2 augustus 2025, 15:43:26

Cheeky & Chara

Gestart door Cor_en_Petra, 22 maart 2005, 23:57:55

« vorige - volgende »

Rianne

Volgens mij kun je alleen maar leuke foto's maken van zo'n leuk duo! ;)

hippysuus

Ooh weer van die poederige foto's...mooi hoor!

Zeg, ik kan niet eens mee naar avi fauna...sugt. Ik kan er op zijn allervroegst pas rond 12 uur zijn. Met het openbaar vervoer is het minimaal 7 uur reizen heen en terug...beetje veel wel he?

Ik wacht wel tot het een keertje dichter in de buurt is van het limburgse land.

Groetjes,
Suus

Petra en Cheeky

NACHTELIJK BLOEDBAD
IN HUIZE CHEEKY & CHARA

Vannacht was het hommeles hier in huis. Cor en ik lagen heerlijk te slapen, toen we wakker werden van een vreselijk gekrijs en een geklapper van vleugels.... Slaapdronken was eerst Cor uit zijn bed (want die sliep nog niet zo lang) en daarna ik. Beneden gekomen, waren Cheeky en Chara compleet in paniek driftig met de vleugels aan het slaan! En krijsen..!!! De bloedspetters vlogen in de rondte....

We wisten even niet goed wat te doen, loslaten zou helemaal voor paniek kunnen zorgen, dus eerst maar proberen te kalmeren. We hebben heel rustig tegen ze aan gepraat totdat ze wat kalmer werden. Daarna heeft Cor ze op de hand genomen en we praatten zachtjes tegen ze. Langzaamaan werden ze wat rustiger... De verwondingen leken zich te beperken tot wondjes van het slaan met de vleugels tegen alles aan in de kooi.

Ik ben weer naar bed gegaan, want ik moest er de volgende ochtend vroeg weer uit om te werken. Cor is nog even bij ze gebleven en heeft ze uiteindelijk weer met een lampje aan in de kooi gezet.

Waar ze zo van in paniek zijn geraakt? Geen idee! Maar het was allemaal behoorlijk heftig! Toen ik vanmorgen vroeg beneden kwam, om naar mijn werk te gaan, zaten ze dicht tegen elkaar aan op een stok.

Zojuist hebben we de kooi opengezet om eens te kijken hoe het met de verwondingen stond. Op zich is alles weer dicht, zo te zien, alleen hebben ze zichzelf gekortwiekt, want ze kunnen slechts kleine stukjes vliegen en alleen maar laag. Beiden zijn nog wat onder de indruk van het feit dat ze ineens niet meer konden vliegen en voortijdig moesten landen! Ik kon ze zelfs om hun lijfje pakken en op de kooi zetten (dat hoef ik anders ook niet te proberen!).

We houden ze de komende dagen nog maar even goed in de gaten, maar het lijkt allemaal mee te vallen... hopelijk gebeurt het niet nog een keertje, want we zijn flink geschrokken! :-\

Groetjes,
Peet

bobbie

Jeetje Petra,

Wat een schrik  :o. Je vraagt je af waar ze dan zo van zijn geschrokken maar je komt er bijna nooit echt achter. Bij mij ging ik er toen van uit dat het muizen waren, totdat er vlak voor het raam van de vogelkamer een reiger landde :o, dat zou het dus ook geweest kunnen zijn. Het blijft gissen.

Hebben ze geen schrikrui gehad omdat ze ineens niet meer echt kunnen vliegen?

Succes ermee.

Groetjes, Nel :)

hippysuus

Ooh wat een ellende! Ik vind dat soort dingen ook altijd zo erg! Voor hetzelfde geld is er een dikke spin langs de muur gekropen waar ze van schrokken ofzo...of zo'n verrekte mot!

Sinds ik op het forum ooit eens heb gelezen dat ze zo kunnen schrikken 'snachts, heb ik altijd 1 lamp in de woonkamer die ik niet uitdoe.

Succes, geef ze maar een dikke knuffel van me!!
Suus

Petra en Cheeky

Citaat van: bobbie op 12 oktober 2005, 19:06:15
Jeetje Petra,

Wat een schrik  :o. Je vraagt je af waar ze dan zo van zijn geschrokken maar je komt er bijna nooit echt achter. Bij mij ging ik er toen van uit dat het muizen waren, totdat er vlak voor het raam van de vogelkamer een reiger landde :o, dat zou het dus ook geweest kunnen zijn. Het blijft gissen.

Hebben ze geen schrikrui gehad omdat ze ineens niet meer echt kunnen vliegen?

Succes ermee.

Ja, met name Chara is een enorme hoop veren kwijt, ook veel grote. Die is er ook het slechtst aan toe qua vliegvermogen. Cheeky redt het nog om van de bank naar de kooi te vliegen, al gaat het wat minder smooth dan vroeger, maar Chara redt zelfs kleinere stukken niet meer, alleen ieniemieniestukjes! Lief dat je zo snel reageert Nel, de schrik zit er nog goed in bij ons!

Citaat van: hippysuus op 12 oktober 2005, 19:08:46
Ooh wat een ellende! Ik vind dat soort dingen ook altijd zo erg! Voor hetzelfde geld is er een dikke spin langs de muur gekropen waar ze van schrokken ofzo...of zo'n verrekte mot!

Sinds ik op het forum ooit eens heb gelezen dat ze zo kunnen schrikken 'snachts, heb ik altijd 1 lamp in de woonkamer die ik niet uitdoe.

Succes, geef ze maar een dikke knuffel van me!!
Suus

Zou wel kunnen ja, dat het een motje was, die vliegen hier nu, komen uit het voer af en toe.... ! Ik ga maar op jacht en we hebben inderdaad besloten om 's nachts een klein spaarlampje aan te laten...! 't is wat, we hebben ze al een half jaar en dit is nog niet eerder gebeurd! Maar de muur is een bloedvlekjesparadijs geworden... maar goed dat we toch gaan verhuizen want het is geschilderd bouwbehang, dus weinig aan af te nemen!

aad

hoi Petra

Tjees zal best ff heel erg schrikken zijn geweest, ik heb hier ook altijd lampje aan op advies van Ria ooit .. brand al een jaar !!
En ahum.. ook zachtjes muziekje erbij  ;D ;D
Enne leuke foto's met onderschrift  ;)
groetjes Aad

Ankie

Hoi Peet,

He Get ,wat een narigheid. :o Ik kan me heel goed voorstellen dat je flink geschrokken bent. Zazou en Nala schrikken ook wel eens van iets (geen idee wat) ,maar tot nu toe niet  zo heel erg. Wat vervelend dat ze moeite hebben met vliegen nu.
Zielig hoor ! :-[. Naar lijkt me dat om overal bloed van je valkjes te zien ,maar gelukkig geen zwaar letsel.
Hopelijk zijn ze snel over deze ellende heen zijn .
Geef ze maar een hele dikke knuffel van me !

Groeten van Ankie

Rianne

He bah Petra, zulke dingen zijn altijd weer vervelend. Kan me voorstellen hoe je je voelde, ik had het vorige week nog. Ik hoop dat ze weer een beetje tot rust komen.

Christine

Wat erg van de paniek in de kooi de mijn hebben het ook voor gehad en ook bloed in de kooi, blijkbaar is fien er nog niet vanaf want ze heeft een raar plekkie op haar snaveltje! wat erg dat ze nu niet meer goed kunnen vliegen! hopelijk groeit alles snel terug aan dikke :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

gonnie

Hoi Petra

zo hee dat is inderdaad schrikken, ik heb nog nooit een lampje aan gelaten toch maar eens over denken, om er een aan te laten.
Het zieligst vind ik dan toch Chara die maar hele kleine stukjes nog vliegen kan, ,geef ze maar een extra kroel beurt van me.
Groetjes Gonnie

Petra en Cheeky

Allemaal bedankt voor jullie meeleven! Chara is er inderdaad het ergste aan toe. Maar hopelijk heeft ze 1 voordeel: ze zat net in de rui, dus hopelijk groeien haar veren het snelste weer aan, hoewel ik niet weet hoe het met haar slagpennen gaat.

Hier zijn twee fotootjes van Chara's vleugeltje:

Chara met haar gehavende vleugeltje

Zijn dit halve slagpennen?

Cheeky is weer redelijk de oude! Hij zingt en kwettert weer aardig en vloog net weer ietsje verder. Chara is echter nog steeds wat rustig, al eet en drinkt ze gewoon en maakt ze af en toe ook haar eigen lieve geluidjes... nog maar even goed in de gaten houden!

Groetjes,
Petra

bobbie

Citaat van: (¯`°•.•°´¯)Petra op 12 oktober 2005, 19:18:16

Maar de muur is een bloedvlekjesparadijs geworden...

Daarom heb ik een muur steenrood geverfd  ::) ;D :P :-X

Grapje, moet kunnen  ;D

Groetjes, Nel

Petra en Cheeky

Citaat van: bobbie op 12 oktober 2005, 21:18:22
Citaat van: (¯`°•.•°´¯)Petra op 12 oktober 2005, 19:18:16
Maar de muur is een bloedvlekjesparadijs geworden...

Daarom heb ik een muur steenrood geverfd  ::) ;D :P :-X

Grapje, moet kunnen  ;D

Groetjes, Nel

;D maar deze kleur rood kan toch anders zijn... goede tip voor in het nieuwe huis, Nel!  ;D

bobbie

Ach gossie,

We waren tegelijk aan het typen. Als ik dit geweten had had ik geen grapje gemaakt, niet op dit moment tenminste.

Arme arme.

Als de veren er geheel uit zijn gevallen zijn ze met 6 weken weer aangegroeid.