26 juli 2025, 10:20:44

De Valkenburcht 2005

Gestart door Suzanne, 16 maart 2005, 11:31:29

« vorige - volgende »

Suzanne

24 maart 2005, 13:22:53 #45 Last Edit: 24 maart 2005, 13:38:13 by Suzanne
Hoi allemaal,

Het is hier ook net een soap serie. Kirlia laat Breezer niet meer bij haar eieren. Ze heeft ze gewoon ingepikt en Pikachu vindt dat dus goed  >:( (Pikachu heeft vorig jaar ook een nestje gehad met Kirlia).

Ik zie Snowy (albino pop) met Falco (lutino man) telkens in een nestkastje zitten. Dus ik denk "dat wordt een koppel" (vind ik eigenlijk niet zo fijn, aangezien ze beiden roodogig zijn  :-\. Maar in overleg met Lique maar besloten dat ik het probeer en kijk wat voor jongen er uit komen. Als de jongen te zwak e.d. zijn, dan ga ik die 2 scheiden). Maar goed, om een lang verhaal kort te maken: ik loop net weer naar de voliere, zie ik dit:

Nu heeft Loki dat vorig jaar ook wel eens gedaan, dus het zegt verder nog niks. Maar grote kans dat Falco straks pleegvader is van de jongen van Loki  ;D. Ik heb ook liever Loki samen met Snowy.

Wordt vervolgd.......

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Riny

Hoy Suzanne
Zo zit ik dit jaar met 2 Lutino's die ''vaste verkering''hebben.
Ik ben ook van plan om ze dit jaar bij elkaar te laten,ik zie wel wat het wordt.
Anders zal er toch volgend jaar een van de twee moeten ''moven''.
En wat die kooi buiten zetten betreft ,je kunt het niet wagen zonder dubbele gaas!Jammer he?
Groetjes Riny :D :D :D

Tara

Hoi Suzanne,

wat een bengels zijn het toch ;D
Typisch die valkjes :D

Fijn hoor :).

Groetjes, Tara

Lin

Hey,

Ondanks dat het een intieme foto is, vind ik het wel een mooie duidelijke foto  ;D Wat een drukte met paren.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mandy

Hahahha dat is nog eens een actiefoto! ;D
En inderdaad, dit is een betere combinatie maar soms heb je het niet voor het zeggen.
Ben benieuwd of het nu een echt koppel gaat worden, of een trio! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Suzanne

25 maart 2005, 15:33:22 #50 Last Edit: 25 maart 2005, 15:36:54 by Suzanne
Hoi allemaal,

Ik heb de knoop door gehakt en Kirlia uit de voliere verwijderd. Ik kon het niet meer aanzien hoe Breezer telkens bij haar eigen eitjes weg gejaagd werd. Bovendien zat Pikachu op Kirlia te wappen en lagen de eitjes alleen  >:(.

Kirlia zit nu samen met Baloo in de kamervoliere in de garage (ik laat de hele dag daar het licht branden, dus ze zitten niet in het donker  ;). Ik heb op de bodem van de voliere een blok gezet, maar wil er volgende week eentje maken of kopen die ik aan het deurtje kan hangen (ik heb nu zo'n 6-kantige "voorlader", dus dat gaat niet aan het deurtje). Baloo begon binnen 5 minuten met baltsen, dus hopelijk wordt dit een koppel. Ik krijg dan de volgende jongen:

Moeder:bont witmasker cinnamon gepareld
Vader:witmasker cinnamon lutino

man afkomst:
100% witmasker cinnamon split voor bont {X1:  lutino}

pop afkomst:
100% witmasker cinnamon lutino split voor bont

Baloo:

Kirlia:

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Riny

Hoy Suzanne
Dat had ik denk ik ook gedaan.
Dat is toch zielig dat Breezer steeds weggejaagd wordt.
Nu is er eindelijk rust.
Ik hoop voor jou dat alle eitjes uitkomen.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Suzanne

26 maart 2005, 08:30:54 #52 Last Edit: 26 maart 2005, 08:36:07 by Suzanne
Goedemorgen,

Alles gaat nog steeds goed met de krikie jongen. De nestkast is alleen ontzettend vies, maar ik kan het niet verschonen zo lang Kiki er nog constant op zit. Ik wil niet het risico lopen dat ze er straks niet meer op terug gaat. Er liggen nog steeds 2 eitjes. Ik zal ze straks weer eens bekijken, maar volgens mij komen die echt niet meer uit.

Met Pikachu en Breezer gaat het ook goed. Breezer heeft geluk de weg terug naar haar eitjes gevonden en heeft er vannacht op gezeten. 1 ei heeft een deuk opgelopen. Hopelijk kan dat verder geen kwaad. In ieder geval zal het nu niet lang meer duren voordat het eerste eitje uit moet komen. Misschien heb ik wel een paas jong  ;D.

Plukkie heeft vandaag haar 2e eitje gelegd. Het was nog erg lastig voor mij om een datum op het ei te zetten. Jacco leek wel een pitbull  :D. Die hing constant in mijn hand (auw, auw) en zelfs terwijl ik mijn hand weg trok volgde hij hem nog. Wat ik alleen wat minder vind is dat hij het nodig vindt helemaal uit het blok te komen als er een ander valkje te dicht in de buurt van het nest komt. Daardoor liggen de eieren telkens ff in de kou. Ik vraag me af of dit kwaad kan  ::).

Jacco

Baloo hoorde ik vanochtend al weer baltsen, dus dat gaat de goede kant op. Hopelijk valt Kirlia voor zijn charmes  :D. Ze is in ieder geval goed broeds, maar wie weet heeft Pikachu al vaker met haar gewapt en zijn de eitjes al in de "maak". Dat is in principe niet zo erg, maar dan hoop ik wel dat Baloo als pleegvader optreed.

Groetjes

Suzanne

Riny

Hoy Suzanne
Als Jacco weer gelijk gaat zitten als hij de indringer weg gejaagd heeft kan het volgens mij geen kwaad hoor.
Wel een goed teken dat hij de eitjes zo beschermd.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Suzanne

Hoi Riny,

Ik denk dat hij er in totaal nog geen minuut van af is.

Ja, hij mag dan in de dagelijkse omgang nogal sukkelige indruk op me maken, maar als het om een nestje gaat.....

Groetjes

Suzanne

Lin

Hoi,

Ik lees je verhalen altijd maar post eigenlijk mooit. nu maar eens wel. Ten eerste wat een prachtige valkjes. Ik zeg het eigenlijk nooit maar die Kirlia, die is echt beeldschoon!

En misshcien morgen al een klein valkje. Ik hoop dat het met de andere eitjes ook goed komt en niet te koud worden.

Groeten, Lin

Suzanne

Citaat van: Lin op 26 maart 2005, 12:30:08
Hoi,

Ik lees je verhalen altijd maar post eigenlijk mooit. nu maar eens wel. Ten eerste wat een prachtige valkjes. Ik zeg het eigenlijk nooit maar die Kirlia, die is echt beeldschoon!

En misshcien morgen al een klein valkje. Ik hoop dat het met de andere eitjes ook goed komt en niet te koud worden.

Groeten, Lin

Dank je wel Lin. Kirlia is één van mijn mooiste valkjes  ;D.

Ik heb zojuist de eitjes van de kakarikies geschouwd. Eentje zag er nog hetzelfde uit als vorige keer. Die heb ik weg gehaald. Bij het open maken bleek er een afgestorven embryo in te zitten (al in een vroeg stadium dood gegaan). Het laatste eitje laat ik nog ff liggen, aangezien ik daar mijn twijfels over heb.

De 2 oudste jongen zijn nu 8 dagen oud, het jong daarna 6 dagen en het jongste jong is 4 dagen oud. Bij de 3 oudste jongen zie ik steeds meer groene stipjes verschijnen. Ik denk dat ze wildkleur zullen zijn, helaas geen bont (die vind ik zo leuk).

En ik heb nog wat foto's gemaakt van Plukkie op haar eitjes (Jacco houdt zich niet zo netjes aan zijn taak overdag te broeden).

Moppermopper, moet ik mijn eitjes weer bij elkaar rapen:

Groetjes

Suzanne

Lin

He,

Wat jammer van dat kleintje. Nu maar hopen dat die andere wel goed gaat. Leive fotos van die kleintjes

Groeten, Lin

ziralioness

Wat een gedoe soms he, koppelen?
Maar ik ben blij te lezen dat het vooral goed gaat allemaal!

Heel veel plezier met je jonkies! :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Riny

Hoy Ziralioness
Ik heb een grote gemeenschappelijke voliere met 16 valkjes.
Er zijn het afgelopen jaar div nieuwe mutatie's bijgekomen.
Ze mogen HET doen met wie ze willen,maar ik vind het wel spannend wie ze kiezen.
Er is maar 1 koppel bij waar ik niet zo blij ben met de keus die ze gemaakt hebben.
Groetjes Riny ;D ;D ;D