hoeveel kan ik vragen voor een wildkleurvalkje wat handtam is

Gestart door luukluuk, 23 maart 2005, 17:54:32

« vorige - volgende »

luukluuk

m,n zoontje heeft er eigelijk al een gekozen ,de kleinste en niet de mooiste ,maar ja dat kan hij nog worden he
ook is dat niet de rustigste maar die aan het blazen was
jullie horen het nog ik hou jullie op de hoogte
gr Margot

Sanna

Citaat van: luukluuk op 25 maart 2005, 11:50:28
de man weet ook niet zo veel er van omdat hij grasparkieten kweekt of engelse parkieten
gr Margot

Hoe is die man dan aan valken eitjes gekomen?? ??? Wat leuk dat die engelse parkieten het zo goed doen, die jonge valkjes moeten toch een stuk groter dan zijzelf zijn... ::) ;D En ze voeren ze nog steeds? :-X :D

Hahaha, echt kinderen he, om de lelijkste zielepiet te kiezen? ;) Klinkt alsof jullie een pittig vogeltje gaan krijgen. Ik ben heel benieuwd wat het zal blijken te zijn, popje of mannetje.

Groetjes, Sanna

Mandy

Je kan heel makkelijk te weten komen of het een man of pop is. Je hoeft er maar 1 staartveer uit te trekken en na een paar weken komt er een nieuwe veer en dan weet je of het een man of pop is. Is de veer weer met een visgraatmotief op de onderkant dan is het een pop, komt er een zwarte veer terug dan is het een man. Je kan dit meestal na 3 weken wel zien, met 6 weken is de veer volledig terug gegroeid. :)

Het klinkt misschien eng en als je dat voor een eerste keer doet is het ook raar maar het valt wel mee hoor, ze voelen er natuurlijk wel iets van, net als je bij jezelf een haar eruit zou trekken, maar het is maar 1 veer. Ik heb eens bij een valk een hoop gebroken staartveren uitgetrokken en dat is zo gebeurd hoor. Dat heb ik gedaan omdat ze anders een half jaar lang een korte staart zou hebben eer de volgende rui weer zou komen om de gebroken veren voor nieuwe te verwisselen. En voor de kweek is een hele staart heel belangrijk voor het evenwicht, want als daardoor een paring mislukt en er onbevruchte eitjes komen is er wel een verloren ronde. :-\

En zelf vraag ik voor een wildkeur 20 euro en als die handtam is komt er 10 euro bij, dus een tamme wildkleur kost bij mij 30 euro. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

luukluuk

Hoi Sanna ,
die meneer had 2 valken van zijn ouders zo lang in de foliere,omdat die naar een bejaarde huis gingen en die hadden de eieren gelegd ,vandaar
dus ik moet juist de rustige uit kiezen ?
als die kleine aan het blazen is in je hand is dat toch meestal omdat ze bang zijn ?
gr Margot

luukluuk

Hoi Mandy
dus alleen de eerste veertjes zijn bij de man en pop gelijk
ik kan het gaan vragen ,aan de eigenaar of hij dat wil doen ,maar over 2 weken krijgen wij hem al ,
weet alleen dat er een heel stoer en groot was en geen kik gaf en dat dat eigelijk de jongste was ,en de ander was nog best klein en zat wat te blazen ,maar de eigenaar haalt ze elke dag er uit ,
gr Margot

Mandy

Inderdaad, alle wildkleur en witmasker jongen worden geboren met een visgraatmotief onderop de staart en zien er dus uit als pop. Na de rui krijgen mannen dus een donkere staart terug en de poppen krijgen het visgraatmotief weer terug. Je zou inderdaad aan die kweker kunnen vragen of hij er 1 staartveer uit wil trekken. :)
En het gedrag zegt niks hoor, vergis je niet, ik had ook een forse lutino met mannelijk gedrag en knalrode wangen, ik had hem gekocht als Harrie maar nadat "hij" eieren had gelegd werd het Marrie! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

luukluuk

haha grappig ,en jij heb er nog wel veel verstand van  :)
mijn zoon heeft de naam bo al verzonnen ,kan dan altijd bob worden
maar we willen echt zo graag een popje en dan ook jong en tam ,best moeilijk he ,en nu heb ik de kans vlak bij mij in de buurt ,
gr Margot

Riny

Hoy Margot
Dan moet je de knoop doorhakken en het doen!!
Je weet toch nooit van te voren hoe zo'n beestje zich ontwikkeld.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

luukluuk

Hoi Riny
we nemen er ook eentje hoor ,maar ik kan kiezen tussen 2 valkjes en we willen graag een popje ,omdat koppie een man is
gr Margot