23 juli 2025, 20:22:34

De Valkenburcht 2005

Gestart door Suzanne, 16 maart 2005, 11:31:29

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi Suzanne,
Ik neem er geen rikie man meer bij. Ik ben sowieso aan het minderen met het aantal vogels. Wat betreft luchtvochtigheid in buitenvoliere zal dat niet snel te droog zijn. Een ei kan wel bv. uitdrogen door een kleine beschhadiging. Soms zie je bij een afgestorven embryo dat dan het eitje indroogd.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

Hoi,

De vliezen waren opgedroogd, maar als je dat kapot maakt dan zit daar in een bruinige vieze rottende nattige smurie  :-X. Maar ik heb de foto van Marianne inmiddels gezien, en zo zag het er niet uit. Er was ook helemaal niks herkenbaars meer aan de embryo te zien. Ik kan me alleen maar bedenken dat het komt omdat Pikachu van het nest af gegaan is om met Kirlia te wappen en dat de eitjes toen te veel afgekoeld zijn  :(.

Groejtes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

antoine

hoi Suzanne,
ik volg al een tijdje je dagboek, maar had nooit geantwoord, nu wel dus ;D
wat jammer zeg, dat die eitjes niet zijn uitgekomen :-\
maar wel leuk van je kakarikki's! vind het zo grappige vogels :D die gele vind ik heel mooi ;)
nog veel succes!
enne, ik blijf volgen ;)
groetjes antoine

Suzanne

Hoi,

Ik heb een 3e eitje weg gehaald bij Pikachu en Breezer. Ook dit eitje had een afgestorven inhoud. Het 4e eitje heb ik geschouwd. De inhoud is nog vloeibaar, dus ook dat wordt niks meer. Die haal ik morgen weg. Het laatste eitje zou vandaag uit moeten komen. Ik heb het geschouwd en er zou nog iets in kunnen zitten wat leeft, dus ik laat het voorlopig nog ff liggen.

Snowy heeft vandaag haar 4e eitje gelegd.

Jacco zit nu wel constant op de eieren, dus dat gaat de goede kant op.

Baloo (in de garage met Kirlia) zie ik telkens in de nestkast zitten. Ik hoop dat hij Kirlia zo ver kan krijgen dat ze met hem een nestje begint.

Spooky (cinnamon bonte witmasker) zie ik regelmatig samen met Skippie (cinnamon witmasker, waarschijnlijk split voor bont) zitten. Ik heb ze nog niet zien paren, maar zag Spooky zo juist wel uit een nestkast komen. Hopelijk gaat het wat worden met die 2. Dan kan ik er uit krijgen:

Moeder: bont witmasker cinnamon
Vader: witmasker cinnamon split voor bont

man afkomst:
50% witmasker cinnamon split voor bont
50% bont witmasker cinnamon

pop afkomst:
50% witmasker cinnamon split voor bont
50% bont witmasker cinnamon

De krikie jongen wil ik vanaf vandaag 1 x daags gaan bijvoeren met Nutribird zodat ze handtam worden.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi Suzanne,

Ik heb je vanmorgen nog een andere foto toe gestuurd.
Volgens mij komt dat wel overeen met je beschrijving.
Jammer dat het niets is geworden met dit nestje.
Volgende beter.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

Ik had je ook geantwoord. Het klopt dat het er zo uitzag als op de laatste foto.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi,

Zojuist heb ik de krikies voor het eerst handopfok gegeven. Het was geen succes. Ik moest ze dwingen en dat lijkt me niet de bedoeling. Ik denk dus dat ik iets fout doe, aangezien ik dit altijd heb met mijn baby vogels  ???.

Ik heb wel wat foto's gemaakt van de jongen. Ze waren erg moeilijk te fotograferen aangezien ze alle kanten op friemelen, zo bewegelijk als ze zijn  :D.

Dit is het 1e jong (vind ik zelf een erg schattige foto)

Jong 2 (die heeft her en der een wit vlekje en zal dus groen met wat gele vlekjes worden denk ik):

Jong 3:

Jong 4:

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Wat een dotjes  ;D

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Yvonne_R

Hoi Suzanne,

Wat een schatjes en wat groeien ze al zeg!
We hebben zelf inmiddels ook 4 jonge kakarikies, allemaal bonte zo te zien. Voor 2 jaar terug heb ik ook een kakarikie tam proberen te maken. Ik had er toen nog niet zo veel ervaring mee en heb hem steeds uit het blok gehaald en ermee rond gelopen. Ik heb hem niet bijgevoerd. Hij (Kiki) heeft toen nog een paar weken bij ons in huis gewoond maar uiteindelijk hebben we hem toch in de grote voliere gedaan.
Toch komt hij altijd nog naar ons toe en zit heel leuke geluidjes te maken als we hem roepen. Dat deed hij toen hij nog in het nest zat ook al, alleen hij (zijn broertje en zusjes niet). Als je dan binnen kwam en Kiki riep reageerde hij direct. Misschien dat jij ze op deze manier ook wel tam krijgt hoor, op zich ging het bij Kiki heel gemakkelijk.
Succes ermee!

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Suzanne op een andere pc

Hoi Yvonne,

Wat leuk dat je bonte krikies hebt! Die had ik ook zo graag in het nest gehad. Dan had ik er eentje willen houden. Ik vind ze zo leuk om te zien!

Wat grappig dat een van jouw krikies Kiki heet. Ik weet niet of je het had gelezen, maar mijn popje heet Kiki.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi allemaal,

Niet meer verwacht, maar toch nog gekomen  ;D ;D ;D ;D:

Papa Pikachu:

Groetjes

Suzanne

Anita1

;D wauww dat is een mooie valk die papa.en is de pop ook een bonte witmasker?
dan krijg je wel hele mooie jonkies.
die andere foto's zijn ook erg mooi.lijk wel of die ene een maker op heeft.die kriki.echt heel gaaf om te zien.knuff anita

Dazzle

Hoi Suzanne,

Wat las ik nu toch nog een eitje uitgekomen. Geweldig, ben al helemaal verliefd. Wat een schatje. Nu hopen dat er nog meer uitkomen. Wat wordt het voor een mutatie denk je? Wil gauw een keertje komen kijken als jij denkt dat het kan.

Groetjes Bianca

Suzanne

Hoi,

Het kleintje bij Pikachu en Breezer maakt het goed. Net nog ff gekeken. Het is goed levendig en het is gevoerd  ;D. Ik had daar ook niet echt problemen mee verwacht bij dit koppel, maar je weet het nooit. Daarom ben ik altijd blij als ik zie dat ze gevoerd hebben.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

GEFELICITEERD !!!

met je eerste kleine valkje.

Groetjes Marianne