9 augustus 2025, 19:18:23

Sanders parkieten! Nieuwe foto's!

Gestart door Sander, 12 maart 2005, 18:10:19

« vorige - volgende »

Sander

Hallo

De kweek van 2005 is nu defitief gedaan, en ik heb toch wat tegenslag gehad, maar over het algemeen ben ik tevreden, vooral omdat het voor de meeste vogels een eerste keer was dat ze kweekten.
Nu ben ik al bezig voor volgend jaar. Er is een koppel roseicollies wildkleur x cinnamon bijgekomen en momenteel twijfel ik om een koppel Patagonische Rotsparkieten aan te schaffen, maar deze zijn best duur, dus waarschijnlijk komen ze er niet.

Groeten
Sander

Riny

Hoy Sander
Citaat van: Sander op  4 november 2005, 16:39:25
koppel Patagonische Rotsparkieten

Kun je daar niet een foto van plaatsen Sander.
Ik ben reuze nieuwsgierig hoe ze eruit zien.
Ik duim voor je dat je ze ooit in je bezit krijgt.
Groetjes Riny :D :D :D

Sander

Het gaat om dit koppel van 2004:

Het zijn best wel grote vogels, zo'n 45 cm, en sommige wel schreeuwers, maar ik vind ze gewoon prachtig!

Riny

Hoy Sander
Ze zijn inderdaad mooi en wat me opvalt is dat je niet veel verschil ziet tussen de man en de pop.
Dan zijn ze net zo groot als een Australische koningsparkiet.
Maar die zijn gelukkig rustig.
Hopelijk heb je komend jaar een goed broedseizoen en kun je er wat voor aan de kant leggen.
Groetjes Riny

Sander

Inderdaad, tussen man en pop is er geen onderscheid , maar de man zou wel eens een grotere kop durven hebben. Dit koppel is DNA gesext, dus dat zit wel ok. En nu er nog maar eens goed over nadenken of ik ze al dan niet aanschaf.
Ze zijn in elk geval goedkoper dan een koppel konings, welke ik ook graag zou bezitten ;)

hippysuus

Niet veel verschil? Ik zit hier te kijken en zie geen verschil...het is net zo'n zoekplaatje met zoek-de-verschillen ;D

Maar ik vind het wel heel mooie vogels..en 45cm..dat is echt best groot!

Sander

Hallo

Ik heb beslist dat de vogels er niet komen, maar ik wil ze zeker in een van de volgende jaren aanschaffen. De reden is toch wel de kostprijs van de vogels. Het is wel jammer, maar dan doe ik nog maar even verder met de valkparkieten ;D

Groeten
Sander

Riny

Hoy Sander
Dan heb je altijd nog wat te wensen.
En anders kun je misschien voor je verjaardag een bijdrage in de kosten vragen .
En het komende broedseizoen zal je ook nog wel wat op leveren.
Groetjes Riny :D :D :D

Sander

Hallo

Sedert begin vorige week ben ik een droomvoliere op het spoor ;)  En aangezien mijn vader ook nogal vogel-freak is, is de kans groot dat hij er komt. Ik probeer vanavond nog een foto te plaatsen. Morgen gaan we alvast een kijkje nemen, wie weet  ;D

Groeten
Sander

Riny

Hoy sander
Ik duim voor je dat het helemaal goed komt.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Sander

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Riny

Hoy Sander
Dat is zeker een droomvoliere.
Hopelijk heeft je vader een dikke portemonnee.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Sander

8 november 2005, 21:13:05 #102 Last Edit: 8 november 2005, 21:16:52 by Sander
Ik kan alleen maar zeggen dat de prijs best meevalt ;)

Sander

Riny

Hoy Sander
Hartelijk gefeliciteerd
Wanneer komt ze en hoeveel hokken krijg jij er van??
Groetjes Riny :D