23 juli 2025, 08:49:29

De Valkenburcht 2005

Gestart door Suzanne, 16 maart 2005, 11:31:29

« vorige - volgende »

Suzanne

Citaat van: *Marianne* op  5 april 2005, 16:06:06
Hoi Suzanne,

GEFELICITEERD !!!

met je eerste kleine valkje.

Groetjes Marianne

Dank je wel  ;D ;D ;D ;D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Mandy

Citaat van: Suzanne op  4 april 2005, 10:57:20
Het laatste eitje zou vandaag uit moeten komen. Ik heb het geschouwd en er zou nog iets in kunnen zitten wat leeft, dus ik laat het voorlopig nog ff liggen.

Zo, jij blij dat je dat ei hebt laten liggen! :o
Gefeliciteerd met je eerste valkenjong! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

ziralioness

Gefeliciteerd, wat leuk dat het zo goed gaat!!! :D :D En de Kakariki jonkies zijn geweldig... ik ben verliefd...;)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Dazzle

He Suzanne,

Hoe gaat het met het jong van Pikachu en Breezer? Ik hoop dat alles goed gaat. Zorgen de ouders een beetje goed voor hem/haar? Mijn valkje (mag ik toch al wel zo noemen niet) gaat Dazzle heten of wist je dat al? Ben af en toe zo'n doos met wat ik al wel of niet verteld heb.

Groetjes Bianca

Suzanne

Hoi allemaal,

Alles gaat goed met het jong van Pikachu en Breezer (Bianca, tuurlijk mag je het jouw valkje noemen. Dit koppel is tot nu toe mijn beste ouder koppel, dus die doen zeker goed hun best hun baby groot te brengen). Het is goed levendig en heeft een vol kropje. Ik laat het eitje van 14/3 nog steeds liggen, omdat ik bang ben dat de ouders misschien te snel van het nest af gaan als het eitje weg is. Verder heeft het jong er natuurlijk steun en warmte aan.

Plukkie is goed op dreef en heeft haar 6e (7e dus) eitje gelegd.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

boezempje

hai suzanne

van harte met de kleinen baby valkje :)
dat het weer een mooi valkje mag gaan worden.

gr essie

Lin

hoi,

nog gefeliciteerd met je kleintje! Het zl vast wel goed komen als je goede ouders hebt, dat is ook wel een geruststelling. Ik ben benieuwd naar de andere!!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Suzanne

Hoi,

Het gaat nog steeds goed met alle jongen. Het jonge valkje (Dazzle) is lekker levendig en heeft steeds een goed gevulde krop. De krikie jongen groeien goed. Ze hebben nu allemaal stukjes veer uit de pennetjes steken. Ik vraag me af op welke leeftijd ik kan zien of het om een man of pop gaat. Ik denk dat de 3 groene mannen zijn en de gele een popje. Ik heb een genetic calculator gebruikt voor krikies, maar die heb ik op de gok ingevuld omdat ik hem niet helemaal begrijp (is een gele kakariki altijd een lutino, of alleen die met rode ogen?).

Genetische Rekenmachine 1.2
Soorten: Roodvoorhoofdkakariki - resultaat 
Man: Ino
Pop: Groen 
% van alles 1.0 
100.0% 1.0 Groen /ino 
% van alles 0.1 
100.0% 0.1 ino 

Maar je schijnt het dus aan de snavels te kunnen zien. Ik zie eerlijk gezegd niet echt verschil. Het valt me alleen op dat het grootste jong al een behoorlijk forse kop heeft.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi allemaal,

Hierbij weer eens een foto van Dazzle, het valkje voor Bianca. Dazzle is nu 4 dagen oud en het gaat uitstekend met het jong.

Groetjes

Suzanne

Riny

Hoy Suzanne
Dat is ook duidelijk op de foto te zien dat het er goed mee gaat.
Hij ligt er zo lekker tevreden op je hand.
Groetjes Riny :D :D :D

Lin

He, jeetje mina wat een dons! Ik heb nog nooit gehad. maar ja ik had dan ook lutinos. Wat een schatje!

Groeten, Lin

Riny

Hoy Lin
Ik heb vaak Lutinoos ,maar ook met veel dons hoor.
Alleen aan de oogjes zie ik dan het verschil.
Groetjes Riny :D :D :D

Lin

oh oke. wat raar dan, ik heb alleen maar kale.

Marianne

Hoi Suzanne,

Dazzle ziet er goed en tevreden uit.
Krijgt vast lekker veel aandacht zo in zijn eentje.
Hoe is het met het laatste eitje? (van dit nest)

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

Het laatste eitje zal niet meer uitkomen, maar ik laat het nog lekker liggen zodat het jong er wat steun aan heeft. Bovendien ben ik bang dat de ouders te snel van het nest af zullen gaan als ik het eitje weg haal. Dan haal ik het liever pas weg zodra het jong wat meer tegen kou kan.

Groetjes

Suzanne