hoeveel kan ik vragen voor een wildkleurvalkje wat handtam is

Gestart door luukluuk, 23 maart 2005, 17:54:32

« vorige - volgende »

luukluuk

Hoi
ik kan over 2 weken 2 wildkleurvalkjes krijgen van 6 weken oud en dan handtam '
een wil ik er houden en een verkopen
maar wat is zo de prijs ? voor zo,n jong wildkleurvalkje wat handtam is ?
en ook hoe zie je bij een wildkleur van 6 weken of ze een pop is ,ik wil zo erg graag een popje voor koppie ,
gr Margot

Tara

Citaat van: luukluuk op 23 maart 2005, 17:54:32
Hoi
ik kan over 2 weken 2 wildkleurvalkjes krijgen van 6 weken oud en dan handtam '
een wil ik er houden en een verkopen
maar wat is zo de prijs ? voor zo,n jong wildkleurvalkje wat handtam is ?
en ook hoe zie je bij een wildkleur van 6 weken of ze een pop is ,ik wil zo erg graag een popje voor koppie ,
gr Margot

Hoi Margot,

je zou er toch een veertig euro voor kunnen vragen, het valkje is jong, en handtam... Dus.
In elk geval, bij die jonge wildkleurtjes kun je het bijna niet zeker weten, je kan al een beetje naar het gedrag kijken... Of als je de ouders weet? Misschien heb je dan een beetje kans..
Maar meestal is het zo dat als je wildkleur popjes verkrijgt in een nestje, je ook mannetjes kan verkrijgen..

Groetjes, Tara

Henry

he margot

nou erg leuk voor koppie dat hij misschien een maatje krijgt.maar misschien kan je eens vragen waaruit het valkje komt qua mutatie dan dan kunnen we kijken of er wel een popje bij kan zitten.maarja is pa 6 weken wat je zei dan moet je dus van het gedrag uit gaan.want zoals je weet krijgen de valkjes pas na 4 maanden hun gele kop of een witte kop als koppie zeg maar.

henry

luukluuk

dus het is beter dat ik ze een poosje beide hou ! ,maar dan kan ik hem mischien niet meer zo goed verkopen ,
dus het zal weer gokken worden
moet ik de rustige kiezen ? moeilijk denk dat er ook wel drukke popjes zijn en rustige mannen ,
ik ga eerst kijken van de week bij ze  :)
gr Margot

Marianne

Hoi Margot,

Dat wordt een moeilijke keuze, maar mijn ervaring hier is idd ook dat popjes een stuk rustiger zijn dan de mannen.
Mannen zijn steeds op onderzoek en popjes kunnen rustig een aantal minuten op de stokken blijven zitten.

40 euro vind ik persoonlijk wat aan de hoge kant voor een wildkleur. Ik zou 25 tot 30 euro vragen, maar dat is mijn menig natuurlijk.

Veel succes met het kieze en het verkopen van je valkje.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

luukluuk

ik zat zelf ook te denken aan 25 euro !
ik ga vanmiddag ff naar ze kijken ,
ze zijn met de hand groot gebracht en ook met voer ,omdat een grasparkiet de eitjes heeft uitgebroed hoorde ik ,'

gr Margot

luukluuk

we zijn net gaan kijken naar de valkjes ,een was al verkocht ,en de ander voor ons ,wat waren ze lief zeg  ;)
4 weken oud ,we konden ze zo er uit pakken ,en in ons hand houden ,een was super rustig en de ander was aan het blazen
ze zijn door engelse parkieten uitgebroed en ook geven die ze eten ,lief he
volgens de man waren het beide popjes omdat ze bij de staart een vissengraat hebben ,maar het blijft een gok
gr Margot

Riny

Hallo Allemaal
Ik verkoop de wildkleur supertam voor €22,50.
€40  vind ik persoonlijk teveel voor een wildkleur.
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Riny,

Ik maak hier niet echt onderscheid tussen wildkleur lutino of gepareld en ik reken overal 30 euro voor.
Je krijgt dan wel een superlief valkje.
Ik vind dat best wel meevallen ook voor een wildkleur want in een dierenwinkel in Muiden vroegen ze toen 110 euro voor een hele jonge tamme wildkleur.
En als je nagaat wat het allemaal kost aan eivoer, handvoeding voor noodgevallen spuitjes en warmtelamp die ik allemaal heb aangeschaft dan vind ik 30 euro een nette prijs en dan heb ik het nog niet eens gehad over alle uren die erin zitten want als je die zou rekenen mag een valkje wel 1000 euro kosten  ;D

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Paul
Je hebt gelijk als je de uren telt.
Voor mij is het een hobby en ik hoef de uren echt niet betaald te krijgen.
Ik broed buiten dus dan zijn er veel valkjes te koop.
Liever vraag ik dan wat minder geld en dat ze een goede plaats krijgen ,als dat ik niet weet waar er mee naar toe.
Het laatste wat wij als hobbykweker willen is toch dat ze naar een handelaar moeten ,niet waar.

Marianne

Citaat van: luukluuk op 24 maart 2005, 18:19:20

volgens de man waren het beide popjes omdat ze bij de staart een vissengraat hebben ,maar het blijft een gok
gr Margot

Hoi Margot,

Alle jonge wildkleurtjes hebben een visgraatmotief in de staart. De eerste 6 maanden lijken ze altijd op popjes. Helaas zal je dan pas zien of je een man of pop hebt, of je moet het eerder aan het gedrag merken natuurlijk.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

luukluuk

jeetje dan gaat het echt moeilijk worden om te kiezen
een is erg rustig
de ander zat veel te blazen en was een heel stuk kleiner ,
bij de grote was ook al iets meer geel bij het kopje
volgende week ga ik er weer heen ,
nog tips waar ik op moet gaan letten
de man weet ook niet zo veel er van omdat hij grasparkieten kweekt of engelse parkieten
gr Margot

Paul

Hoi Margot,

Ik zocht voor mijn broed een mannetje en had het jong met de meest gele kop uit het nest.
Dat bleek dus juist een popje te zijn die heeft een paar felle gele plekjes op haar kopje maar de rest is grauw gebleven dus dat zegt ook niet altijd iets dat er al veel geel in de kop zit.
Soms beginnen ze met 7 a 8 weken al een beetje te brabbelen dan zijn het vaak mannetjes.

Groetjes, Paul

luukluuk

jeetje ,dan moet ik maar gewoon gokken ,of kijken welke het rustigste is
gr Margot

Riny

Hoy Margot
Als je nu het valkje kiest wat het rustigste is,wil dat niet zeggen dat hij/zij ook altijd de rustigste blijft.
Ik zou het valkje nemen wat ik het mooiste zou vinden.