http://www.remcopeeters.tk/

Mandy

15 juli 2005, 02:29:45 #235 Last Edit: 15 juli 2005, 02:48:15 by Mandy
Met de 2 jongen van Idem&Dito gaat het goed;

De lutino van Ot&Sien uit de 1e ronde zit inmiddels goed in de veren en lijkt veel op de vader;

Ik kan ze uit elkaar houden door haar groene ring en omdat ze toch een klein kaal plekje achter de kuif heeft.
Daarom zet ik ze nu te koop en hou de lutino uit de 2e ronde voor de TT, zij heeft het namelijk een stuk minder tot niet.

En er is een nieuw koppel aan hun 1e ronde begonnen. :D
Niet Peppi&Kokki en ook niet Hans&Grietje, maar Peppi&Grietje! ;D
Ik had het al gezegd en was er al bang voor en nu hebben ze dus hun 1e ei. :)
Peppi is meteen goed aan het meebroeden maar is hij erg fel, zo fel zelfs dat hij zelfs Grietje wegjaagde en ging bijten! :o
Hij is ook heel fel tegen Kokki maar vooral Hans, zielig hoor. :-\

Vandaag was trouwens de begrafenis van Remco. Het was een moeilijke zware dag, ik heb er nog hoofdpijn en zere ogen van... :'(
Er waren 648 mensen gekomen! :o
Er waren namelijk 650 bidprentjes en daar waren er maar 2 van over...
De mensen pasten gewoon niet in de kerk en er was een file om te condoleren, ongelooflijk...

Mandy

Ik heb nog even uitgerekend wat ik nu uit Peppi & Grietje kan verwachten en dat is als volgt;

Vader: Bont Gepareld split voor {X1:Cinnamon} {X1:Geelwang (rec.)} 
Moeder: Witmasker Gepareld Lutino split voor Bont 

Zonen:
25.0 % Bont Gepareld split to Witmasker {X1:Cinnamon} {X2:Lutino} {X1:Geelwang (rec.)}
25.0 % Bont Gepareld split to Witmasker {X2:Lutino}
25.0 % Gepareld split to Witmasker Bont {X1:Cinnamon} {X2:Lutino} {X1:Geelwang (rec.)}
25.0 % Gepareld split to Witmasker Bont {X2:Lutino}

Dochters:
25.0 % Bont Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.) split to Witmasker
25.0 % Bont Gepareld split to Witmasker
25.0 % Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.) split to Witmasker Bont
25.0 % Gepareld split to Witmasker Bont

Dus daar kunnen ook mooie mutaties uitkomen. :)

Mandy

17 juli 2005, 19:03:23 #237 Last Edit: 18 juli 2005, 01:04:50 by Mandy
Peppi&Grietje hebben 3 eitjes waarvan 2 bevrucht! ;D
Ze doen het goed behalve dat Peppi dus erg fel is.
Daarom heb ik Hans naar de buren verhuisd in de hoop dat hij Doki wat gezelschap kan houden.
En Kokki zit nu in de grote volière want zij wilde geen van beide heren.

En aangezien Peppi&Kokki en Hans&Grietje niet van begin af aan koppels zijn geweest en Peppi nu met Grietje gaat noem ik Grietje maar Kokki.
Nu is het dus Peppi de bont geparelde split geelwang met Kokki de albino pop.

Idem&Dito zorgen goed voor hun 2 jongen.
En ook voor hun pleegjong, een jong van Oki&Doki, als het goed is tenminste want er zitten ook verrassingsjonkies tussen. :)
Alleen heeft dat jong nog steeds erg lichte pootjes, ik hoop dat de bloedvoorziening zich daar goed hersteld. Wel kan hij z'n pootjes gebruiken. ::)

Lin

Hey,

Ik zat weer in je oude dagboek te reageren. Ik snap er niks van ik kreeg geen notificatie van dit dagboek. Maar ik zie nu ook wat een verschrikkelijke tijd je hebt meegemaakt en nog meemaak. Wat een ramp joh.

Maar daarentegen gaat het met de uitgekomen jongen goed. En uit de berekening van Peppi en grietje kan inderdaad mooie jongen uitkomen. Maar komt het nou vaker voor dat er albino poppen worden geboren dan mannen? Ik heb nog maar twee mannen gehad en 3 dode albinos, die waren vermoedelijk pop.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mandy

18 juli 2005, 14:25:22 #239 Last Edit: 18 juli 2005, 15:13:10 by Mandy
Dat klopt Lin, de kans op albino poppen is veel groter.
Er zijn 12 combinaties mogelijk om albino's te kweken en uit 4 daarvan is kans op albino mannen. Ik kan je dat overzichtje wel eens mailen als je wilt. ;)

Met de jongen van Idem&Dito gaat het goed. :)
Met het pleegjong gaat het nu ook beter maar die heeft natuurlijk een achterstand. Die is van 9 juli en de 2 witte donsjes zijn van 10 en 12 juli maar zijn veel groter;

En als ik zo eens kijk dan lijkt het wel of er witte kuifjes door gaan komen dus dan worden het misschien welk bonte witmaskers! ;D

Nu zegt de tabel dit;

Idem: Witmasker lutino (=albino) man '04, split voor {X1: cinnamon}
& Dito: Bonte cinnamon geparelde witmasker pop (jong K&B)'04   

Zonen:
50% Cinnamon witmasker,  split voor bont {X1: lutino} {X2: gepareld}
50% Witmasker,  split voor bont {X1: lutino} {X2: cinnamon gepareld}
Dochters:
50% Witmasker cinnamon lutino (=cinnamon albino), split voor bont
50% Witmasker lutino (=albino), split voor bont

Maar als Idem dus ook split voor bont is wordt het dit;

Idem: Witmasker lutino split voor bont {X1:  cinnamon}
& Dito: Bont witmasker cinnamon gepareld

Nest 1;
Zonen:
50% witmasker cinnamon split voor bont {X1:  lutino} {X2: gepareld}
50% witmasker split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon gepareld}
Dochters:
50% bont witmasker cinnamon lutino
50% bont witmasker lutino

Nest 2;
Zonen:
50% bont witmasker cinnamon split voor {X1:  lutino} {X2: gepareld}
50% bont witmasker split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon gepareld}
Dochters:
50% witmasker cinnamon lutino split voor bont
50% witmasker lutino split voor bont

Als het goed is blijven alle dochters toch albino's omdat het lutino witmaskers zijn.

Je krijgt hier 2 mogelijke nesten omdat de bont factor namelijk bij beide ouders aanwezig moet zijn om in de jongen terug te kunnen zien.
Maar omdat de bont factor hier in split aanwezig is kan bont niet naar beide geslachten gaan en zijn er dus 2 nesten mogelijk.