8 mei 2025, 05:01:58

De Valkenburcht 2005

Gestart door Suzanne, 16 maart 2005, 11:31:29

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Suzanne,

wat een lieverds zijn het zeg.. Keilief om die kakarikietjes te zien,
lief hoor, ze doen het super!

Groetjes, Tara

Gerda

Lekker zo'n natte moeder bovenop je!!!

Groetjes Gerda

Suzanne

Citaat van: Tara op 22 maart 2005, 15:54:01
Hoi Suzanne,

wat een lieverds zijn het zeg.. Keilief om die kakarikietjes te zien,
lief hoor, ze doen het super!

Groetjes, Tara

Hoi Tara,

Ik vind dat ze het ook super doen. Ben erg benieuwd wat voor kleurtjes de jongen gaan krijgen.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Citaat van: Gerda_T op 22 maart 2005, 16:11:07
Lekker zo'n natte moeder bovenop je!!!

Groetjes Gerda

Lijkt me niet echt lekker, maar ja het is de natuur.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

ik ben ook heel erg benieuwd, blijf het zeker volgen!!
Lijkt me echt super leuk!

Groetjes, Tara

Suzanne

Hoi allemaal,

De 4 kleine krikies maken het nog steeds goed. Ik vind Koko en Kiki echt super ouders. Ik heb vandaag de oudste ff op mijn hand genomen.

Ik heb daarnet de 2 laatste eitjes (ik mis er nog steeds eentje  ???) ff geschouwd. Ik zie geen beweging. Er zit wel wat in (ik zie wel iets van een embryo en adertjes), maar er zit ook nog een hoop eigeel bij. Ik denk niet dat deze 2 eitjes nog gaan uitkomen, maar ik laat ze voorlopig nog liggen. Ik heb vorig jaar al eens de fout gemaakt om een grasparkieten ei wat 5 dagen over tijd was, open te maken, en daar zat een jong in wat nog leefde. Dat heeft het uiteindelijk niet gehaald, omdat de eidooier nog niet volledig opgenomen was.

Groetjes

Suzanne

Anita1

;Dhoi suzanne wauwww wat een mooi nestje zeg!
ook weer eens wat anders dan valkjes :D
ik vind het heel gaaf,en ben ook benieuwd naar de mutaties
ik ben met deze vogels helemaal niet thuis,maar dat kan ik mooi leren hier.ik ga je zeker volgen.knuff anita

Mandy

Gefeliciteerd met de jonkies, ziet er leuk en kleurrijk uit, maar straks helemaal als de jongen hun veren gaan krijgen, worden ze net als hun ouders of hoe zit dat bij hun?
Succes ook met de valken. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Suzanne

Hoi Mandy,

Dank je. Ik weet nog niet wat er uit gaat komen qua kleurtjes. Volgens mij werkt het ongeveer net zoals bij valken. Ik heb wel een genetic calculator voor kakarikies, maar daar snap ik helemaal niks van  ???. In ieder geval komt het popje uit man wildkleur x lutino "bont" (zo noemde Inger het). Dus dan is ze split voor bont en ino lijkt mij. Het mannetje is volgens mij een lutino (weet ik eigenlijk niet zeker), en die heeft her en der een groen vlekje. Dus of hij is bont met heel weinig groen, of hij is split voor bont. Dus als ik het zo bekijk kan ik er bonte jongen uit krijgen. Maar het is maar afwachten.

Hoe is het met jouw valkjes? Hangen de blokken al? Ik had al gekeken of je al een nieuw dagboek/verhaal begonnen was, maar ben hem nog niet tegen gekomen (of ik heb er over heen gekeken, dat gebeurd me de laatste tijd wel vaker  ;D).

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi,

Het gaat nog steeds super met de kleine krikies. Het zijn er nog steeds 4. Kiki begint toch wel aan mijn gegluur te wennen. Vandaag heb ik voor het eerst alle 4 de jongen ff vast gehouden. De 3 oudsten hebben grijs dons, waarvan de oudste al wat groene stipjes heeft. De jongste heeft spierwit dons. Dus dat wordt een gele  ;D. Verder kan ik nog niet zien of er bonte tussen zitten. Ik hoop het wel. Ik zou er dan zelf eentje willen houden.

Bij de valken gaat het ook goed, hoewel ik er niks van snap dat er niet meerdere koppels gevormd worden. Alleen Pikachu en Breezer vormen een koppel en Plukkie en Jacco.  Maar ik heb nog 9 valken zitten, die niet naar elkaar om kijken  ???. Plukkie heeft een dik kontje en zit vaak in de nestkast die zij en Jacco uitgekozen hebben. Dus daar verwacht ik elk moment een ei.
Kirlia vindt het weer nodig om zich te bemoeien met het nest van Pikachu en Breezer en jaagt Breezer telkens weg als die het blok in wel  >:(. Het zal me niks verbazen als Pikachu, net zoals vorig jaar, ook weer met Kirlia gewapt heeft en dat zij binnen kort ook eitjes moet leggen. Ik zit er over te denken om Kirlia samen met Baloo in de kamervoliere te plaatsen, met een blok er bij. Eens kijken of ik ze kan koppelen. Dan krijg ik:

Moeder: bont witmasker cinnamon gepareld
Vader: witmasker cinnamon lutino

man afkomst:
100% witmasker cinnamon split voor bont {X1:  lutino} {X2: gepareld}

pop afkomst:
100% witmasker cinnamon lutino split voor bont

Het probleem is alleen dat het ding in de garage staat en dat niet de ideale broed plek is. Ik wil ze liever niet binnen hebben, omdat ik niet tegen het lawaai kan van de valken (buiten heb ik daar geen problemen mee).

Groetjes

Suzanne

Riny

Hoy Suzanne
Kun je ze niet buiten zetten in hun kooi waar ze nu ook inzitten.
Met enige aanpassing  wat beschut tegen de wind.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Suzanne

Hoi Riny,

Daar heb ik wel aan gedacht, maar ik vind het zo eng met eventuele katten. Ik vind zo'n kooi zo kwetsbaar. Ik heb nl. al eens gehad dat ik die kooi buiten had staan (toen ik nog maar 2 valkjes had en nog geen voliere), en die is een keer omgewaaid. Gelukkig had ik tyraps op de deurtjes zitten en zijn ze niet open gegaan. De valkjes hadden zich niet bezeerd, maar waren wel geschrokken.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi allemaal,

Plukkie heeft zo juist haar 1e ei van dit seizoen gelegd  ;D.

Groetjes

Suzanne

Tara

Citaat van: Suzanne op 24 maart 2005, 12:04:28
Hoi allemaal,

Plukkie heeft zo juist haar 1e ei van dit seizoen gelegd  ;D.

Groetjes

Suzanne

Oh wat gaaf!!!

Gefeliciteerd ;D

Kirsten

Gefeliciteerd  :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------