28 april 2024, 20:34:00

handen in het haar

Gestart door mitke, 16 maart 2005, 12:06:01

« vorige - volgende »

mitke

hallo , mijn vogels in de voliere die sterven allemaal  wat ik ook geef van medicijnen zoals baytril ,groen spul van de dierenarts ,panacuur  geen fluit  die  helpt .ik heb ze nou zonder eivoer ff gezet  misschien teveel eivoer ofzo wie weet .ik heb ook vogels opgestuurd naar universiteit  en papegaaienziekte is uitgesloten .ze hebben eens streptokokken gevonden en zijn daar voor behandeld .deze week heb ik 3 dooie valkjjes gehad en een bergparkiet .is er iemand met goeie raad want ik zie het hier niet meer zitten .het lijkt hier wel een kerkhof.een beetje goeie raad zou welkom zijn groetjes mitke   :'(

Anita1

16 maart 2005, 12:16:52 #1 Last Edit: 16 maart 2005, 12:19:13 by Anita1
 :-\ oow jee de streptocokkeziekte is ook echt vreselijk!!
dat heb ik vorig jaar ook gehad.ik heb toen het medicijn gekregen synulox. dat is speciaal voor de streptocokke
ik zou dat als de sodemieter gaan halen,want anders sterven al je vogels! het is zeer besmettelijk,en je kan alles ontsmetten! de medicijnen moet je 2x per dag in hun bek geven.ik wil je heeel veel sterkte wensen,en de vogels die echt ziek zijn,kan je met het medicijn oplappen en zeker de warmtelamp gaan gebruiken!
alle vogels moeten met dat medicijn behandeld worden.ook de niet zieke.en zelf goed jezelf schoon houden.veel handen wassen en kleding verwisselen.en van panacur kunnen ze ook die vieze ontlasting krijgen.maar ook weer van de streptokokke...dus ik zou ze opnieuw behandelen.knufff en sterkte anita

Yvonne_R

Hoi,

Wat ontzettend vervelend zeg, ik heb er eigenlijk geen woorden voor.....

ik wil je heel veel sterkte wensen in deze periode en ik hoop dat snel de oorzaak gevonden zal worden en dat je ze goed kunt behandelen.

Sterkte

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

Peter

Hoi Mitke,

Balen zeg, het kan zijn dat de medicatie wel aangeslagen is maar er toch nog meerdere sterven doordat de ziekte te veel van het lichaam geeist heeft. Dit zie je ook met papegaaienziekte. Er worden eerst wat ziek, je geeft medicatie en drie weken gaan er als nog een paar dood. De ziekte heeft het lichaam dan te ver gesloopt waardoor ze als nog dood gaan.

Heb je ook last van muizen? Muizen kunnen veel problemen veroorzaken. En hoe oud is je eivoer? Van te oud eivoer kunnen ze ook ziek worden.

Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Mitke,

Wat erg dat je nu weer zoveel probelemen hebt met je vogels :(
Ik zou met spoed zorgen dat er een dode vogel naar dr Feld toe komt ik vertrouw die toch meer dan elke andere arts of universiteit want soms bedenken sommige van die rare ziektes omdat ze het niet weten.
Ook niet te veel antibiotica door elkaar gebruiken, Baytrill helpt tegen de meeste ziektes en gebruik je van alles door elkaar dan kunnen ze daar wel eens nog zieker door worden.
Ik zou dr Feld even opbellen en die om raad vragen die heeft vorige keer ook een vogel van je er doorheen geholpen.
Heel veel sterkte en ik hoop dat het inderdaad is wat  Peter zegt en dat de medicijnen nu aangeslagen zijn.

Groetjes, Paul

mitke

hoi    bedankt voor jullie  reactie .peter mijn ei voer is steeds vers ik bewaar het nooit te lang .na een ab kuurtje krijgen ze van mij steeds vitamienenkuurtje om weer aan te sterken  omdat ab veel van hen vraagt. muizen heb ik ook nog nooit gezien of poep gevonden.is het niet een keer nodig dat ik met een produkt weet niet hoe het heet is een poeder  .de vogels is inspuit zodat alles gedesinfecteerd is .ik desinfecteer steeds alles 1 keer in de maand met dettol.ik weet niet hoe de ellende uit mijn hok te krijgen  is nodig want binnenkort komen er een hoop valkjes bij en alles moet dan in orde zijn .grtjs mitke

Annouschka

Hoi Mitke,


allereerst wil ik je zeggen dat ik het heel erg vind dat dit je overkomt. :(

Maar, wat voor symptomen zie je dan bij je vogels?? Of zie je helemaal niks??
Hebben ze diarree, geven ze over..??

Ik hoop dat de DA snel de oorzaak van de sterfte vind en dat vlug alles in orde is.

groetjes
Annouschka

Yvonne_R

Hoi Mitke,

Kan je niet een beetje ontlasting opsturen naar een goede vogeldierenarts. Misschien dat die daaruit wel kan opmaken, wat de vogels precies mankeert. Want het is denk ik wel belangrijk dat je deze ziekte bedwongen hebt tegen de tijd dat je nieuwe vogels in de voliere komen. Anders heb je hier ook niet lang plezier aan. :( :(
In ieder geval sterkte en laat je het even weten als je weet wat er met je vogels aan de hand is?

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

mitke

hoi , in de ontlasting hebbben  ze niks gevonden . heb ik al opgestuurd gehad . je ziet alleen dat ze plots niet lekker zitten  dat je bij jezelf denkt van :ojee dit gaat mis en volgende ochtend  liggen ze inderdaad gewoon dood .heb er al warm gezet  binnen maar helpt ook niet .wat wel opvalt is dat als ze gestorven zijn heel mager zijn en het borstbeen vooruit steekt  :'( :'( ik heb ook al aan mijn achterbuurman gevraagd of ie soms z'n planten gesproeid  heeft of wat anders van produkten gebruikt heeft in buurt van voliere maar ook niks .het is me een raadsel................

Yvonne_R

Tjee, wat een naar verhaal zeg. Je zou toch echt denken dat er iets van een virus is of zo. Als het vergiftiging zou zijn geweest, zouden ze dat dan ook niet aan de ontlasting hebben kunnen zien? Wij hebben het vorig jaar ook gehad, zomaar ineens gingen er vogels dood. Eigenlijk alleen maar de mannetjes, maar allemaal hadden ze andere verschijnselen, vandaar dat we (stom natuurlijk) het niet verder hebben laten onderzoeken. De 1 viel zo dood van zijn stok en de andere was dagen lang niet lekker.

Bij vogelkwekers bij ons in de buurt is dit toen ook veel gebeurd, om onverklaarbare redenen. En in 1 keer was het ook weer over. We hebben een buitenvlucht en een binnenhok (gescheiden van elkaar) en deze hebben we dan ook rgelmatig met halamid ontsmet. Gelukkig is het niet weer teruggekomen (tot nu toe).

Maar het blijft erg naar om zo weer een dode vogel te vinden, terwijl je zo je best doet om dat te voorkomen. Mijn vriend wou zelfs met zijn hobby stoppen, maar dat heb ik hem uit zijn hoofd gepraat. Ik bedoel, aan dit soort situaties kan niemand iets doen. Ik zou in ieder geval wel even wachten met die ander vogels (als het kan natuurlijk), totdat je het idee hebt dat alles onder controle is. En ik weet niet bij welke vogelarts je geweest bent, maar anders kun je altijd nog contact opnemen met dr Feld. Hij heeft mij via de telefoon een stuk verder geholpen met mijn eigen valkje Twinky (staat hier ook op het forum onder evenwichtsstoornissen), helaas geen goed nieuws, maar ik weet nu tenminste wat ze heeft.

Nogmaals veel sterkte met je vogels.....

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

mitke

hoi yvonne , jij ook sterkte met je valkje .de vogels die erbij komen zijn van mijn vriend die zelf ook valkparkieten kweekt
het is de bedoeling dat ze in andere vluchten komen als de mijne .wil zeker met zijn vogels geen risico nemen omdat er nogal wat kampioenvogels tussen zitten.daarom gaan we vluchten bij bouwen als we gaan samen wonen.gtjs    ik hoop is van al de ellende  af te raken   grtjs mitke

Yvonne_R

Hoi Mitke,

Ook toevallig dat jullie allebei vogels houden, of hebben jullie elkaar hierdoor ontmoet? Met mijn vogeltje gaat het wonder boven wonder toch weer wat beter! Ze kan nog steeds haar voetjes niet bewegen, maar krijgt wel wat meer kracht terug in haar bovenbeentjes.En ze is zo dapper, als ze omvalt dan krabbelt ze net zo snel weer overeind. Ik hoop dan ook dat het toch nog goed komt met haar, alhoewel ik niet verwacht dat ze weer volledig zal kunnen lopen. Maar zolang ze blijft zoals ze nu is dan denk ik dat ze daar best mee kan leven.
Even afwachten dus hoe het nu verder met haar gaat, maar ik ben voor nu in ieder geval erg blij met de vorderingen tot zover. Succes verder met jullie vogels!

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

Annouschka

Hoi,

wat erg allemaal, het kan hier de laatste tijd niet op van de ziektes en nare toestanden :(

Mitke,

heb je al eens sectie laten doen op een overleden vogel??
Zou dat anders geen optie zijn??

groetjes en veel sterkte

mitke1

hoi annochka   , ik heb al verschillende vogels  die dood zijn laten onderzoeken  2 maanden terug is er streptokooken gevonden maar ze zijn darvoor behandeld maar de ellende blijft duren .nu laatste 2 dagen niks meer dood gevonden en ze lijken me redelijk goed te zitten .dus hopen maar.

tommy

hoi poes,

Ik hoop je snel weer op msn te zien.

Ik heb een adres voor je waar je je vogels heen kan sturen.
Neem wel even kontakt op voor je ze verstuurd.
Bijzondere dieren praktijk "Den Horst"
Drs H van der Horst
Wintelresedijk 51
5507 PP Veldhoven
Tel: 040-2053097
Hedwig doet alleen in vogels.
Ik vond haar erg serieus overkomen.

bye lief
bees