3 mei 2025, 21:47:24

De eitjes van Nina en Wuppie UPDATE

Gestart door ziralioness, 11 maart 2005, 12:15:13

« vorige - volgende »

ziralioness

11 maart 2005, 12:15:13 Last Edit: 19 maart 2005, 12:36:07 by ziralioness
Hoi Allemaal!

Ik geloof dat Wuppie (pop) het eindelijk begint te snappen!
Zij en Nina wipwappen heel wat af, en de laatste tijd zie ik als ik boven kom Wuppie in het blok zitten of er net uitkomen... het ziet ernaar uit dat ze gaat broeden! Nina zit steeds bovenop het blok alles in de gaten te houden...  ;D
Binnenkort ga ik eens kijken hoeveel eitjes er liggen en of er bevruchte bij zitten... ik hoop het van harte! :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Hmmm... drie eitjes, en ze worden braaf bebroed... maar ik zie in elk geval nu nog geen teken van bevruchting... :( En ze liggen er toch al wel bijna een weekje volgens mij. Maar goed, het broeden zie ik haar pas sinds een dag of 2, 3 echt doen... dus wie weet.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!

Tara

Hoi Diane,

ik hoop echt voor je dat het wat wordt, het zou natuurlijk echt superleuk zijn voor je :-).
Veel succes, ik ben benieuwd..

Groetjes, Tara

Riny

Hoy Ziralioness
We gaan met z'n alle duimen dat het wat wordt.
Zou het geen goed idee zijn om Sparky af en toe te laten kijken wat zich daar afspeeld?
Krijgt hij misschien ook zin.hahaha
Groetjes Riny :D :D :D

trienke

Ik zal met je mee duimen.
Veel succes groetjes trienke

Lin

He wat leuk voor je! Ik ga ook voor je duimen! En wat kan je voor kleintjes verwachten?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Hoi Ziralioness,

Nou, ik duim ook mee voor je hoor. Het zou een hele aparte ervaring zijn, jonkies. Toch de eerste keer bij jou thuis?

Succes, Nel :)

margreet

hallo Diana,

Is dit ook je eerste nestje?, Best spannend he!, Hoop voor je dat het lukt. Blijf het volgen.

groetjes Margreet

ziralioness

Hoi Allemaal!

Nina en Wuppie broeden gewoon in de voliere, waar Ricky, Kiko en Sparky bij zijn...!  :o Omdat ze zo gestart zijn heb ik besloten ze niet apart te zetten, ik ben bang dat ze dat alleen maar zou verstoren. Als dit nestje lukt (maar ik verwacht niet teveel van een eerste nestje ;) ) verwacht ik eigenlijk alleen wildkleurtjes, maar ik kan niks zeker weten; Nina is een wildkleur en Wuppie een lutino, maar van beide weet ik de voorouders niet.... dus het zijn eigenlijk toverballetjes. ;)

Dit zou dus inderdaad het eerste nest hier zijn!
Eigenlijk gaat het nu heel erg goed; Wuppie broed heel braaf en mannetje Nina jaagt iedereen weg die haar probeert te storen en zit steeds op wacht. Als ze dit volhouden, en daar ziet het wel naar uit... wie weet!

Paul

Hoi Diane,

Ook al is he hun eerste nestje dan zegt dat nog niks hoor dat kan prima lukken ik heb ook koppels waarbij het eerste nestje prima gaat :)
Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat met de eitjes heb je al wat kunnen zien met een lampje?

Groetjes, Paul

Sander

Hallo

Eerste nestje wil inderdaad niks zeggen. Ik heb ook vogels van amper 1 jaar oud die nesten van 4 jongen probleemloos grootbrengen.
En zoals het er nu uitziet, ziet het er wel goed uit voor je eerste nestje.

Groeten
sander

ziralioness

Ik hoop binnenkort weer te kunnen schouwen. Voorlopig zit mamma Wuppie als een havik op de eitjes... echt lollig, zo'n gepofte bal veren met een boos koppie!!!  ;D

Anita1

hoi hoi,
als je een wildkleur en een lutino hebt is er wel 50% kans dat je wildkleur jonkies krijgt of lutino's.toch leuk om te weten.succes ermee knufff anita ;D ;D

ziralioness

Ik verwacht eigenlijk alleen wildkleurtjes uit het nest... maar omdat ik dus de voorouders niet weet, weet je maar nooit!!

Als de eitjes bevrucht zijn ga ik rustig rondkijken voor geschikte baasjes....  ;)

ziralioness

Het is ze menes hoor...! Ik heb zelfs NINA op de eitjes betrapt terwijl Wuppie even de vleugels strekte!  :o Ik ben zo benieuwd of ze nu bevrucht zijn of niet... ik hoop gauw te kunnen schouwen!