2 augustus 2025, 22:09:22

Cheeky & Chara

Gestart door Cor_en_Petra, 22 maart 2005, 23:57:55

« vorige - volgende »

gonnie

Hoi

hahahahahahaah, echt hè, maar prachtige foto`s de moeite van het wachten waard.
GHroetjes gonnie

Petra en Cheeky

25 juni 2005, 22:31:25 #751 Last Edit: 25 juni 2005, 22:33:17 by (¯`°•.•°´¯)Petra
En dan nu eindelijk een filmpje van Cheeky. Helaas nog niet met al zijn geluidjes, maar die komt vast ook nog wel een keertje....

We noemen het filmpje Cheeky de Macho, alhoewel hij nog een groene snavel heeft van sla eten uit zijn badje...:

http://urbanleopard.trukendoos.com/Petra/MVI_2670.AVI

Joyce28

aaah wat een lieffie zeg.Foto's zijn gaaf,maar met filmpjes zie je pas echt hoe een valkje is,leuk hoor
En Chara lekker poetsen op de achtergrond :-*

Ankie

Hoi ,hoi

Hij is leuk. Lijkt erg veel op z'n broertje ,gaaf hoor!!!!
Lekker druk bezig en aan het kwebbelen.Heerlijk ;D ;D ;D.

He Cor,onwijs bedankt voor de foto's. Wat een prachtig valkje!!!Ik ga zo Lique even een berichtje sturen ,want ik begin nu toch wel wat ongeduldiger te worden. Was het gezellig? Niet zo heel erg warm gelukkig.Nogmaals heel erg bedankt en als ik wat terug kan doen hoor ik het!!!! ;D ;D.

:-*Zazou & Ankie

Petra en Cheeky

26 juni 2005, 09:13:02 #754 Last Edit: 26 juni 2005, 09:16:29 by (¯`°•.•°´¯)Petra
Cheeky de dondersteen!

Gisteravond heb ik een leuk spelletje met Petra gespeeld joh, was echt lachen.... hoewel ... ik geloof niet dat Petra het zo leuk vond!

Chara en ik mochten een hele lange tijd lekker rondvliegen, en dat deden we ook. Op een gegeven momenten moesten we terug in de kooi. Petra dus eerst Chara pakken en in de kooi zetten. Meestal blijft Chara dan ook keurig netjes erin totdat ik erbij gezet word, maar zodra ze zich omdraaide om mij te gaan halen, vloog Chara er weer uit onder luid gekwetter! Dus nog maar een keertje en ditmaal het deurtje wat dichter.... Zij mij pakken, maar ik ging wel op haar hand zitten, maar zodra ze naar de kooi liep, vloog ik weer weg. :P Inmiddels had Chara ook haar kans schoon gezien en had het deurtje opengefloept....weg was ze! Hahaha, we hadden zo'n lol, Chara en ik!  ;D

Petra was het zat en ging de kooi schoonmaken en hing er ook een stuk trosgierst in.... ditmaal bleef Chara keurig in de kooi.... tja... wat lekkers is natuurlijk helemaal je van het! Ik liet me echter nog steeds niet pakken. Als ze met haar hand maar in mijn richting kwam, vloog ik alweer weg! Ik heb haar aardig laten rennen. ;D ;D ;D  Van het wandmeubel naar de speeltuin en dan naar het dakterras van de kooi en zo weer naar het wandmeubel etc..... ze heeft aardig wat kilometers gelopen.... ;D

Op een gegeven moment was ze het echt zat en ging TV kijken en negeerde mij.... Toen zag ik pas dat Chara lekker van de trosgierst aan het eten was en ging ik helemaal uit mezelf de kooi in en begon ook te eten. Triomfantelijk deed Petra toen snel het deurtje dicht!

Leuk spelletje is dat, medevalkjes, dat moet je ook proberen! 8) (Joepie, dit is één van mijn streken die ik nog in petto had, het melodietje dat ik aan het oefenen ben, dat lukt nog van geen kanten.... ik vrees dat ik gewoon geen zangtalent heb!)

Knuffies van Cheeky & Chara

PS 1: Foto's komen nog, Petra was te moe van het rennen om ze gisteravond nog te maken! Hahaha!

PS 2: Ik heb vanmorgen een hele tijd zitten rijden tegen het touw van mijn schommelring aan en maakte daar hele aparte geluidjes bij.....tja... die pubertijd...!

Ankie

Goedemorgen

Cheeky ,Cheeky ,Cheeky toch :o. Ondeugend ding ;) ;).
Wat zal jij gelachen hebben ,maar je heb het niet van een vreemde ;D. Zazou komt rustig op je hand zitten als hij z'n kooi inmoet en als je dan vlak bij de kooi bent denk hij : ga er lekker zelf maar in.... Maar de aanhouder wint!!!!!

Arme Peet,zo blijf je wel in beweging ;D :D ;). Ze worden steeds gehaaider die valkjes. Ben beniewd wat ze de volgende keer voor je in petto hebben ;D :D.

:-*Zazou & Ankie

Kirsten

haha stelletje donderstenen!,.
Ik zie het al helemaal voor me,. Petra erachteraan en ondertussen de ander weer ontsnappen,. hihi had ze jullie met de trosgierst toch mooi te pakken,.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Bianca

Citaat van: (¯`°•.•°´¯)Petra op 26 juni 2005, 09:13:02
Cheeky de dondersteen!

Gisteravond heb ik een leuk spelletje met Petra gespeeld joh, was echt lachen.... hoewel ... ik geloof niet dat Petra het zo leuk vond!

Chara en ik mochten een hele lange tijd lekker rondvliegen, en dat deden we ook. Op een gegeven momenten moesten we terug in de kooi. Petra dus eerst Chara pakken en in de kooi zetten. Meestal blijft Chara dan ook keurig netjes erin totdat ik erbij gezet word, maar zodra ze zich omdraaide om mij te gaan halen, vloog Chara er weer uit onder luid gekwetter! Dus nog maar een keertje en ditmaal het deurtje wat dichter.... Zij mij pakken, maar ik ging wel op haar hand zitten, maar zodra ze naar de kooi liep, vloog ik weer weg. :P Inmiddels had Chara ook haar kans schoon gezien en had het deurtje opengefloept....weg was ze! Hahaha, we hadden zo'n lol, Chara en ik!  ;D

Petra was het zat en ging de kooi schoonmaken en hing er ook een stuk trosgierst in.... ditmaal bleef Chara keurig in de kooi.... tja... wat lekkers is natuurlijk helemaal je van het! Ik liet me echter nog steeds niet pakken. Als ze met haar hand maar in mijn richting kwam, vloog ik alweer weg! Ik heb haar aardig laten rennen. ;D ;D ;D  Van het wandmeubel naar de speeltuin en dan naar het dakterras van de kooi en zo weer naar het wandmeubel etc..... ze heeft aardig wat kilometers gelopen.... ;D

Op een gegeven moment was ze het echt zat en ging TV kijken en negeerde mij.... Toen zag ik pas dat Chara lekker van de trosgierst aan het eten was en ging ik helemaal uit mezelf de kooi in en begon ook te eten. Triomfantelijk deed Petra toen snel het deurtje dicht!

Leuk spelletje is dat, medevalkjes, dat moet je ook proberen!

Dit tafereel ken ik maar al te goed maar dan met drie van die donders!
Je blijft lopen............dan gaat het een hele tijd goed en dan krijgen ze het ineens op hun heupen, alsof ze je echt willen pesten........

Was het gezellig met Mams gisteren?

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Valerie

Citaat van: (¯`°•.•°´¯)Petra op 25 juni 2005, 15:23:13
Trouwjurk.... leuk joh! Wanneer gaat het gebeuren? Enne... schoenen zal toch wel lukken, met name bij de trouwzaken hebben ze heel veel schoenen, of je moet een gekleurde jurk hebben, dan kun je vaak ook elders wel terecht! Je wilt zeker nog niets verklappen?  :-X

In ons dagboek is niets "off-topic" als het maar gezellig is, dus alle verhalen zijn welkom hoor, juist leuk!  :P ;D

Hehe  :P Ik heb de schoenen gevonden!! Hele mooie. :) Maar ik verklap niks. Jullie wachten mooi braaf (geduld of niet) tot na onze trouw (3 sept.). En dan moeten wij nog eerst de foto's krijgen die Han z'n schoonbroer zal maken.  ;D Stel dat ikhier een foto van m'n jurk neerzet en Han ziet het...  :o Dat kan niet eh?

Leuk filmpje van Cheecky! En wat een dondersteen zeg! Lekker met jouw voeten spelen. Dat kan Daffy ook zo goed.  ;D

XxLindaxX

Hoi Petra,

Je hebt ech leuke valkjes. Ziet er gezellig uit zo met zijn tweetjes. Ik kan alleen het stukje van de rui niet vinden.

groetjes Linda

gonnie

Hoi

het filmpje, was voor mij niet te zien , wel een stilstaand beeld,maar de geluidjes wel en daar werd meteen op gereageerd hier door Frans hij bleef maar terug roepen , heel herkenbaar het ritueel van in de kooi zetten , alhoewel frans meestal meteen volgt na Indy en wel uit zichzelf ,maar soms ja verzetten ze zich hevig.

Groetjes Gonnie

Petra en Cheeky

26 juni 2005, 13:22:20 #761 Last Edit: 26 juni 2005, 18:23:36 by (¯`°•.•°´¯)Petra
Ha Allemaal!

Eerst maar ff op jullie reageren, dan krijgen jullie de langverwachte foto's....

Citaat van: Ankie op 26 juni 2005, 09:56:24
Cheeky ,Cheeky ,Cheeky toch :o. Ondeugend ding ;) ;).
Wat zal jij gelachen hebben ,maar je heb het niet van een vreemde ;D. Zazou komt rustig op je hand zitten als hij z'n kooi inmoet en als je dan vlak bij de kooi bent denk hij : ga er lekker zelf maar in.... Maar de aanhouder wint!!!!!

Arme Peet,zo blijf je wel in beweging ;D :D ;). Ze worden steeds gehaaider die valkjes. Ben beniewd wat ze de volgende keer voor je in petto hebben ;D :D.

Ja, Ankie... ken je nog dat ouderwetse programma van "ren je rot?", nou zo voelde ik me gisteravond! En die etterbak was me gewoon aan het uitlachen.... Chara trouwens ook, dus wat dat betreft, de dame begint inmiddels aardig los te komen! En je raadt het nooit, vanmorgen gingen ze samen heel braaf terug naar hun kooi toen Cor ze pakte!!! Gemeen he?

Citaat van: Kirsten op 26 juni 2005, 10:24:46
haha stelletje donderstenen!,.
Ik zie het al helemaal voor me,. Petra erachteraan en ondertussen de ander weer ontsnappen,. hihi had ze jullie met de trosgierst toch mooi te pakken,.

Ha Kirsten,
Dat was ook de enige truuk die ik kon bedenken... verder had ik alles al geprobeerd....zelfs gewoon stevig vastpakken, maar die kleine donder liet het niet zover komen!

Citaat van: Bianca op 26 juni 2005, 11:00:40
Dit tafereel ken ik maar al te goed maar dan met drie van die donders!
Je blijft lopen............dan gaat het een hele tijd goed en dan krijgen ze het ineens op hun heupen, alsof ze je echt willen pesten........

Was het gezellig met Mams gisteren?

Ha Bianca!
Ja, ze blijven toch steeds nieuwe streken in petto hebben... zeker Cheeky.... Ik heb me gisteren heel goed vermaakt in Utrecht met mijn moeder, ja. Weer veel te veel gekocht, maar ja, het was uitverkoop, dus als je dan iets leuks ziet...! Maar goed, ik heb ook wat voor Cor meegenomen, dus dan voel ik me al snel minder schuldig!

Citaat van: Valerie op 26 juni 2005, 11:28:41
Citaat van: (¯`°•.•°´¯)Petra op 25 juni 2005, 15:23:13
Trouwjurk.... leuk joh! Wanneer gaat het gebeuren? Enne... schoenen zal toch wel lukken, met name bij de trouwzaken hebben ze heel veel schoenen, of je moet een gekleurde jurk hebben, dan kun je vaak ook elders wel terecht! Je wilt zeker nog niets verklappen?  :-X

In ons dagboek is niets "off-topic" als het maar gezellig is, dus alle verhalen zijn welkom hoor, juist leuk!  :P ;D

Hehe :P Ik heb de schoenen gevonden!! Hele mooie. :) Maar ik verklap niks. Jullie wachten mooi braaf (geduld of niet) tot na onze trouw (3 sept.). En dan moeten wij nog eerst de foto's krijgen die Han z'n schoonbroer zal maken. ;D Stel dat ikhier een foto van m'n jurk neerzet en Han ziet het... :o Dat kan niet eh?
Leuk filmpje van Cheeky! En wat een dondersteen zeg! Lekker met jouw voeten spelen. Dat kan Daffy ook zo goed. ;D

He, Val, je maakt ons wel heel erg nieuwsgierig....! Maar goed laat ons en Han maar lekker in spanning! 3 september duurt alleen nog zo lang.....
Is Daffie ook al zo'n donder dan? Ik heb me echt sufgelopen gisteren, eerst nog met een grijns op mijn gezicht, zo van, ik geef niet op..... drie kwartier later zat er weinig grijns en meer nattigheid op mijn gezicht...hahahaha!

Citaat van: XxLindaxX op 26 juni 2005, 12:48:11
Je hebt echt leuke valkjes. Ziet er gezellig uit zo met zijn tweetjes. Ik kan alleen het stukje van de rui niet vinden.

Ha Linda,
Leuk dat je bent komen kijken in ons dagboek! Het stukje over de rui van Cheeky en al die losse hulsjes staat op bladzijde 45/46.

Citaat van: gonnie op 26 juni 2005, 13:13:30
het filmpje, was voor mij niet te zien , wel een stilstaand beeld,maar de geluidjes wel en daar werd meteen op gereageerd hier door Frans hij bleef maar terug roepen , heel herkenbaar het ritueel van in de kooi zetten , alhoewel frans meestal meteen volgt na Indy en wel uit zichzelf ,maar soms ja verzetten ze zich hevig.

Jammer Gonnie dat je het filmpje zelf niet kon zien, het was wel vrij groot, misschien moest het te lang inladen bij jou? Maar... er volgen er nog meer, dus niet getreurd! Leuk dat Frans er direct op reageerde!

En dan nu de foto's:[/size]

Chara druk aan het knabbelen aan een wilgetak
op de bodem van de kooi

Kwebbelende Cheek

In de speeltuin saampjes

Nog steeds (of alweer) in de speeltuin

Liefs,
Peet

Kolkkie

Hoi Petra,

Wat een dondersteentjes heb jij in huis zeg ;D.

Er werd bij jullie dus een beeldje gesloopt? ;D Of zie ik dat verkeerd hahaha.

Chara is echt een beauty ;).........en Cheeky natuurlijk ook ;D ;).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Petra en Cheeky

Citaat van: Kolkkie op 26 juni 2005, 13:30:06
Er werd bij jullie dus een beeldje gesloopt? ;D Of zie ik dat verkeerd hahaha.

Ha Mariska,
Leuk dat je bij ons kwam buurten! Inderdaad was Cheeky aardig aan het beeldhouwen in het filmpje, maar dan van beeld tot steen i.p.v. omgekeerd!  ;D
Groetjes,
Petra

Agnes

Hoi Petra,

Ik vond het wel jammer, maar het filmpje deed het bij mij ook niet  :(
(Had 10 min. nodig om te downloaden, en toen had ik alleen een stilstaande Cheecky ???)

Mooie foto's weer hoor!

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.