27 april 2024, 10:23:11

Mijn valkjes!!

Gestart door antoine, 18 maart 2005, 17:46:17

« vorige - volgende »

antoine

hoi allemaal,
de meeste van jullie kennen mij en mijn vakjes waarschijnlijk nog niet zo goed, dus ik dacht, ik zal maar eens een dagboek openen! :)
ik heb op dit moment 21 valkparkieten en 3 eitjes ;)
mijn valkjes zitten in een grote buiten volière, daar hebben ze lekker veel ruimte!
en binnekort komer er een hele boel foto's van de valkjes en van hun jonkies  ;)
groetjes antoine!

boezempje

hai antoine!

nou hallo zeg dat werdt eens tijd dat we die schatjes van je te zien krijgen,
kom maar snel met de foto's.

gr essie ;)

ei

hoihoi

wat tof zeg dat je hier foto's zult plaatsen!
Hoe groot is jouw voliere precies??
En welke mutaties heb jij allemaal ? (nieuwsgierig ;), ben hier nieuw :))

groetjes

antoine

hoi Ei :) ;)
mijn buitenvolière is 5 meter lang, 2 meter breed en 2.5 meter hoog, en het nachthok dat er aan vast zit(de valkjes kunnen dus kiezen of ze binnen of buiten zitten) is 2.5 meter breet en 2.5 meter lang en 2.5 meter hoog!
de mutaties die ik heb zijn: wildkleur,lutino,witmasker,witmasker gepareld,witmasker cinnaon,fallow,bont,bont cinnamon gepareld,cinnamon,lutino gepareld,albino en binnekort lutino geelwang gepareld, en dat is het zo ongeveer denk ik ;) :)
groetjes antoine

antoine

hoi allemaal,
hier zijn al een paar foto's van men valkjes!!! :)
hier zien jullie een koppel bont cinnamon gepareld en daarnaast 2 fallow mannen!

hier zie je een paar valkjes die lekker aan het gaas hangen :)

zo , dit zijn nog niet zo veel foto's, maar binnekort komen er meer ;)
groetjes antoine

Tara

Hoi Antoine,

je hebt echt mooie valkjes zitten hoor,
prachtig, vooral veel foto's laten zien en ook van de witmaskertjes natuurlijk ;D

antoine

hoi Tara:)
wees maar gerust:)
zal speciaal foto's van de witmaskertjes nemen, haha :) ;) ;D
doeii
groetjes antoine

antoine

hoi allemaal,
er is iets vreselijkst gebeurt! :'(
deze ochtent ging in naar men valkjes, en ik zag de de helft allemaal muf op zijn stok zat, ze konnen precies bijna niet meer bewegen, en mijn broedent koppel heeft het nest verlaten, en alle jongen van vorig jaar zitten muf op de grond van de volière, en de volwassene kunnen bijna niet eens meer op hun stok blijven zitten!! :'( :'( :'(
HEEEELP mijj!!
wat moet ik nu doen?  :'(
zo vreemd, gistere ging alles nog zo goed,en nu :'(
groeten antoine

Ivy

Hoi!
Als ik jou was dan zou ik zo snel mogelijk naar een vogelarts bellen. Ik weet niet of jullie iemand zo lief hebben als dr. Feld die ook in het weekend bereikbaar is, maar anders kan je Feld bellen en voor advies vragen.
Het klinkt niet goed als je vogels zo slecht bijzitten. Het is echt de wet van Murphy dat dit soort dingen in het weekend gebeuren, dan weet je het even niet meer.
Veel sterkte ermee, laat je nog weten hoe het verder gaat met je lieverdjes?
Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Tara

Jeetje Antoine dat klinkt niet echt goed, zeker contact opnemen met een dierenarts, weet je toevallig hoe het komt ofzo??

Groetjes, Tara

margreet

hallo Antoine,

Wilde net reageren op je topic, lees ik dit vervelende nieuws, gauw aktie ondernemen hoor in het belang v.d.valkjes. Hoop niet dat het iets ernstigs is.

groetjes Margreet

ei

hoi antoine

ik wilde ff zeggen dat je héél mooie mutaties hebt, en dan lees ik nu dit :-\
het beste is idd een dierenarts te bellen. Maar misschien zijn de valkjes 's nachts enorm geschrokken door een kat ofzo en moeten ze nog bekomen, een shoktoestand ofzo...

groetjes en sterkte

Valerie

*slik* Ik kijk even in dit topic, mooie valkjes, mooie voliere. :) en dan lees ik het bericht dat ze er muf bij zitten.  :'(
Ik zou snel Dr Feld bellen voor raad. Is in het weekend altijd te bereiken. Gewoon je nummer en naam inspreken en binnen het halfuur belt hij weer. 033-2864772
je krijgt wss een ander nummer om te bellen in noodgevallen 06 nummer, maar ik weet niet precies waar ik het hier heb.
Veel sterkte!
Valerie



antoine

hoi allemaal,
ik heb net even met Esther gesproken , en ze heeft gependeld en ze kwam uit bij een verkoudheid, ik ben nu druivensuiker gaan halen en heb een beetje opgelost in water en nu aan hun gegeven, ze zitten er nogaltijd zo slecht bij, ik hoop dat het maar is dat ze door een kat of zo zijn geschrokken, maar dat ze er zo ziek zouden bijzitten zou je niet denken, en het is zo jammer dat ze nu hun nest met eitjes hebben verlaten :'(
ik ga naar die dokter Feld bellen denk ik hoor!
bedankt allemaal, ik hou jullie op de hoogte!
groetjes antoine

Tara

Hoi Antoine

kan best zijn, het beste lijkt mij Baytril te geven aan je valkjes, kan wonderen doen. Is goed dat je druivensuiker in het water hebt gedaan, houdt hun wat sterk.

Succes!

Groetjes, Tara