24 juli 2025, 03:48:18

De Valkenburcht 2005

Gestart door Suzanne, 16 maart 2005, 11:31:29

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi Marianne,

Als er een cinnamon geparelde witmasker uit komt dan is ze voor jou. Er heeft nog niemand eentje gereserveerd, en klanten gaan voor mezelf  ;).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi Suzanne,

Wat een eer!
Maar als je er zelf eentje wilt houden dat wacht ik gewoon op mijn beurt hoor.
Ik vind het wel spannend.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

Mensen van het forum waar ik veel contact mee heb hebben gewoon voorrang op mezelf. Henry heeft ook al interesse en staat dus als 2e genoteerd. Dus ik duim dat Loki raak heeft geschoten en niet Falco  ;). Ik ben eigenlijk erg benieuwd of ik van beiden bevruchtte eitjes kan krijgen. Bij katten schijnt dat te kunnen, misschien bij vogels ook wel. Weet iemand dat"?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marije

Heej Suzanne en Marianne,
Ja, witmasker cinnamon geparelde popjes zijn mooi he! Ik weet d'r alles van! ;) Mijn beauty Snowtje! :-*
Ik weet 't eigenlijk ook niet van die eitjes, ik d8 van wel, maar zeker weten....... ???
Ik blijf je zeker volgen, hoop op mooi witmasker cinnamon geparelde voor je! :D ;D
Groetjes,
Marije, Purrel en Snowy

Suzanne

Hoi,

Ik heb weer eens wat foto's van de krikies gemaakt:

Snowy heeft haar 2e ei gelegd.

Jacco blijft nu wat beter op het nest zitten.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Wat zijn ze al gegroeid.
Leuke foto hoor!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Inger m

Citaat van: Suzanne op 28 maart 2005, 08:38:25
Het laatste eitje van de krikies heb ik nu ook weg gehaald. Ook daar zat een afgestorven embryo in. Kun je nagaan, 11 eitjes en uiteindelijk "maar" 4 jongen. Dat zal ook wel de reden zijn dat ze er zo veel leggen denk ik  ::).

Hoi Suzanne,
Leuke foto's van je jongen rikies! Dit jaar kan ik helaas niet meer met ze fokken, want tijdens mijn afwezigheid is de man overleden.

Ik weet niet of het slechte uitkomstpercentage gerelateerd is aan het aantal eieren, ofwel de reden dat ze zoveel eieren leggen. Een vogel kan van te voren niet voorspellen hoeveel eitjes er zullen uitkomen. Zo legde haar moeder 'maar' 5 eieren, die allemaal uitkwamen. 11 eieren is erg veel, het zou kunnen dat ze ze niet allemaal efficient heeft kunnen bebroeden, waardoor de eieren (aan de kanten) onregelmatig verwarmd werden en de embryo's daardoor zijn afgestorven. Ook al past ze op alle eieren, degene aan de kanten zullen minder warm zijn dan de eitjes in het midden. Een andere optie is dat de kwaliteit (embryo's) ten kostte is gegaan van de kwantiteit (aantal eieren). Maargoed ze kan beter 4 jongen goed grootbrengen dan 11 met veel moeite.

Veel succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

Hoi Inger,

Dat zou ook best kunnen hoor, dat de embyro's daardoor afgestorven zijn. Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Maar nu heb ik niet de keuze hoeven maken. Hetzelfde geldt had ik dus de eitjes weg gehaald die niet koud waren geworden aan de randen (de verkeerde dus) en had ik nu niks gehad. Ik vind 4 een leuk aantal zo, en ben er blij mee.

Wat jammer dat je krikie man dood gegaan is. Ga je nog een andere kopen? Jammer dat je hem niet bij mij kunt kopen, maar dan krijg je kleinzoon met oma  :-X.

Weet jij trouwens of een pop van 2 verschillende mannen tegelijk een nest kan krijgen? Dit omdat Snowy met Loki en Falco gepaard heeft voordat ze ging leggen. Dus ben benieuwd wat er uit gaat komen en of het mogelijk is dat ik van beiden vaders wat krijg (b.v. 2 witmaskers en 3 lutino's).

Groetjes

Suzanne

Lin

Aaahhhhh.. wat lief zo bij elkaar!! Ik heb ze nog nooit gezien op die leeftijd. Wat leuk zo. En ook al een twee eitje bij Snowy? Mooi hoor.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Marianne

Hoi Suzanne,

En al kleine valkjes?
Krikies al een ander kleurtje dan het grijzige dons?

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi Marianne,

Nee, ik heb nog steeds geen kleine valkjes  :-[. Ik zie het ook niet zo snel meer gebeuren. Misschien nog het eitje wat op 17/3 gelegd is.

De krikie jongen hebben nu allemaal pennetjes. De 3 oudsten wat grijzig en de jongste wit. Dus nog niet echt op kleur. Wel beginnen de oogjes van de jongste nu ook wit te worden.

Snowy heeft haar 3e eitje gelegd.

Ik heb sinds vandaag een nieuwe valk er bij. Het is een albino popje uit 2002. Ik heb haar Yuki genoemd. Yuki zit nu in de quarantaine kooi en mag over een paar weken bij de rest.

Groetjes

Suzanne

Lin

Hey,

Gefeliciteerd met je 3e eitje! Mooie albino pop hoor, en alweer een yuki erbij op het forum leuk. He ik hoop dat mijn albino die ik nu in mijn nest heb ook zo mooi wordt. Prachtig hoor!

Groeten, Lin

Suzanne

Hoi,

Plukkie heeft vandaag haar 6e eitje gelegd. Het zijn er echter 5, omdat er eentje kapot gegaan is. Bij 2 eitjes is al te zien dat ze bevrucht zijn. Ik hoop dat dit beter afloopt dan het nest van Pikachu en Breezer. Daar heb ik zo juist de 1e twee eitjes weg gehaald en open gemaakt. De embryo's waren idd afgestorven zoals ik al vermoedde  :(. Ik vraag me af of het komt omdat Kirlia er zich mee bemoeit heeft, of dat de luchtvochtigheid niet goed was (de nestkasten hangen buiten). Heeft er misschien iemand een foto van een ingedroogd ei?

Groetjes

Suzanne

Lin

Hoi,

Ik kan je helaas niet helpen aan fotos. Wat sneu voor je. Maar ook gelukkig weer goed nieuws met 2 bevruchte eitjes. Gefeliciteerd!

Groeten, Lin

Marianne

Hoi Suzanne,

Ik heb een foto van een dood valkje in een ei.
Dit is een jong van mij van vorig jaar die ook ingedroogd in het eitje zat.
Ik zal deze foto naar je mailen.

Groetjes Marianne