29 juni 2025, 22:50:46

De Valkenburcht 2005

Gestart door Suzanne, 16 maart 2005, 11:31:29

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi Marianne,

Tegen mijn eigen verwachting in (kijk, daar komt mijn pessimisme weer om de hoek kijken  ;)) leven ze alle 3 nog, en maken ze het goed. Ik heb zelf het idee dat de andere 3 jongen te weinig vocht van de ouders gekregen hebben. De overige 3 jongen krijgen iedere dag van mij dunne nutribird pap met druivensuiker.

Verder moeten er weer eitjes uit gaan komen over een paar dagen. Ik verwacht 12 juni het eerste eitje bij Ren en Yuki. Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaan doen. Ik bereid me maar voor op een mislukking, aangezien dit vermoedelijk hen eerste nestje is, en dat vaak fout gaat. Dan kan het alleen maar meevallen als het niet zo is.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Petra en Cheeky

Heee Suzanne!

Ik hoop voor je dat je het mis hebt en dat er toch een gezond nestje komt bij Ren en Yuki! Zou wel erg fijn voor je zijn!

Fijn dat de andere 3 nog leven en het zelfs goed maken...

Groetjes van
Cheeky, Chara & Petra

Suzanne

Hoi allemaal,

Met de 2 oudste jongen van Pikachu en Breezer gaat het goed. Het 3e jong maakt het niet goed en ik verwacht dat hij zeer binnenkort sterft. Hij heeft een groei achterstand. Is 7 dagen oud, en weegt maar 9 gram. Daarnaast is hij donkerrood en heeft verschrompelde pootjes, wat volgens mij op uitdroging duidt. Ik heb hem voeding gegeven, maar hij slikt het gewoon niet door. Laat het langs zijn keel lopen. Ik ga er verder ook niet aan prutsen. Het is de natuur zullen we maar zeggen  :-\.

Ruby zit sinds een paar dagen in de voliere. Madam is lui en bedelt bij Pikachu en Breezer om eten. En als ik haar volhouding zie, en het feit dat ik gisteren Pikachu heel ff zag voeren, denk ik dat ze haar niet kunnen weerstaan  :D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Petra en Cheeky

Jammer te horen dat 1 jong het niet zal redden, Suzanne! Ja, de een zal het goed vinden en de ander niet om de natuur zijn gang te laten gaan, maar ik ben zelf van mening dat je dat als valkparkietenliefhebster zelf het beste kunt beoordelen per situatie  ;).

Fijn dat de andere jonkies het zo goed doen! En Ruby die zo leuk bedelt om eten en het ook nog krijgt ook! FOTO!!!

Groetjes,
Petra

Marianne

Hoi Suzanne,

Wat een dame is die Ruby toch.
Kan ze al een hele tijd zelf eten ga ze nog een beetje zitten bedelen.
Maar ach, gelijk heeft ze want ze krijgt het nog ook.
Haar ouders hielden het al voor gezien en reageerde niet meer als ze bedelde.
Hoe vindt ze het in de voliere? Dat is toch geheel nieuw voor haar....

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Rianne

Wat  jammer van het ene kleintje... Je kunt nog hopen op een wonder maar als ik het zo lees... :(

Joyce28

agossie,jammer voor het kleintje :-\

en tja,Ruby is slim,hihi.Die denkt waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ;D
Ze zal het vast en zeker leuk vinden in de voliere :)

trienke

wat jammer van het kleintje, fijn dat de andere 3 het goed maken. en het zal wel schatig lijken dat ruby zit te bedelen

Groetjes Trienke

Suzanne

Hoi allemaal,

Tot mijn grote verbazing leeft het 3e jong nog steeds. Maar hij maakt het niet goed. Hij is 2 gram afgevallen sinds gisteren en heeft een lege krop. Hoe ik het ook probeer, ik krijg geen pap bij hem naar binnen. Ik heb wat zaadjes verwijderd die vast zaten in zijn snaveltje, maar ook dat heeft niet geholpen. Dus nu is het afwachten wanneer hij sterft  :(.

De andere 2 jongen heb ik geringd. Het 2e jong had een veel legere krop dan de oudste, dus die heb ik flink bij gevoerd.

3 eitjes van Dena en Skippie zijn bevrucht. Ik ben erg benieuwd of Skippie ook idd de vader is, want Loki kan er ook wat van. Die zit nl. al weer met Snowy op eitjes, terwijl hij Spooky alleen op haar eitjes laat zitten. Jaja, valkjes zijn monogaam. Nou, daar ben ik het nog steeds niet mee eens.

Ik weet nu 100% zeker dat Ruby gevoerd wordt. Ik liep net naar de voliere en hoorde behoorlijk harde voeder geluidjes. Helaas net te laat om het te zien, maar Ruby zat naast Breezer. En ik zie Ruby regelmatig bij haar bedelen. Ik moet er wel om lachen. Maakt me ook niks uit. Ze gaat vanzelf wel weer zelf eten, als Pikachu en Breezer het zat zijn haar te voeren.

Groetjes

Suzanne

trienke

he wat jammer nou van dat 3e jong dat het daar slechter mee gaat :( ik hoop voor je dat die andere 2 het wel gaan redden.

en wat grappig dat van ruby ;)

groetjes Trienke

Joyce28

aahh wat naar is dat als je weet dat het jonkie dood gaat,en dat je het af moet wachten :'(

Ik wist niet dat jij een valkje had die ook Loki heet :)

Suzanne

Hoi,

Het 3e jong heeft het eindelijk opgegeven. Ik vond het vanmorgen dood  :(. Het zat er aan te komen, maar het blijft jammer.

Bij Ren en Yuki is een eitje aan het uitkomen. Ben heel erg benieuwd. En ben natuurlijk ook benieuwd of ze het niet aan de kant schuiven, wat nogal vaak gebeurd bij eerste nestjes  :-\.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Jammer van het jong maar je was er op voorbereid.
Voor het kleintje misschien maar beter zo.
Veel succes met het eitje dat op uitkomen staat en hopelijk weten ze wat ze moeten doen als het uitgekomen is.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

trienke

hoi

hoe gaat het daar nu? jammer van dat jong, maar je was er op voorbereid. Hoe gaat het nu met het eitje dat aan het uitkomen is? is het jong er al? ben benieuwd

groetjes Trienke

Suzanne

Hoi allemaal,

Het gaat weer niet goed hier  :(. Het jongste jong van Pikachu en Breezer is ook aan het afvallen, en ik krijg er met moeite pap in. Hij wil gewoon niet eten.

Daarnaast is het jong van Ren en Yuki in het ei gestorven. Ik heb het vanochtend open gemaakt en het was dood. Hij was niet in orde, aangezien de dooier niet opgenomen was (en dat terwijl hij al de 12e uit had moeten komen).

Ik denk dat ik binnenkort de blokken er af ga halen en het dan volgend jaar weer eens probeer, want hier is geen lol meer aan  :(.

Groetjes

Suzanne