1 juli 2025, 21:41:51

Nestje van Punky en Minggu

Gestart door Kolkkie, 17 maart 2005, 15:49:11

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Mariska
Wat een mooi PAASEITJE!!!!!!
Hopelijk komt er een mooi en gezond jonkie uit!
Groetjes Riny :D :D :D

Lin

hoi,

Gefeliciteerd, ik hoop dat alles goed blijft gaan.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kolkkie

Het is idd een erg leuk paascadeau :).

Gisteren zag ik Minggu al een beetje bollig zitten, maar het zag er niet echt uit of ze ging leggen. Vooral omdat ze gisteren nog volop aan het wipwappen waren.

En dan tot mijn verbazing zag ik vanmogen een ei liggen in het blok.

Minggu zit er toch al fanatiek op te broeden. Meestal gebeurd dat toch als het 2de ei gelegd is.

Overmorgen als het goed is nog een ei en dan dan een aantaldagen later kijken of de eitjes bevrucht zijn.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Riny

Hoy Mariska
Meestal gaan ze ook pas broeden bij het tweede eitje.
In de boeken schrijven ze het ook.
Ik heb 2 koppels die altijd bij het eerste eitje al beginnen te broeden.
Zo zie je maar ook valkjes hebben een eigen wil.
Groetjes Riny :D :D :D

Andrea

Hoi Mariska,

Was deze week niet veel op internet geweest, dus vandaar dat ik nu pas je foto's en verhalen van Minggu en Punky lees. Was natuurlijk al via de foon op de hoogte. Ze hebben de smaak goed te pakken ;)
Ik ben benieuwt of je over een aantal weken jonkies kunt verwachten :) Spannend hoor

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi,

Minggu heeft bijna de hele dag op het eitje gezeten. Punky gaat vaak bij haar in het blok zitten, maar echt broeden doet hij volgens mij nog niet.
Volgens mij is Punky een trotse vader ofzo. Hij zit al bijna de hele dag door te fluiten alsof zijn leven er vanaf hangt.

Net waren ze ook nog ff tussendoor aan het paren.
Minggu ff van jhet nest af voor haar verzetje en nu zit ze er weer in.

Die zie ik voorlopig niet meer terug haha.

Groetjes,

mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Paul

CitaatDe maten van mijn broedblok zijn 24x17x17. Jaren geleden heeft er al eens een popje van mij in gebroedt.

Hoi Mariska,

Ik vind het toch wat aan de kleine kant maar ik zou nu even geen ander blok neerhangen omdat je ze anders kan storen en dan broeden ze misschien niet meer.
Een rechtopstaand blok is meestal 25x25 cm en die van mij is liggend die is 25x30 cm en 25 cm hoog.
Probeer in je gedachten 6 jongen en 2 ouders in je broedhok te leggen past dat naast elkaar dan is het groot genoeg  ::)
In elk geval wel heel spannend ik ben benieuwd of ze bevrucht zullen zijn want er komen er zeker nog meer bij.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Dat wordt dus binnenkort een nieuw blok kopen dus  ::).

Ik denk dat het nog wel een zoektochtje gaat worden hiero.
Mss dat ze bij Kwekerij de Valk broekblokken hebben die goed zijn.
Doorgaans zie je hier in Apeldoorn nestkasten voor grasjes ed.
Echt een ruime voor valkjes heb ik nog niet gezien.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hallo allemaal,

Ik heb zo'n vermoeden dat Minggu binnenkort weer een ei gaat leggen.
Ze zit er weer zo bij als dat ze eergisteren erbijzat voordat ze het eitje ging leggen.

Misschien ligt er wel een verassing in het blok als ik thuis kom van mijn werk.

Groetjes,

Mariska

Marianne

Hoi Mariska,

Gefeliciteerd met je eerste eitje.
Wat leuk dat je dit nu (eindelijk) zelf mee mag gaan maken.
Ik blijf je verhaal volgen hoor, spannend.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Kolkkie

Ei nr. 2 is vanmorgen gelegd.

Afgelopen nacht heeft Minggu gebroed op het ene ei. Gisteren kwam ze in eerste instantie van het ei af toen ik het licht uit deed.

Punky is haar voorbeeldige bodyguard, want ik kan echt niets met hem beginnen.
Zelfs als ik het voer/water/eivoer ververs, bijt hij in mijn vingers of doet er pogingen toe.
Mijn duim heft hij al tot bloedens toe te grazen genomen :9.
Het hoort erbij denk ik maar.
Zelfs het baasje moet pijn lijden hahaha.

Groetjes,

Mariska

Lin

JEEEEHH wat leuk voor je een 2e ei, nu hopen dat ze bevrucht zijn!!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Andrea

Hoi Mariska,

Bij Punky gaan de vaderlijke gevoelens dus al spelen ;)
Punky moet maar uitkijken met bijten naar de baas, want zonder voer schiet ie niks op, maar probeer dat zo'n beestje maar eens duidelijk te maken he ;D
Mooi dat ze al twee eieren hebben, over een paar dagen kun je al kijken of de eerste bevrucht is... Spannend.
Ik kom van de week wel langs, kan ik gelijk ook je nieuwe bank bekijken.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi allemaal,

Minggu heeft bijna de hele dag zitten broeden. Af en toe kwam ze het nest af om te eten en te drinken, maar verder heb ik haar niet gezien.
Punky gaat wel in het blok zitten, maar hij broed niet.
Hij zit alleen maar dingen te slopen van binnen.

Als Minggu dan weer gaat broeden moet ze eerst weer haar eieren bij mekaar zoeken.

Maar mss komt daar nog verandering in en zal Punky ook een keer gaan broeden.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hallo allemaal,

Het 3de ei zit er aan te komen. Ik zag dat de onderbuik van Minggu erg bol staat.
Op de foto is het wat duidelijker te zien.

Dit is de eerste keer dat ik haar buik zo bol zie. De voorgaande keren zat ze er een beetje verfromfraaid bij.
Nu zie je echt een ei in de buik.

Groetjes,

Mariska