3 mei 2025, 20:43:04

De Valkenburcht 2005

Gestart door Suzanne, 16 maart 2005, 11:31:29

« vorige - volgende »

Yvonne_R

Hoi Suzanne,

Zover ik het kan zijn lijkt het erop dat het voorste jong een cinnamon is. Doordat ze nog maar net geboren zijn kun je nog niet helemaal voorspellen in hoeverre er bonte jongen bij zullen zitten. Maar ik denk dat je dat snel genoeg zult zien als ze iets ouder zijn. Ik hoop voor je dat de andere 5 eitjes ook nog uit zullen komen. Je zult dan wel verschil zien tussen het oudste en jongste vogeltje, maar in principe kunnnen ze ze allemaal heel goed grootbrengen hoor. Ik vind het tenminste zeer toegewijde vogels wat betreft het grootbrengen van hun jongen. En vaak leggen ze al vrij snel daarna weer eitjes, ze kunnen het hele jaar wel door blijven gaan. Persoonlijk zou ik ze (afhankelijk van de grootte van de nestjes) nooit meer dan 2/3 keer laten broeden omdat anders de kans bestaat dat het popje te uitgeput raakt. Bovendien blijkt dan vaak dat ze het volgende jaar veel minder goede resultaten voortbrengen. Dit ligt dan vaak voornamelijk aan het popje. Maar ja, die heeft uiteindelijk ook het zwaarste werk moeten opknappen.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Suzanne

Hoi Yvonne,

Ik was sowieso van plan om het blok weg te halen als dit nest uitgevlogen is. En dan mogen ze later in het seizoen nog een keer. Daarna hebben alle vogels sowieso een half jaar rust. Ik kweek alleen in het voorjaar/zomer.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi Suzanne,

Wat een mooie foto met die 3 kakariki donsjes en hun papa en mama.
Erg leuk, en ik blijf het zeker volgen. Zijn ook van die mooie vogels.

Gefeliciteerd met je bevruchten eitjes. Gaat echt lekker nu.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Yvonne_R

Hoi Suzanne,

Dat is inderdaad wel het beste denk ik, want als de kakarikies eenmaal de smaak te pakken hebben houden ze er vaak niet meer mee op........

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Suzanne

Goedemorgen,

De jonge kakarikies maken het goed voor zover ik kan zien. En als ik het goed heb (ze lagen nogal in een kluwen op en door elkaar) zijn het er nu 4  ;D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

wat gaaf ;D
Van harte gefeliciteerd joh ;)

Groetjes, Tara

Suzanne

Hoi,

Nou, ik weet het niet hoor. Heb net nog ff gespiekt, maar nu zag ik maar 3 jongen. Maar er waren nog maar 4 eitjes. Het zou ook kunnen dat eentje het niet gehaald heeft en ergens onder het zaagsel begraven ligt  ??? ::). Afwachten maar. Kan niet te veel doen, want moeders vliegt me aan (geef haar eens ongelijk).

Groetjes

Suzanne

Lin

20 maart 2005, 20:16:10 #22 Last Edit: 22 maart 2005, 19:02:16 by Lin
He ik heb net je dagboek gelezen, gefeliciteerd met je kakarikies. Je miste er eentje typte je is dat die ene opde foto die helemaal plat ligt achteraan? Of liggen ze altijd zo. Ik hoop dat het maar zo lijkt en dat is jong nog leeft. succes met de andere kleintjes en eitjes en ik ga dagboek volgen!

groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ziralioness

Hee wat super dat je baby's hebt!!! En wat een mooie ouders!  :D Heel veel succes met je mooie vogeltjes!  :-*

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Suzanne

Goedemorgen,

Wel, ik moet geloof ik echt naar de oogarts :D. Ik heb gisteren dus echt scheel gekeken. Ik miste een eitje en dacht 4 jongen te zien. De waarheid is dat ik vanochtend echt 4 jongen zag, waarvan eentje nog een beetje nattig was. Ook zag ik de eierschalen nog liggen (de anderen waren telkens verdwenen, dus vermoedelijk eten ze die op). Verder zag ik nog 4 eitjes liggen. Dus kom ik weer op 8. 1 eitje had echter een behoorlijk groot gat (ter grootte van het vroegere dubbeltje). Die heb ik er uit gehaald om te bekijken. Ik zag dat de vrucht afgestorven was en opgedroogd. Dus 1 jong minder. Jammer, maar ik vind het niet zo heel erg omdat de ouders het al druk genoeg zullen hebben als de overige 3 wel nog uit gaan komen. Maar dit is wel de reden waarom ik toen heb besloten de 8 bevruchtte eitjes te laten liggen en de 3 onbevruchtte weg te halen.

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties  :)

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi,

Nou, mams krikie was niet zo blij met mij zoals je kunt zien, maar ik heb een nieuwe foto gemaakt. Er zijn 3 jongen op te zien. Jong 4 ligt onder Kiki denk ik.

Verder nog een foto van een boze papa Pikachu met zijn 5 eitjes (nummer 5 is ook bevrucht  ;D).

Dit is nu de stand van zaken met de eitjes:

Koko en Kiki: nog 3 eitjes die uit moeten komen

Pikachu en Breezer: 5 eitjes
eitje 1 moet uitkomen op 27-3
eitje 2 moet uitkomen op 29-3
eitje 3 moet uitkomen op 31-3
eitje 4 moet uitkomen op 2-4
eitje 5 moet uitkomen op 4-4.

Jacco en Plukkie hebben een blok uitgekozen. Volgens mij moet het niet meer lang duren voordat er een eitje uit komt.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Wat geweldig dat alle eitjes bevrucht zijn.
Welke mutaties verwacht je deze keer? (Pikachu heeft toch met meerder popjes een nest gehad?!)
Nou, spannend allemaal hoor.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

Het is altijd afwachten wat er uit komt, omdat Pikachu een zogenaamd crossover valkje is, maar ik heb van dit koppel al gehad: bont, cinnamon bont en gepareld cinnamon bont.

Groetjes

Suzanne

ziralioness

Wowie wat spannend, en wat leuk zoveel koppeltjes!!  :D Veel succes met je mooie koppels.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Suzanne

Hoi allemaal,

De krikie kleintjes maken het goed. Het zijn er nog steeds 4 voor zover ik het kan zien (ze liggen nogal op elkaar). Ik mis ook weer een ei, maar het kan zijn dat de jongen in een kluwen op een eitje liggen.

Ik heb weer nieuwe foto's gemaakt. Niet lachen, want mama krikie ziet er niet uit. Ze heeft net een bad genomen en lijkt wel koppie onder gegaan te zijn  ;D. Ook moet de nestkast verschoont worden, maar dat durf ik nu echt nog niet aan.

Groetjes

Suzanne