28 april 2024, 03:18:26

handen in het haar

Gestart door mitke, 16 maart 2005, 12:06:01

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Annemiek,

Ik weel dat dr Feld ook wel eens iemand doorstuurd naar Hedwig en dat zal hij niet zomaar doen omdat hij ook wel weet dat veel dierenartsen geen verstand van vogels hebben.
Ik wist alleen niet dat ze alleen vogels deed dat klinkt helemaal goed dan.

Groetjes, Paul

tommy

hoi paul,

Ja ze heeft de andere dieren vaarwel gezegt , omdat ze te veel vogels kreeg. ;D

grt Annemieke

Yvonne_R

Hoi Mitke,

Laten we duimen dat al die ellende nu eindelijk voorbij is en dat je weer met frisse moed vooruit kan kijken. Toch wel ontzettend hading he, zo'n forum. Je krijgt zoveel steun van anderen, ook al weten we niet altijd de oplossing. Die tip van Annemiek zal ik trouwens onthouden, voor het geval er bij ons iets mis mocht gaan met de vogels.

Hoeveel valkparkieten hebben jullie trouwens samen? Pas maar op dat het straks niet 1 grote valkenbende wordt bij jullie achter het huis. Wij hebben niet alleen valken (die zijn van mij) maar mijn vriend heeft pracht- en pennantrosella's, Port-Lincoln parkieten, roodrugparkieten, kakarikies en veelkleurenparkieten. Er staat bij ons een voliere van 6x6 m achter het huis en dan hebben we nog een deel in de garage afgetimmerd en tot broedkamer omgedoopt. En dan te bedenken dat hij begonnen is met een paar kanaries. Toen ik hem leerde kennen heb ik al vrij snel het vogelvirus overgenomen van hem. Maar valkparkietjes blijven toch mijn favorieten.......

Sterkte verder en ik zal voor je duimen   :)

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

mitke1

hoi yvonne nog steeds geen dooie vogels gevonden dus blijven hopen he.hoe is het met beessie van jou?? in totaal hebben mijn vriend en ik een 100 vogels denk ik.waaronder roodruggen , valken,bonte boere,bergparieten,................
trouwens mijn vriend en ik hebben mekaar leren kennen via valkparkiet.com fantasties he  ;Dveel sterkte met beessie van jou

Kirsten

Dat is aardig wat,. ik duim met je mee mitke dat je de ellende nu gehad hebt en er geen beesies meer zullen overlijden.
Wel leuk trouwens, dat je je vriend hier ontmoet hebt!,. Ik heb mijn vriend ook leren kennen via internet,. had never nooit gedacht dat zoiets ook echt kon werken, maar wij zijn inmiddels nu driekwart jaar samen.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

mitke1

hoi allemaal, ik  zie het niet meer zitten hier het kerkhof word nog groter  nog een dooie valk gevonden.word er gewoon depressief van .de dierenarts komt zo kijken .die dooie valk zn kont hing vol poep staart inclusief .valk gaat mee naar labo om na te kijken .ik weet eg nie meer wat te doen  .heb al zoveel vogels verloren  en doe er alles vorr maar weet het eg nie meer    .iemand met goeie raad
?????????????????????????????????????????????

Ivy

Hoi Mitke.
Is de dierenarts al geweest?
Ik denk dat de enige goede raad die ik kan geven is Hou vol! Nu wordt de vogel onderzocht en hopelijk weet je gauw wat er aan de hand is en kan je alles met de juiste medicijnen behandelen.
Veel sterkte nog met alles en na de regen komt toch altijd de zon op?
Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

mitke

aloha    de dierenarts is net weg  en denkt dat kwartels  en duiven de oorzaak zijn.ik heb een stuk of zes japanse kwartels  en een paar andere kleine mutsen .heb ook diamantduifjes zitten . volgens dierenarts zou dit de oorzaak zijn .omdat ze drager zijn en veel op de grond in de poep lopen .ik geef nu spul van ab die ik van dierenarts heb gekregen dus duimen maar

Riny

Hoy Mitke
Heb jij op de grond geen scherpe zand liggen?
Ik wordt bang van jou verhaal .
Mijn vogels zitten met dwergkwartels in de voliere.
Ik wens je heel veel sterkte!!
Groetjes Riny :'( :'( :'(

mitke

ik heb op de grond gewoon zand liggen  ik moet het nou helemaal omspitten en alles desinfecteren met dettol.als ab kuur voorbij is vliegen kwartels eruit .ik moet aals ontsmetten van zodra kwartels weg zijn .wat ik met kwartels aan moet nu geen idee van    groetjes mitke

Riny

Hoy Mitke
Je kunt proberen of je ze kunt verkopen?
Waar woon je eigenlijk,misschien dat als je niet zo ver weg woont wij ze wel willen overnemen.
Wij hebben al jaren kwartels en nog nooit problemen gehad.Gelukkig maar!!!!
Groetjes Riny :) :) :)

mitke

hoi riny    ik woon niet zo ver hoor bijna in brussel .maar ik ben volgende week in avifauna voor een vergadering  misschien kunnen we daar ergens afspreken en neem ik  ze mee ofzo.ik ben die vrijdag ook in voorschoten tegen den haag  .bekijk het is ff     je mag kwartels gratis hebben  als ze maar goeie thuis hebben 
grtjs mitke

Riny

Hoy Mitke
Wij wonen in Noord Limburg in Nederland.
Groetjes Riny :D :D :D

Ria

18 maart 2005, 17:05:44 #28 Last Edit: 18 maart 2005, 17:07:38 by Ria
Hoi,

Eh, ik weet niet goed hoe ik dit moet zeggen maar begrijp ik nu dat de kwartels die de veroorzaker zijn, na de behandeling van eigenaar verwisselen en bij nieuwe vogels komen. Hopelijk zijn ze dan wel ziektevrij, ik mag hopen dat ze worden nagekeken dan. Maar persoonlijk zou ik geen ziekteveroorzakers maar zo verkopen of wegdoen voordat ik zekerheid had dat de kwartels zelf ook weer gezond zijn.

Ik hoop Mitke dat je valkjes weer snel gezond zijn.

Groetjes,
Ria

mitke

hoi ria    als kwartels weggaan zijn ze behandeld met ab   zou gek zijn om mijn ellende door te geven aan een ander he  dus ze worden eerst behandeld