6 juli 2025, 22:57:57

Nestje van Punky en Minggu

Gestart door Kolkkie, 17 maart 2005, 15:49:11

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi,

Minggu heeft inmiddels haar 3de ei gelegd. Het gaat hard hier. Gisteren de 2de en nu de 3de al.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Marianne

Hoi Mariska,

Dat gaat de goede kant op.
Gefeliciteerd hoor!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lin

Hoi Mariska,

Nou dat gaat inderdaad hard. dat is wel mooi dan verschillen straks de kleintjes niet zoveel dagen van elkaar. Gefeliciteerd!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kolkkie

Hallo allemaal,

Ik heb het idee dat Minggu nog een 4de ei moet leggen, maar deze is er niet uit.

Ik heb net de eitjes geschouwt.

Bij het eerste eitje zag ik een rood rondje met adertjes erin en ik zag daar ook iets kloppen.
Die is bevrucht :).

Het 2de eitje zag ik alleen nog een rood ronje met adertjes ind e dooier, verder nog niets wat beweegd vanbinnen.
Ook bevrucht dus.

Het 3de eitje is denk ik te kortdag om het te kunnen zien.

Dat kan ik denk ik morgen wel zien.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Lin

jippie heel leuk voor je!! Die ander zal ook wel goed komen.

Groeten, Lin

Kolkkie

Hoi allemaal,

Er is inmiddels een 4de eitje bijgekomen. Ze liggen alle 4 keurig in het kuiltje van het blok en Minggu zit er voorbeeldig op te broeden.

Dat gaat goed dus.

Groetjes,

mariska

Kolkkie

2 april 2005, 13:01:47 #66 Last Edit: 2 april 2005, 13:05:03 by Kolkkie
Hoi allemaal,

Punky heeft inmiddels het broeden ook te pakken gekregen. Eerst zat hij altijd te slopen in het blok, maar nu gaat hij ook op de eitjes zitten.
Hij begint het eindelijk te leren  ;D.

Ik heb wat foto's van Minggu en de eitjes gemaakt. Ze zit goed op de eieren, dus de eitjes zie je niet liggen onder haar.

Hier zit ze op 2 eitjes (foto aantal dagen eerder genomen).

Hier op 4 eitjes, vandaag genomen.

Ze ging speciaal voor mij even van de eitjes af zodat ik er een kiekje van kon maken, lief he :).

Het vierde eitje ziet er juist heel spits uit. Het eerste eitje is net iets ronder als de anderen. Het 2de en 3de eitje zijn normaal van vorm.

En nog een foto waar te zien is dat het eerste eitje bevrucht is (de zaklamp heeft ledlampjes, dus darkomt geen warmte vanaf).

Groetjes,

Mariska

Lin

hoi,

super Mariska en wat een duidelijke foto van dat bevruchte eitje.

Groeten, Lin

Kolkkie

Hallo allemaal,

Minggu heeft vanmiddag haar 5de ei gelegd. Het gaat hier dus lekker. Ik ben benieuwd of het hierbij blijft of dat ze er nog meer gaat leggen.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi allemaal,

Het 4de eitje is ook bevrucht. Bij het 5de eitje was het nog te vroeg.

Ik zie nu wel een luchtkamer en een dooier zitten, die zatern er eerst niet toen deze net gelegd was.

Inmiddels is er een 6de ei aan het komen. Minggu heeft nl. weer een dikke buik.

Groetjes,

Mariska

Riny

Hoy Mariska
Dan zal dat wel het laatste eitje worden.
Ze heeft er zo al haar handen aan vol denk ik.
Veel succes Groetjes Riny :D :D :D

Mandy

Ooo wat leuk, spannend hoor! ;D
Ik ben heel benieuwd wat voor jongen er gaan komen en hopelijk gaan ze er goed voor zorgen. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

bobbie

Hallo Mariska,

Gaaf zeg, 6 eieren, dat is geen kattenpis. Spannend hoor. Ze zijn in ieder  geval bevrucht en ze heeft geen legnood gehad, dat vind ik altijd heel wat waard.

Mooie valkjes hoor, pa en ma. Komen vast hele mooie jongen van. Ik blijf het volgen.

Groetjes, Nel :)

Andrea

Hoi Mariska,

Heb de 5 eieren net real life gezien. Gaaf gezicht met schouwen. Ben benieuwt hoeveel eieren minggu uiteindelijk intotaal legt  :o

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Paul

Hoi Mariska,

Ze is zeker goed opgevoed he dat ze zo mooi de eitjes legd :)
In elk geval leggen haar ouders meestal 5 eitjes.
Ze zit wel heel mooi op de eitjes te broeden echt lief om te zien hoor.
ik ben benieuwd hoe ze de jongen gaan grootbrengen en wat eruit gaat komen.

GRoetjes, Paul