18 juli 2025, 17:40:15

Mijn valkjes!!

Gestart door antoine, 18 maart 2005, 17:46:17

« vorige - volgende »

cockaty

hoi

Wat erg zeg dat er een valkje dood is... Hopelijk komt het allemaal wel goed (ben er zeker van :) ).

Weet je de uitslag van de autopsie al??
Hopelijk viel het mee en is het niet zo erg, dat verdient
niemand.

groetjes

Tara

Hoi Antoine,

ik verwachtte een mail van je, niet dus :(.
Hoe gaat het nu met de valkjes?
En de uitslag? Heeft ie gebeld? Zo niet hoop ik dat je zelf gebeld hebt..

Groetjes, Tara

antoine

hoi allemaal,
het bleken wormen te zijn, vreemd, want ze zijn een tijdje geleden ontwormt!
nu moet ik ze 2 dagen elke dag 1 druppeltje geven, en drie weken later het zelfde overdoen.
de dierenarts zij dat een paar van de ziekste vogels het waarschijnlijk niet zouden redden :'( de wormen zouden sterven, maar daardoor zouden hun darmen verstopt raken, en zullen ze sterven, ik kon proberen een beetje olijfolie mee in hun mond te doen, maar waarschijnlijk zal dat niet genoeg helpen :'( :'(
pfff, ik voel me zo rot :'(

Tara

Hoi,

idd, je moet zorgen dat ze een soort laxerend middel hebben, weet je, goh, welke kruiden zijn dat nu... Er bestaan kruiden en die kuisen je darmen helemaal uit, mijn oma heeft ze gebruikt... Ik weet zeker dat die valkjes te redden zijn, ik ga extra mijn best voor je doen!!!

Groetjes, Tara

Anita1

??? :-\ ooow jee wat is dit vreselijk zeg!
goh zooo ziek van wormen..ik weet al veel maar dit heb ik erbij geleerd.
ik hoopdat je heeel snel wat kan doen en dat ze het verder allemaal gaan redden.ik heb ook 2 nieuwe valkjes bovenstaan.maar misschien toch goed om te weten dat je ze beter 6 weken of langer appart moet houden,voor je ze de voliere in doet.
zeker als je er zoveel hebt.dan kunnen ze nog wel drager zijn..maar dan heb jij goed gehandeld.en dan heb je idd dikke pech zeg!
ik vind het heeel erg voor je.
goed dat je naar een DA bent geweest,en ik steek nu een kaarsje voor je aan.knuff anita :-*

Lin

He,

'gelukkig' dat je weet wat het is, ik hoop dat er toch meer valkjes gered kunnen worden. Ik ga duimen!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

antoine

hoi, Tara,Anita en Lin,
dank je
ik ga alles doen om ze te proberen redden, moet gewoon lukken! morge ga ik ze allemaal vangen en medicijn geven!
hopelijk komt het tog nog goed! :-\
nou, nu een beetje beter nieuws, ik heb nog een paar foto's getrokken :)
hier komen ze:
dit zijn 2 witmasker mannen :)

hier zijn een koppel cinnamon bont geparelden en een fallow!

hier een groepje op het koort :D

hier een koppel witmasker cinnamon pop en een fallow man! :)

zo dat zijn al wat foto's,
ik hoop maar dat alles goed komt met men valkjes :-\
groetjes antoine

Tara

Prachtvalkjes hoor Antoine!

In elk geval, ik heb voor je gebeld naar mijn oma om de naam te vragen van die kruiden, tweemaal, dat weet je, ze was niet thuis, heeft me uiteindelijk teruggebeld, helaas wist ze de naam niet, dus gaf ze mij het nr. door van die waarvan ze de kruiden gekregen heeft, ik maar bellen daar naartoe.... Okeej, was lastig gesprek aangezien hij al wat van oude is, gelukkig is het dan toch gelukt, de kruiden heten 'Kummel' zegt ie. Ik ga er meer info over opzoeken voor je. Zorg dat je er aan kan raken in elk geval, het bevordert de stoelgang, wat je valkjes nu zeker nodig hebben om later de dode wormpjes mee te krijgen!!

Groetjes, Tara

antoine

hoi Tara,
kij hart bedankt!
je ben men redder in noot!
ik ga morgen rap op zoek naar die kruiden!
ben morgen ochtent klaar met men exames om 11 uur dus! moet lukken! :)
oja, als iemand nog iets weet om da valkjes te helpen, zeg het dan!
groeten antoine

Tara

Hoi Antoine,

morgen bel ik nog even mijn eigen dierenarts ook om te vragen hoe en wat met die kummel, je vindt er best veel over op google hoor en ik vind dat het moet helpen. Morgenochtend bel ik haar, kijk dus als je thuis komt vooral eerst in je dagboek!

Ennuh, graag gedaan hoor :). Is geen probleem joh, als ik je maar kan helpen!

Groetjes, Tara

Valerie

Hoi Antoine,

Yakult zou ook goed voor de darmen zijn. Dat vertelde Feld me laatst. ;)
Ik hoop dat ze snel beter worden. Wel mooie valkjes, als ik de foto's zie. :)

Lin

Wat een mooie valkjes.En die fallow, prachtig!! Zijn ze ook nog een beetje tam in de voliere? en heb je al wat nieuws over je zieke valkjes?

Tara

Citaat van: Lin op 22 maart 2005, 20:51:13
Wat een mooie valkjes.En die fallow, prachtig!! Zijn ze ook nog een beetje tam in de voliere? en heb je al wat nieuws over je zieke valkjes?

Hoi Lin,

ik kan je wel even vertellen anders, aangezien Antoine nu weg is,
hij heeft vandaag zelf gebeld naar de dierenarts doordat hij noeg steeds niet teruggebeld had, hij kreeg te horen dat het valkje vol wormen zat, iets van rondwormen ofzo, weet niet, zo hoorde ik het. In elk geval, hij mocht deze avond wat gaan halen, heeft ie reeds gedaan, probleem is, er zullen valkjes sterven wanneer de wormen sterven, doordat deze zich zullen opstapelen en zullen zo de darmen zich verstoppen, daarom dacht ik dat het nodig is dat de valkjes een goeie stoelgang hebben, daarmee ben ik nu ook bezig aan het zoeken wat het beste zou zijn voor Antoines valkjes, zodat het toch nog goed komt.

Groetjes, Tara

Lin

Hoi Tara,

Snelle reactie ,dank je. Bah wat sneu allemaal. zijn er nog wel gezonde valkjes en hoeveel zijn er dan ziek? He wat erg dit  :'(

Groeten, Lin

Tara

Citaat van: Lin op 22 maart 2005, 20:57:13
Hoi Tara,

Snelle reactie ,dank je. Bah wat sneu allemaal. zijn er nog wel gezonde valkjes en hoeveel zijn er dan ziek? He wat erg dit  :'(

Groeten, Lin

Hoi Lin,

bij deze zijn ze natuurlijk allemaal ziek, de sterkste zullen het halen, daarmee moet Antoine zorgen dat de volière zo proper mogelijk is (dat er geen wormen meer zijn) en ook zorgen dat de stoelgang zo goed mogelijk is, Yakult is idd ook zeer goed voor de stoelgang, klopt, kan je zeker ook gebruiken, en sla ook. Die darmen moeten gekuist worden of anders vrees ik er een beetje voor...

In elk geval, we helpen je Antoine!

Groetjes, Tara