25 juli 2025, 16:51:42

De Valkenburcht 2005

Gestart door Suzanne, 16 maart 2005, 11:31:29

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi,

Weer een kleine update:

Over de krikies valt niet veel te melden, behalve dat het erg goed gaat en dat één van de jongen net z'n oogjes een beetje open had  :).

Er is nog geen jong van Pikachu en Breezer, maar dat moet niet lang meer duren volgens mij  ::).

Jacco houdt zich niet goed aan zijn plicht. Hij verlaat het nest regelmatig en het eitje wat er nog ligt (de 2e is kapot gegaan, waarschijnlijk zijn ze er lomp mee omgegaan  :-\) voelde net al wat koud aan. Misschien dat het beter wordt zodra Plukkie al haar eitjes gelegd heeft, maar ik verwacht er maar niet te veel van.

Kirlia zit met een behoorlijk dik kontje in de kamervoliere. Ze is echter nog niet in de nestkast geweest (die op de bodem van de kooi staat), dus ik moet zeer snel een nestkast hebben die ik hoog op kan hangen. Als de eitjes idd bevrucht zijn, dan zijn ze van Pikachu.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lin

Hoi,

Het gaat dus wel goed allemaal. Alleen dat ene bijna koude eitje dan. Maar kan je niet een gat boren in het broedhok en dan ophangen met tieripjes(hoe schrijf je dat?) aan de tralies?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Suzanne
Kun je dan nog wel nestcontrole doen.
Dat ligt ook aan de kooi,ik heb hier een kooi dat als ik de nestkast ophang dat ik geen nestcontrole meer kan doen.
Groetjes Riny :D :D :D

Lin

Ik heb de mijne aan tieripjes hangen en er ligt een losse deksel op.Bij mij bevalt het prima.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Suzanne

Hoi,

Ik heb inmiddels een manier gevonden de nestkast op te hangen. Nu nog afwachten of ze er in gaat.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Goedemorgen,

Het laatste eitje van de krikies heb ik nu ook weg gehaald. Ook daar zat een afgestorven embryo in. Kun je nagaan, 11 eitjes en uiteindelijk "maar" 4 jongen. Dat zal ook wel de reden zijn dat ze er zo veel leggen denk ik  ::).

Gisteren heb ik Snowy en Falco zien wipwappen. Ben ik dus eigenlijk niet zo blij mee (ino x ino). Maar zoals ik al zei wacht ik eerst af wat voor jongen er uit komen. Bovendien hoop ik dat Loki z'n <piep> sterker is dan dat van Falco. Het wordt dus nog een hele verrassing wat er uit de eitjes gaat komen. Volgens mij begon ze ook al een wat dik kontje te krijgen.

Kirlia heeft nog niks gelegd. Ik heb op de bodem gekeken, in het blok, in de voerbakjes. Dus nog maar afwachten.

Nog geen jong van Pikachu en Breezer. Ik zie of hoor ook helemaal geen tekenen van leven, geen gepiep of bewegen. Maar dat schijnt vaker voor te komen. Het is afwachten.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Beter 4 gezonde krikies dan 11 waarmee de ouders moeite hebben om ze groot te krijgen (toch?)
Spannend  het wachten op het eerste levensteken in de eitjes.
Ik heb hier nog geen eitjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

Ja, vind ik ook hoor. Ben achteraf ook blij dat ik het besluit had genomen om geen van de 8 bevruchtte eitjes weg te halen. Je weet nooit of je de goede kiest  ::).

Jammer dat je nog geen eitjes hebt. Maar ze wappen wel regelmatig toch? Dan zal het niet meer lang duren lijkt me.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Citaat van: Suzanne op 28 maart 2005, 16:34:10
Hoi Marianne,

Jammer dat je nog geen eitjes hebt. Maar ze wappen wel regelmatig toch? Dan zal het niet meer lang duren lijkt me.

Groetjes

Suzanne

Hoi Suzanne,

Iedere dag 5 keer, lijkt mij toch genoeg.....
Het eerste eitje zal zo wel komen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Citaat van: *Marianne* op 29 maart 2005, 08:01:51
Citaat van: Suzanne op 28 maart 2005, 16:34:10
Hoi Marianne,

Groetjes

Suzanne

Hoi Suzanne,

Iedere dag 5 keer, lijkt mij toch genoeg.....
Het eerste eitje zal zo wel komen.

Groetjes Marianne

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Marianne

Hoi Suzanne,

Het wachten is beloond, vandaag het eerste eitje.

Groetjes Marianne

Suzanne

Hey Marianne,

Gefeliciteerd. Leuk voor je  :D.

Bij mijn valkjes weet ik het niet of er wel wat uit gaat komen, nog steeds geen tekenen van leven  :-\. Maar goed, maar afwachten.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Citaat van: Suzanne op 29 maart 2005, 20:18:42
Hey Marianne,

Bij mijn valkjes weet ik het niet of er wel wat uit gaat komen, nog steeds geen tekenen van leven :-\. Maar goed, maar afwachten.

Groetjes

Suzanne

Hoi Suzanne,

Wachten duurt lang he?!

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi,

Weer een kleine update:

Met de krikies gaat het nog steeds uitstekend. Ik probeer telkens foto's van de jongen te maken, maar ik krijg ze niet mooi scherp. De oogjes van de 2 oudsten zijn inmiddels al open. Ik vind ze erg lief om te zien. Mama Kiki is nu ook regelmatig uit het blok.

Kirlia heeft een ei laten vallen. Helaas niet in de nestkast (die in de kamervoliere hangt), maar er boven op. Het was dus kapot. Ik heb al een nieuwe nestkast klaar staan om aan de buitenkant op te hangen. Hopelijk gaat ze daar dan verder met leggen.

Plukkie heeft haar 4e eitje gelegd (het zijn er dus maar 3, omdat er eentje kapot was gegaan). Jacco lijkt er wat beter op te blijven zitten. Ik heb gisteren een schouwlampje gekocht (ik deed het eerst met een led lampje) en die is duidelijk sterker, want nu kon ik een heel klein rood dingetje in het 1e ei zien drijven. 's-ochtends had ik dit ei nog bekeken met het oude lampje, en toen leek het ei onbevrucht.

Snowy heeft haar 1e ei gelegd en zit er al op. Ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen. Ik hoop jongen van Loki. Als het jongen zijn van Falco, dan krijg ik allemaal lutino's (tenzij Falco split is voor witmasker, maar daar ga ik niet van uit). Als Loki de vader is dan krijg ik:

Moeder: witmasker lutino
Vader: witmasker gepareld split voor bont {X2: cinnamon}

man afkomst:
25% witmasker split voor bont {X1:  gepareld} {X2: lutino}
25% witmasker split voor bont {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}
25% witmasker split voor {X1:  gepareld} {X2: lutino}
25% witmasker split voor {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}

pop afkomst:
25% witmasker gepareld split voor bont
25% witmasker cinnamon gepareld split voor bont
25% witmasker gepareld
25% witmasker cinnamon gepareld

Ik zou dan zelf wel graag een witmasker cinnamon gepareld willen houden.

Er zijn nog steeds geen jongen uitgekomen bij Pikachu en Breezer. Ik begin er ernstig rekening mee te houden dat de embryo's afgestorven zijn. Maar voorlopig laat ik ze nog maar liggen, je weet nooit. Bij de krikies dacht ik het ook, en uiteindelijk had ik toch jongen.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Ik hoop dat het is zoals je hierboven vermeld.
Heb je nog meer reserveringen staan voor een cinnamon geparelde witmasker?
Ik zie dat ze dan een popje is en zo eentje staat nog op mijn verlanglijstje.
Ik zou ze dan koppelen met Dobey, witmasker split cinnamon.
Dus als je gelijk hebt met je lijstje, en er komen 2 cinnamon geparelde witmaskers uit en je hebt daarvoor nog niemand dan hou ik mij aanbevolen.
(wat een lange zin zeg)

Succes!

Groetjes Marianne