Nu ook foto's van valkjes het eerste eitje is er

Gestart door trienke, 18 maart 2005, 10:10:59

« vorige - volgende »

trienke

18 maart 2005, 10:10:59 Last Edit: 28 maart 2005, 13:30:57 by trienke
Het valt me op dat de valkjes erg agressief zijn. Ik denk dat ze broeds zijn.

Ik vraag me af of de neskasten al buiten mogen hangen. Of moet ik daar nog even mee wachten?

Groetjes trienke

Paul

Hoi Trienke,

Ik zou toch even wachten tot de kans op nachtvorst er niet meer is.
Zelfs in April kan het nog wel eens behoorlijk vriezen en dan zouden de jongen dood gaan.
Heb je een beschut binnenhok wat je vorstvrij kan houden dan zou je ze daar nu al wel kunnen ophangen.

Groetjes, Paul

trienke

ok. Ik heb wel een beschut binnenhok. Waar de temperatuur boven de 5 graden blijft. Ik hoop dat de agressie dan wat over gaat tegen elkaar.

Ze schreeuwen hier erg luid, De hele buurt kan mee luisteren als ze willen  :-\.

Dus het komt er op neer dat de nestkastjes ongeveer half april buiten kunnen worden gehongen?

Groetjes Trienke

Karin

Ik wil je niet teleurstellen, maar juist tijdens het boredseizoen krijg je meer agressie en geschreeuw  ;) Hoeveel valkjes heb je in je buitenvolière zitten en hoe groot is hij ? Ik zou ook zeker wachten tot april met de broedblokken. Amper 2 weken geleden was het hier 's nachts nog -12  ::) Je kunt ze wel alvast in boredconditie brengen nu. Geef ze veel wilgentakken en dagelijks groene groenten. Verder hun normale voer plus eivoer plus kalk in de vorm van sepia en mineraalstenen. Dan hebben ze alvast een aanloopje voor als ze over een maand of wat broedblokken krijgen. Alvast succes en ik hoop dat je veel mooie en gezonde jongen krijgt !  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

trienke

 Ik geef ze vaak groente en fruit maar hier zijn ze er niet echt gek op :-( Maar ja Toch geef ik ze dat. Ook hangen hier stukken sepia en krijgen ze grit.

Ik denk dat ik deze week maar een aantal broedblokken binnen hang. Buiten zal ik nog ff een dikke maand mee wachten.

Groetjes trienke

Tara

Hoi Trienke,

ik ben eraan begonnen hoor :-). Ik ben bezig de volière aan het schoonmaken en helemaal opruimen enzo en de blokken maak ik ook klaar, morgen ontlasting van de valkjes laten onderzoeken en dan de valkjes in de volière, tegen ze paren, eieren leggen, en tegen dat die eitjes nog eens uitkomen is het al bijna mei, dus :-).

Groetjes, Tara

trienke

Tara

Dus tara zet jij de nestkastje buiten??
zonder beschutting?

Dat wou ik nog even weten. Anders zet ik de nestkastjes gewoon in het binnenhok.

groetjes Trienke

Tara

Hoi Trienke,

het duurt nog wel een paar dagen maar ja hoor ik zal ze dan ophangen. Ze hebben wel wat beschutting in de buitenvolière hoor, daar hangt momenteel wat voor voor tocht enzo.

Groetjes, Tara

tommy

Hoi

Wacht nou toch gewoon tot de vogels buiten zoals de merels enzo ook gaan broeden.
IJsheilige en dan pas blokken hangen.
Wat hebben jullie allemaal een haast.
Met als gevolg dode jonge, ondermaatse jongen, zieke vogels,etc.
Je kan maar twee rondes broeden met valkjes heel erg soms drie maar dat is niet aan te raden.
Waarom dan zo vroeg beginnen?

grt Annemieke

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik heb mijn nestkasten al sinds vorige week zaterdag hangen, omdat ik valkparkieten eitjes had gevonden in het kwartelhok. De blokken hangen in de buitenvoliere waar een dakje boven zit.

Ik heb het nog ff terug gekeken, maar ik had de blokken vorig jaar nog eerder hangen en toen had dit koppel op bijna pcies dezelfde tijd eitjes (het scheelt 1 dag). Hiervan is toen 1 jong gestorven, maar dat wil niet zeggen dat dat van de kou is gekomen. De overige valkjes zijn opgegroeid.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi,

twee jaar geleden had ik ook vroeg jongen kan ik me nog herinneren, er zijn soms mensen die in de winter BUITEN kweken, dat zou ik nou wel nooit doen.. Maar als je goed beredeneert eh en nou de blokken zou ophangen heb je toch maar in mei jongen, en in mei is het niet gauw koud meer leek mij, ik ben echt niet overhaast om te kweken, integendeel.

Groetjes, Tara

Riny

Hallo Allemaal
Ik heb de blokken gisteren opgehangen.
Mijn voliere is voor meer als 75% overdekt en er hangen ook blokken binnen.
De rest hangt buiten,maar de voliere ligt aan de zijkanten ook beschut.
En voor er eitjes gelegd worden en ze eens uitgebroed zijn is het een heel stel weken verder.
Ik ben het met Tara eens.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

trienke

Ok

Ik denk dat ik de broedblokken ook maar ga ophangen.

Oja nog een vraagje Moet er in de broedblokken per see een kluitje in zitten?

Groetjes trienke

Tara

Hoe bedoel je, een kluitje?
In mijn blokken hangt een stukje gaas langs de binnenkant, zodat ze makkelijker buiten en binnen kunnen zonder de jongen te beschadigen.

Groetjes, Tara

trienke

Ik bedoel een kuiltje in het broedblok zelf voor bescherming dat de eitjes niet overal wegrollen.

Groetjes Trienke