28 juni 2025, 04:06:58

De Valkenburcht 2005

Gestart door Suzanne, 16 maart 2005, 11:31:29

« vorige - volgende »

Lin

hey,

Ach nee wat een ellende bij je, dat verdien je niet. maar hoeveel weegt ie nu dan? En ook nog een jong dood in het ei. Bah wat een narigheid. jammer dat je nu geen nestjes meer neemt. maar dat is wel begrijpelijk, ik hoop dat het na de rust het straks wel gaat lukken.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Suzanne

Hoi Lin,

Hij weegt 22 gram en is 14 dagen oud.

Daarnet wilde hij gelukkig wel aardig wat pap eten. De kropjes zijn telkens zo leeg. Het lijkt alsof de ouders ze niet meer voeren, of ze vragen er niet meer om.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lin

Hey,

Dat is inderdaad niet erg veel. Want doen de ouders eigenlijk zitten ze er nog wel bij? En misschien zijn ze te koud om te roepen om voer, maar dat zal wel niet lijkt mij. En des te kouder ze het hebbe  of het papje is te koud des te minder eten ze, maar ook dat wist je al. Moeilijk hoor. ik had het ook met tinco en opeens at ie weer, valkjes zijn maar raar.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Suzanne

Hoi,

De ouders zitten er nauwelijks meer bij, maar daar zijn ze ook al te oud voor.

Gisteren hadden ze gelukkig wel weer zaadjes in de kropjes. Ik geef sinds 2 dagen yakult door de pap, en volgens mij doet dat toch wonderen!

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Hoi,

De jongen van Pikachu en Breezer maken het gelukkig weer goed. De kropjes zijn weer gevuld, en de pap glijdt er ook weer zo in. Waarschijnlijk toch dankzij de yakult. Het jongste jong is aan een groeispurt begonnen (woog gisteren 38 gram). Ik zie hem ongeveer met de dag groter worden.

Vannacht is het eerste kakariki jong uit het ei gekropen. Nog 4 te gaan!

Het 2e en laatste bevruchtte ei van Ren en Yuki is ook niet goed gegaan. Ook bij dit jong was de eierdooier niet opgenomen en is het overleden.

Hetzelfde geldt voor een bevrucht ei van Kazoo. Heb het net open gemaakt, nadat ik eerst goed had gekeken of er leven in zat (eergisteren was dat nog wel het geval). Het ei was 5 dagen over tijd. Maar het jong is gestorven en ook hier was de eierdooier nog niet opgenomen. Het 2e bevruchtte ei van Kazoo zou morgen uit moeten komen, maar ook hiervan heb ik het idee dat er geen leven meer in zit. Maar ik weet het niet zeker, dus laat het nog maar ff liggen.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi allemaal,

Vanochtend is het 2e krikie jong geboren.

Piepkont eet zelfstandig en weegt 92 gram.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Gefeliciteerd met je 2e krikie.

Joehoe... goed gedaan piepkont... je eet al zelf zaadjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Rianne

Gelukkig gaat het met je kakarikies wel goed. Jammer dat het bij je valkjes wat tegenzit. En je kunt nog zo goed voorbereid zijn, het blijft erg. :(

Suzanne

Hoi,

Gisteren is de 3e krikie geboren. In dit geval gaat het om een wit donsje (dus een gele krikie). De andere 2 zijn grijs).

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Krikie nummer 4 is ook gearriveerd. Dit keer weer een grijs donsje  :).

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Dat gaat goed met de kakarikies.
4 jonge, geweldig.
Gefeliciteerd hoor.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

marianca.

Hallo Suzanne,

Ohhh wat gaat dat goed bij jou met de Krikis :)Ik ben benieuwd wat mijn koppeltje ervan bakt.....zag vandaag 3 bevrucht 8) ;D.Worden,als alles goed gaat,mijn eerste krikis jonkies.Vorigjaar aten ze de eitjes op..jammie jammie :o
Hoop dat alles nu zo door blijft gaan....

Veel plezier met de jonkies.Heb vorige keer alles gevolgd van het eerste nestje...wel met een traan en een lach :(Nu zal het toch zekers allemaal goed gaan ;)

groetjes
marianca

Suzanne

Hoi allemaal,

Het laatste eitje van de krikies is vannacht uitgekomen. Dit keer weer een wit donsje.

Verder is vannacht ook het eerste jong van Skippie en Dena geboren. Ik hoor het flink piepen, maar het zit telkens net wat naast zijn vader. Volgens mij weet hij niet zo goed wat hij er mee aan moet. Ik durf ook niet veel te verwachten van dit nestje  :-\.

Ik heb eindelijk weer eens foto's gemaakt (ik had er de laatste tijd niet echt veel zin meer in, met al die dode jongen  :().

Dit is het jongste bonte jong. Ik weet bijna 100% zeker dat dit een geparelde is. Dus er heeft weer cross-over plaats gevonden  ;). Dit jong is nu 20 dagen oud.

Dit is het oudste jong, 22 dagen oud. Voor de verandering weer eens een cinnamon bonte  :D.

Deze foto's van Ruby en Breezer zijn al 10 dagen oud. Het bedelen doet ze niet meer:

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi,

Ik ben blij. Papa Skippie is een goede papa naar het blijkt. Het jong zit netjes onder hem, en heeft een volle krop  ;D.

Groetjes

Suzanne

Joyce28

oooh goed nieuws zeg!Dat stelt je weer gerust
Leuke foto's,en die laatste foto's van Ruby,lijkt net of dat valkje ernaast zeg,zoek nu je eten zelf maar vind het genoeg zo,hihi
De krikies gaan ook lekker,leuk weer een lutino,hopenlijk word deze wel gezond groot